Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Twister
#49164
Isca, een teefje van 11 maand, is sinds gisteren aan de diarree en ze is ook wat lusteloos. Ze hebben hier gisterochtend voor het eerst de kruidenmix van Carnibest gehad, gisteravond had ze diarree, ook vannacht aan de diarree geweest.
Kan dit van de kruidenmix komen of moet ik denken aan Giardia of een gewoon virusje?
Kan ik nu nog een dag of twee dagen afwachten of moet ik vandaag gelijk naar de DA hollen en wat kan ik haar het beste nu voeren, even helemaal niets of haar gewone Energique of toch kruidenmix voor de opbouw van darmflora? Ik ga zo wel even de DA bellen om te vragen of er een virus heerst hier in Apeldoorn en of de Giardia parasiet al hier is "opgedoken"

De andere honden (3 jaar, 3,5 jaar en 5,5 jaar) hebben nergens last van gelukkig
Laatst gewijzigd door Twister op wo 04 feb 2004, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#49179
Zelf zou ik de hond even energique geven en dan verdeeld in bv. 5 kleine porties per dag!
Als de hond geen koorts heeft, kun je dit gewoon proberen.
Zodra alles weer gewoon is, ga dan de kruidenmix eerst wat mengen door de energique.
Als de diarree echt spuitwater is, dan even finidiar vragen aan de da.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#49198
Als ze eet en drinkt en niet heel sloom is, lekker afwachten.
Meestal krijgen ze geen diarree van de kruidenmix, Maar je hebt altijd uitzonderingen. het kan ook zijn dat ze iets anders verkeerds heeft gegeten of een virusje.
Dan moet het met een paar daagjes over zijn.
Door Twister
#49507
Ik heb toch het idee dat het van de kruidenmix komt. Ook de andere honden hadden slappere ontlasting dan normaal. En bij Isca begint het nu al weer steviger te worden gelukkig!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door