Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#422421
Onze hond komt van een Australische fokker. Wij kregen het advies om in elke bak drinkwater een theelepel honing en een theelepel appelciderazijn te doen. Dit zou zuiverend werken. Geen idee of het werkt, maar ik volg het trouw op.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#422571
hiram schreef: bijen honing van de aldi:
"Een mengeling van honing uit E.G landen en niet E.G landen - deze honing is een zuivere, niet behandelde grondstof en derhalve ongekookt niet geschikt voor kinderen jonger dan 12 maanden"
ik weet nie precies wat ie kost maar hij is van de aldi dus kan het nooit duur zijn ;D
inhoud 500 gram
Ongekookt zegt niet dat hij rauw is,hij kan nog steeds verhit zijn en ik geloof dat verhitting boven de 30 graden al niet goed is.
Door Bounty
#498029
Bij de Turkse winkel verkopen ze honing in graten (bakje) is die wel goed.

Er staat bijna niks op het doosje alleen staat er, lekker voor op de boterham ???
Door roefus
#498044
Ik heb acacia-honing van de Natuurwinkel.
Maar volgens mij zit hier vlakbij een imker (zag bordje op de deur).
Maar wat ik me afvraag: is honing die je bij de imker haalt altijd rauw?
Door Peet
#498054
Bounty schreef: Bij de Turkse winkel verkopen ze honing in graten (bakje) is die wel goed.

Er staat bijna niks op het doosje alleen staat er, lekker voor op de boterham ???
Nou, da's lekker dan..... :P...weet je dus nog niks.

Volgens mij is alleen biologische honing rauw.
Ook een niet-biologische imker kan de raten verwarmen/verhitten om zodoende meer honing eruit te krijgen.

Alleen biologische imkers laten honing in de raten als voeding voor de bijen zelf. Overige imkers geven suiker-water als voeding.

- althans....dit vertelde mijn biologische winkeltje mij ;)
Door roefus
#498058
Peet schreef: Nou, da's lekker dan..... :P...weet je dus nog niks.

Volgens mij is alleen biologische honing rauw.
Ook een niet-biologische imker kan de raten verwarmen/verhitten om zodoende meer honing eruit te krijgen.

Alleen biologische imkers laten honing in de raten als voeding voor de bijen zelf. Overige imkers geven suiker-water als voeding.

- althans....dit vertelde mijn biologische winkeltje mij ;)
mmmm.......weer wat wijzer.
dus een gewone imker...da's geen garantie.
weten we dat ook weer :D
Door Ejka
#499707
Wat je moet vragen of het koud geslingerd is. Dan is het dus rauw. Heeft niets met biologisch te maken. De bijen krijgen suiker water als voeding indien de honing eruit gehaald wordt anders hebben de bijen geen eten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door