Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#502230
Hoi, Thunder raadde mij aan om Gandor probiotica te geven vanwege de antibiotica.
Vervolgens had ik de vraag gesteld of dit dan de werking van de antibiotica niet opheft. Hierop nog geen antwoord dus de vraag ook hier maar even ;)

Heft probiotica de werking van antibiotica niet op (dus tijdens de kuur zelf)???

Gandor heeft een zware infectie in zijn ellebooggewricht van de LPC & OCD operatie. Derhalve heeft de DA hem het volgende voorgeschreven:
* 2x daags 1 tablet Zubrin 200mg (ontstekingsremmer)
* 2x daags 1 tablet Synulox 500mg (antibiotica)
* 1x daags 1 tablet Baytril 200mg (antibiotica)

Zelf voeg ik toe:
* 1x daags 1 tablet vitamine C 1000mg
* 2x daags 3 tabletten Etos stap 1 met glucosamine, chondoitrine, duivelsklauw en nog veel meer (zou ik thuis ff moeten kijken).
* 2x daags 1 tablet Omega Totaal (sinds gisteren en op aanraden van diverse mensen).

Dus graag antwoord op mijn vraag, evt opbouwende kritiek en evt aanvullingen zijn heel erg welkom.

Oja even voor de duidelijkheid. Gandor is een am bulldog pup van net 10 maanden en weegt rond de 41 kg. ;D
Door Lizzy
#502232
Nee, probiotica heft zeker de werking van de antibiotica niet op. Je kunt het dus heel goed gebruiken TIJDENS de AB kuur. Ergo, dit is zelfs aan te bevelen. Want hoewel AB er om bekend staat alle goede bacterieen te doden, is vast gesteld dat het toedienen van probiotica de negatieve bijwerkingen van de AB kuur zelfs doet verminderen. Om de darmflora daarna weer goed op te bouwen, doe je er wel goed aan om na de kuur door te gaan met het geven van probiotica.

Wat is Omega totaal? Zit daar ook omega 6 en 9 in ofzo?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#502234
Probiotica heft de werking van de antibiotca NIET op. Probiotica zorgt ervoor dat de schade die antibiotica toebrengt aan het darmstelsel snel hersteld wordt waardoor de weerstand optimaal blijft en je niet of minder bang hoeft te zijn voor darminfecties omdat de darmflora ernstig verstoord is.
Door *wendy*
#502239
Lizzy schreef:Wat is Omega totaal? Zit daar ook omega 6 en 9 in ofzo?
ja klopt . Ik heb begrepen dat 9 niet echt toegevoegde waarde heeft en dat 6 in principe voldoende in KVV zit. Maar dat het ook geen kwaad kan. Vandaar dat ik eerst mijn potje aan het opmaken ben ;)
Door Lizzy
#502246
pippy schreef: ja klopt . Ik heb begrepen dat 9 niet echt toegevoegde waarde heeft en dat 6 in principe voldoende in KVV zit. Maar dat het ook geen kwaad kan. Vandaar dat ik eerst mijn potje aan het opmaken ben ;)
Nou..... ik vind eerlijk gezegd dat een teveel aan omega 6 vetzuren wel degelijk kwaad kan. Wanneer er geen goede balans is tussen omega 3 en omega 6 vetzuren en er een teveel aan omega 6 vetzuur is: dan bevorder je allerlei vervelende processen in het lichaam. Waaronder ontstekingsprocessen en op den duur kan het zelfs sommige kanker in de hand werken. Nou gaat dit natuurlijk om 1 verpakking-kje, maar ik raad je wel echt af om dit te blijven geven.

Als je daar meer over wilt weten, beveel ik je o.a. deze site aan: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... ht.3i.html

En geloof me, ook de voeding van de hond bevat meer omega 6 als omega 3. En wel doordat kip en bio-industrievlees veel omega 6 bevat en doordat de meeste merken ook nog eens plantaardige olie toe voegen....
Door Lizzy
#502251
pippy schreef: dus jij raadt echt aan om alleen Omega 3 erbij te geven???

Ik voer Bibi, btw.
Als je al omega vetzuren toe wilt dienen (en dat kan voor de gewrichten erg goed zijn!): dan alleen en uitsluitend visolie oftewel omega 3! Ik zou zelf zelfs deze pot niet eens meer opmaken...., maar wie ben ik (omega 6 komt nu het ontstekingsproces waar je hond - neem ik aan - antibiotica voor krijgt niet ten goede).
Door Lizzy
#502258
pippy schreef: De pot was open voor mezelf, dus ik dacht hij doet maar mee ;)
Maar die gedachten zijn gewijzigd na jouw post, dus geen Omega Totaal meer. ;D
Aha ;D! Weet je wat? Ik zou het zelf ook niet meer nemen.... wat voor de hond geldt, geldt ook voor de mens. We krijgen veel te veel omega 6 binnen en te weinig omega 3.
Door *wendy*
#502259
Lizzy schreef: Aha ;D! Weet je wat? Ik zou het zelf ook niet meer nemen.... wat voor de hond geldt, geldt ook voor de mens. We krijgen veel te veel omega 6 binnen en te weinig omega 3.
hihi geldt dat ook als je met het Atkins bezig bent? *LOL* Ik eet dus wel veel vlees, maar allemaal bewerkt natuurlijk. ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 28 feb 2006, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#502261
pippy schreef: hihi geldt dat ook als je met het Atkins dieet bezig bent? *LOL* Ik eet dus wel veel vlees, maar allemaal bewerkt natuurlijk. ;D
Ik ken het Atkins dieet niet. Maar als je margarine, plantaardige olieen (behalve olijfolie) en vlees nuttigt: dan krijg je dus in ruime mate omega 6 vetzuren binnen. Als je daarnaast geen lijnzaadolie (voor vrouwen) of visolie (voor mannen en vrouwen) of vette vis (ook voor mannen en vrouwen) eet: dan krijg je dus meer omega 6 als omega 3 binnen. Ga je dan capsules innemen die beide bevatten: dan krijg je dus nog steeds teveel omega 6 binnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door