Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elf
#497211
Doodles is nu 11 maanden en weegt zo'n 25 kilo. Na maanden voornamelijk KVV gevoerd te hebben heb ik eindelijk een beetje het lef om wat meer Barf te gaan voeren. Dit was zijn menu de afgelopen week. Ik vraag me af of het zo een beetje klopt en of ik nog supplementen erbij moet geven.

Maandag:
Ochtend: 200 g Energique
Avond : 150 g geitenribben, 2 kippennekjes, 60 g groentenmix en een lepel yoghurt

Dinsdag:
Ochtend: 180 g kippennekken en 60 g groentenmix
Avond: 200 g Energique
Tussendoor een kalfsbot met een beetje vlees

Woensdag:
Ochtend: 200 g drumsticks, 60 g groentenmix
Avond : 200 g geitenribben, 60 g groentenmix

Donderdag:
Ochtend: 180 g kippennekken en organen van 1 kip
Avond : 200g lamsschouder, 100 g groentenmix, beetje biogarde en een klein stukje koolvis

Vrijdag:
Ochtend: 200 g geitenribben, 100 g groentenmix
Avond : (veel te) grote zalmkop

Zaterdag:
Ochtend: 200 gr Energique
Avond : 200 g geitenribben, 60 g groentenmix, eitje

Zondag:
Ochtend: 200 g Duck
Avond : 200 g Duck, eitje

Het is mijn bedoeling om een beetje op deze manier te blijven voeren. Vinden jullie het wat of moet ik nog op dingen letten?
#497222
Zo op het eerste gezicht vind ik het een beetje weinig variatie in diersoorten. Kip, kip, geit, een beetje lam en een beetje kalf. Oja, en een zalmkop. Nou, dat valt nog mee ;D
Die ribben, zijn die kaal of bevleesd? En die lamsschouder? Vind het sowieso wel vrij veel bot, met nekken en ribben enzo.
Door Lizzy
#497298
Ik heb even naar de percentages gekeken van het zelf samengestelde gedeelde (dus het versvlees weggelaten want dat moet compleet zijn).

Ik kom op :
77,6% vleesbot
17,2% groentemix
4,4% diversen
Orgaan is verwaarloosbaar

Ik vind dit eerlijk gezegd te veel vleesbot. Ik zou dat zeker met 25% naar beneden brengen en daarvoor in de plaats spiervlees geven.

Om meer variatie te bereiken kun je bijv. parelhoen (heel of karkas), eend (heel of karkas), konijn (heel of karkas of kop gaan geven als vleesbot. Je kunt ook best 1 maaltijd per week een lekkere penslap geven. Nu zit er in Energique al best wat pens, maar een lap pens is lekker voor de tandjes en gezond. Qua spiervlees zou je bijv. uit kunnen breiden met runderkopvlees, schapensnippers, paardensnippers, hertensnippers, etc.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door