Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ellen Els en Nina
#485714
Misschien een rare vraag, maar kun je met het blote oog zelf mestonderzoek uitvoeren? Of zijn die krengen soms zo klein dat je echt met de ontlasting naar een da moet?

Ik wil eigenlijk niet steeds de da lastig vallen voor onderzoeken en zo. Ik kijk nu steeds even naar de ontlasting en zie gelukkg nooit iets bewegen of witte wormpjes of dat soort ongein.
Maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik nog meer op moet letten.
Hebben jullie tips? Of toch altijd via da?
Door Jolly
#485760
Ellen Els en Nina schreef: Misschien een rare vraag, maar kun je met het blote oog zelf mestonderzoek uitvoeren? Of zijn die krengen soms zo klein dat je echt met de ontlasting naar een da moet?

Ik wil eigenlijk niet steeds de da lastig vallen voor onderzoeken en zo. Ik kijk nu steeds even naar de ontlasting en zie gelukkg nooit iets bewegen of witte wormpjes of dat soort ongein.
Maar ik weet eigenlijk ook niet waar ik nog meer op moet letten.
Hebben jullie tips? Of toch altijd via da?
als je een microscoop hebt en weet waar je naar moet kijken, dan zou je het idd zelf kunnen.
Maar soms is het verdomde moeilijk te zien hoor.
Ik moest regelmatig poepchecken op wormeitjes en dan liet ik het toch ff checken door de Da, als ik het niet helemaal vertrouwde.
Door Lizzy
#486065
Via de DA. Je kunt het trouwens opsturen, de ontlasting, naar de kliniek van Tannetje. Zij doet daar tenminste niet moeilijk over.
Door Jolly
#486169
;D opsturen naar Tannetje is een hele goeie, wel graag goed verpakt hoor, want de postbodes trokken altijd zo'n vies gezicht ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door