Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door daantje1983
#496522
ik heb even een vraagje maar weet niet of ik het hier moet plaatsen of ergens anders.
mijn kat van 11 jaar die eet c1000 brokjes maar hij verhaart zo verschrikkelijk zou ik em ook vers kunnen geven, en zo ja wat is het beste?
Laatst gewijzigd door daantje1983 op ma 20 feb 2006, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#496971
Ja natuurlijk kun je die vers geven, wat je wilt geven ligt ook aan waar je aan kunt komen en wat je wilt geven een kompleet kant en klaar versvlees of ga je zelf samenstellen.
Door Marieke
#497117
Ja en ja.
Overstappen is zeker een goed idee! Mijn katten verharen nooit en dat komt overeen met de verhalen van de andere katteneigenaren hier.

Alleen bereid je wel voor op een gewenningsperiode. Want...ookal eten katten met liefde en plezier een vogel of muisje; versvlees moeten ze vaak errug aan wennen.
Door daantje1983
#497232
Marieke schreef: Ja en ja.
Overstappen is zeker een goed idee! Mijn katten verharen nooit en dat komt overeen met de verhalen van de andere katteneigenaren hier.

Alleen bereid je wel voor op een gewenningsperiode. Want...ookal eten katten met liefde en plezier een vogel of muisje; versvlees moeten ze vaak errug aan wennen.


dus dan zou ik bv rodi kopen en daar iedere keer wat door
de brokjes doen? en dan de brokken afbouwen?
Door daantje1983
#498162
Nelly schreef: Ben benieuwd naar de reactie van poeslief. Hou je ons op de hoogte?
is goed ga het morgen halen, vandaag geen tijd gehad ;)
Door Femke
#498585
daantje1983 schreef: is goed ga het morgen halen, vandaag geen tijd gehad ;)
hmmm sommige katten die jaren brokken hebben gegeten trekken hun neus er voor op in het begin :-\ (soms duurt dat 'begin' ongeveer een jaar........)
Door Jojo
#498673
Femke schreef: hmmm sommige katten die jaren brokken hebben gegeten trekken hun neus er voor op in het begin :-\ (soms duurt dat 'begin' ongeveer een jaar........)
Uhmz... dat dacht ik ook al.
Een kat van 11 jaar die alleen nog maar brokken gegeten heeft.....het lijkt mij sterk dat die zo ineens die rodi naar binnen werkt ::) En als dat wel het geval is, dan ben ik stikjaloers ;D Die van mij zijn nog maar 4 en 5 jaar, en die zijn al helemaal vervreemd van ´echt voedsel´ en krijg ik dus maar niet aan het vers ::)
Dus Daan....... kijk niet vreemd op als je kat je bij het voorschotelen van de rodi aankijkt van ´wat maak jij me nou, haal die troep tussen mn brokkies weg >:(;)
Door Robian
#498853
Jojo schreef: Uhmz... dat dacht ik ook al.
Een kat van 11 jaar die alleen nog maar brokken gegeten heeft.....het lijkt mij sterk dat die zo ineens die rodi naar binnen werkt ::) En als dat wel het geval is, dan ben ik stikjaloers ;D Die van mij zijn nog maar 4 en 5 jaar, en die zijn al helemaal vervreemd van ´echt voedsel´ en krijg ik dus maar niet aan het vers ::)
Dus Daan....... kijk niet vreemd op als je kat je bij het voorschotelen van de rodi aankijkt van ´wat maak jij me nou, haal die troep tussen mn brokkies weg >:(;)
Ik had twee katten van 10 jaar die zonder blikken of blozen over gingen.
Dus er is hoop 8)
Door Jojo
#499141
Robian schreef: Ik had twee katten van 10 jaar die zonder blikken of blozen over gingen.
Dus er is hoop 8)
Afbeelding Het is toch gewoon niet eerlijk! Ik heb eigenlijk al weer bijna de hoop opgegeven met die van mij..... :'( Elke dag even een beetje vers voorschotelen.....ze kijken er niet eens naar om! >:(
Door Borke
#499442
Jojo schreef: Afbeelding Het is toch gewoon niet eerlijk! Ik heb eigenlijk al weer bijna de hoop opgegeven met die van mij..... :'( Elke dag even een beetje vers voorschotelen.....ze kijken er niet eens naar om! >:(
Hoe lang ben je er mee bezig?
Hier heeft het 1.5 jaar geduurd in welke periode ons vijftal in het begin geen enkele interesse had in het rauwe vlees van de zesde kat, toen likten er een paar wat van etc totdat uiteindelijk 4 van de 5 het lekker vonden. Toen heb ik ze allemaal overgezet, van de ene op de andere dag.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door