Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jojo
#497820
Weet iemand wat gele poep betekend?
Is dat een reactie op iets wat de darmen niet tolereren of is het een teken dat er een bacterie of virus aanwezig is/was??? Of wellicht een disfunctie van een van de organen (gal, lever???) ???
Ik heb er nog nooit iets over kunnen vinden, gele poep....
Door Lizzy
#497824
Gele ontlasting zie je vaak wanneer ze iets specifieks hebben gegeten. Bijv. bij kip.

Hier de kleuren ontlasting en de mogelijke betekenis:

Zwart (teerachtig zwart): bloeding in de dunne darm; nieraandoening

Vers bloed in de ontlasting: endeldarmaandoening

Stopverfkleurig en veel : alvleesklieraandoening

Glimmend, heel licht tot wit: lever/galaandoening. Vet wordt niet verteerd

Dof wit en brokkelig: teveel bot gegeten

Bron: Atjo Westerhuis, dierenarts.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#497828
Gelig betekent vaak dat er vrij veel onverteerd vet in zit.
Dat kan komen doordat je ineens veel meer vet dan anders hebt gegeven of anders doordat hij/zij diarree heeft en de darmen sneller geleegd worden dan normaal en daardoor het vet niet goed afgebroken wordt.
Door Jojo
#497883
hmmm. oke, maar als het echt knal geel, redelijk doorzichtig slijmerig van structuur is, en slechts een deel van de drol (meestal het laatste beetje)????
Dus niet gelig zoals van kip ofzo, meer zoals gal. Maar dat kan niet in de ontlasting komen toch???
Door Lizzy
#497899
Ik bedoelde niet dat kip geel is en ze daarom geel ervan gaan poepen. Ik zie vaak dat als honden lamsvlees gegeten hebben dat de poep wat groenig kan zijn. Als ze kip hebben gegeten, dan is de poep vaak wat gelig. Lam is niet groen, kip is niet geel, maar ik zie vaak dat ze daar toch die kleur ontlasting op krijgen. Hier poepen ze ook wel eens een beetje geel, aan het einde van de poep. Maar niet kanarie-pietjes-geel, eerder okergeel. Ik heb me er nog nooit druk om gegaan. Ik kan me trouwens nog wel herinneren dat ik ooit (heeeeeeeel lang geleden) Energique gaf en ik verbaast was over de knalgele ontlasting bij de honden. Ook vooral op het einde. Geen idee wat je voert?

En misschien kan Tannetje er haar licht over laten schijnen!
Door Jojo
#497910
Haha, nou ik voer eigenlijk vanalles en nogwat :P
Carnibest, smuldier, rodi, kip-, lam-, eenddelen enzenz......
Hij heeft het maar heeeel af en toe een keer maar ik heb nog nooit kunnen ontdekken waar het nu aan ligt ::)
Laatst gewijzigd door Jojo op wo 22 feb 2006, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door