Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door ginny
#451826
hoi hoi

ik had net mijn kerstontbijtje op, begint een van de katten te spugen..ik wil het opruimen maar ging toen bijna over mijn nek..er zaten spoelwormen in en ze leefden ook nog..zo smerig..

maar nu het volgende, ik ben nogal verbaasd dat er spoelwormen in het braaksel zitten, ik ontworm mijn katten netjes, begin van het jaar zijn er mestmonsters naar utrecht geweest van drie dagen lang, omdat ik dacht dat er eentje giardia had, dus van alle katten mestmonsters genomen, en er was gelukkig geen giardia maar ook geen wormen, hoe kan het dan dat ze zo vol zit met spoelworm dat ze het zelfs uitkotst...

ik heb gelijk een wormenkuur erin gegooid, maar als je je katten goed ontwormd , ze lopen niet buiten hoe kan dit dan..snap er niets van..

groetjes simone
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452078
Spoelwormen zitten in iedere kat en hond, latente eitjes zitten in de zachte organen en die kunnen tot leven worden gewekt door veranderende omstandigheden. Één daarvan is bv zwangerschap, maar er zullen best ook nog andere prikkels zijn waardoor de eitjes tot leven zijn gekomen.
Ontwormen werkt ook alleen maar ten tijde dat je het geeft dus van inname tot uitscheiding daarna kan er gewoon weer een worm besmetting plaatsvinden.
Door ginny
#452172
dat klopt, spoelwormen gaan ook in rust en die krijg je niet weg als je ontwormd.

maar deze poes heeft nu kittens van ongeveer 10 weken oud, ik heb de kittens al een aantal keer ontwormd en mams ook, daarom vraag ik me af, hoe kan ze na die keren ontwormen nu toch spoelwormen uitbraken..ik heb ze ontwormd met banminth, dus een goed wormenmiddel...

heel vreemd maar heeeeel vies...

groetjes simone
Gebruikersavatar
Door sylvia
#452439
ginny schreef: dat klopt, spoelwormen gaan ook in rust en die krijg je niet weg als je ontwormd.

maar deze poes heeft nu kittens van ongeveer 10 weken oud, ik heb de kittens al een aantal keer ontwormd en mams ook, daarom vraag ik me af, hoe kan ze na die keren ontwormen nu toch spoelwormen uitbraken..ik heb ze ontwormd met banminth, dus een goed wormenmiddel...

heel vreemd maar heeeeel vies...

groetjes simone
Ja dat kan dus wel , vandaar dat je ook de kittens vershillende keren moet ontwormen. Als de moeder de onlasting opeet of de kittens nog uitgebreid schoonmaakt wordt ze via de kittens weer herbesmet, de kittens krijgen het dan weer van de moedermelk. Dus de kittens en de moeder weer ontwormen en 1 1/2 week later nog een keer. Als het een goeie besmetting is kom je er niet met 1 of 2 keer ontwormen.
Door jeanne
#459104
ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar er schijnt speciaal voor katten een soort van anti-worm korreltjes (granulaat) te zijn wat ze blijkbaar lekker vinden en dus gewoon opeten. ik kan verdorie niet meer op de naam komen, of van welk merk. heb al zitten googelen maar nog niks gevonden.

het ontwormen van Sjonnie destijds was een heel gevecht.
Door jeanne
#459132
jeanne schreef: ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar er schijnt speciaal voor katten een soort van anti-worm korreltjes (granulaat) te zijn wat ze blijkbaar lekker vinden en dus gewoon opeten. ik kan verdorie niet meer op de naam komen, of van welk merk. heb al zitten googelen maar nog niks gevonden.

het ontwormen van Sjonnie destijds was een heel gevecht.
;D ;D ;D
gevonden
bij de plaza van Angelique, Beaphar wormgranulaat kat.

ik neus nog ff verder op je site ;)
Door ginny
#459874
ik heb haar weer ontwormd en als er dan nog spoelwormen in zitten dan weet ik het ook niet meer hoor, ik heb gelukkig goede ervaringen met banminth krijg het er makkelijk in en niks geen diaree of overgeven. dus ik hoop nu het einde van die vieze spoelwormen :), maar van dat granulaat had ik nooit gehoord, daar ga ik wat meer over lezen..

groetjes simone
Door Mevroi Kruim
#505995
Niet mee bekend maar ik kom wel bekenden tegen bij de ingredienten. Behoorlijk giftige om precies te zijn. Zwarte walnoot is behoorlijk giftig, alsem is bepaald niet ondschuldig, boerenwormkruid (wormwood) idem, quassia idem. En bij de Herbal Wormer staat niet vermeld wat er in zit.
Geen dingen die ik zo aan mijn beesten zou voeren zonder te weten wat en hoeveel erin zit.
Het zijn wel bekende parasietendoders, het probleem is dat de dosis waar de parasieten van onder de indruk zijn vaak ook een giftige dosis voor de gastheer is. Geval van middel erger dan de kwaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door