Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Wil
#486858
Hallo,

Ik heb gisterenavond een e-mail naar defra in engeland gestuurd met de vraag hoe het nu precies zit met die rabies vaccinatie. Vandaag al had ik antwoord

Dit is de vraag.

Dear Sir, Madam,

I would like to know something about the Nobivac Rabies-vaccine.

Our two dogs have been re-vaccinated on December 15th 2005 with the Nobivac Rabies-vaccine from Intervet.
Chargenr: 74120D valid until December 15th 2008.

We have been in England for a holiday last year so they are already microchipped and they’ve passed the bloodtest in 2003.
They’ve also had the yearly boosters.

But in Holland the Nobivac vaccine is valid for 3 years .

Does it mean that we don’t need the yearly boosters anymore when we like to come to England again?

In other words, is the “valid until” date for England the same as for Holland?

I look forward to hearing from you,

en hier het antwoord

Good Morning,

The UK does not require annual rabies vaccinations. With regards to the Pet Travel Scheme inthe UK cats and dogs must be vaccinated for rabies by the 'valid until' date as stated on the rabies vaccine manufacturer's datasheet, this can be in one, two or even three years.
If the rabies booster your dogs received are valid for three years as stated by the rabies vaccine manufacturer's datasheet and there are no national laws in the country it is administered which requires pets to be vaccinated annually for rabies then your dogs will not require a rabies booster until the three years are up and can enter the UK under the Pet Travel Scheme.
Please note this would only apply if the vaccination used has a marketing authorisation in the country of use and it is a dead or killed vaccine.
Regards
Claire Heslop
PETS Helpline


Wil
Door margreet
#486879
Dit heb ik toch van de week ook al gelezen ???ik bedoel niet jouw mail,maar dat de eu regels veranderd zijn en dat het ook voor engeland geldt ??? bedoel jij hetzelfde of is dit weer nieuw,mss begrijp ik het engels niet zo goed :-\
Door Wil
#486898
Ik had het ook wel gelezen maar ik wilde het zeker weten en niet dat als ik daar straks aankom die engelsen hun eigen regeltjes hanteren en omdat zelfs mijn da (Kindermans) het niet precies wist dacht ik als iemand het zeker weet zijn het die mensen van PETS
en zij zeggen dat je van de geldigheidsdatum op het vacccin moet uitgaan en die kan 1,2 of zelfs 3 jaar zijn en als er dus 3 jaar op dat vaccin staat dan hoeft je hond geen hervaccinatie voordat die datum verloopt.

Klinkt gunstig toch? als we pas volgend jaar naar engeland gaan hoef ik ook niet te enten; zonder bang te zijn dat de datum verlopen is.
Door margreet
#486920
Wil schreef: Ik had het ook wel gelezen maar ik wilde het zeker weten en niet dat als ik daar straks aankom die engelsen hun eigen regeltjes hanteren en omdat zelfs mijn da (Kindermans) het niet precies wist dacht ik als iemand het zeker weet zijn het die mensen van PETS
en zij zeggen dat je van de geldigheidsdatum op het vacccin moet uitgaan en die kan 1,2 of zelfs 3 jaar zijn en als er dus 3 jaar op dat vaccin staat dan hoeft je hond geen hervaccinatie voordat die datum verloopt.

Klinkt gunstig toch? als we pas volgend jaar naar engeland gaan hoef ik ook niet te enten; zonder bang te zijn dat de datum verlopen is.
perfect toch,nu weet je het tenminste zeker
Door Sennaruby
#487073
Dat is mooi zeg! zou dat voor andere niet EU landen ook gelden, zoals Zwitserland en Kroatie?
Door Wil
#487799
Ik denk van wel maar dat was net de reden dat ik de info van uit de bron gehaald heb.
Van Engeland weet ik het nu zeker en daarvan werd altijd verteld dat ze daar het moeilijkst doen.
Door Sennaruby
#488075
Ja, dat is echt super van Engeland. Ik heb gezocht naar informatie uit Zwitserland, maar daar stond dat voor Zwitserland niet geldt. Er moet wel elk jaar geent zijn, ongeacht of het vaccin drie jaar geldigheid heeft...
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door