Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lin-da
#481268
Hallo,

Onze mathezer heeft vandaag een gebitsreiniging gehad en er zijn flink wat tanden en kiezen getrokken.

Volgens de da mocht ik hem de eerste dagen geen zacht voer (kvv) voeren omdat dit anders in de wonden zou komen en moest hem daarom tijdelijk brokken geven.

Hoe denken jullie daar over.

Gr linda

Ps. aan de hele rechterkant zitten geen kiezen meer.
Door lin-da
#481294
Ja dat was mijn gedachte eigenlijk ook een beetje, maar hij vertelde dat mensen juist geneigd zijn om zacht voer te voeren en dat dat juist tegengesteld werkt en juist voor onstekingen zorgt doordat het in de wonden zich gaat opstapelen. Ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk en sta in twee strijd vandaar de vraag hier ook. (er zijn 14 kiezen/tanden getrokken)

Bobbie kauwt ook niet echt op z'n voer, dus voor mijn gevoel kan ik net zo goed carnibest geven.
Maar ben ook bang dat het gaat onsteken en heb dus (schaam schaam) vanmiddag een klein zakje royal canin gehaald.
Wat zouden jullie doen?

Gr linda
Door herder_lover
#481296
tsja ik zou ook hier advies vragen ;)

Ik weet het niet, ben geen DA maar ik zou gewoon kvv voeren, hoewel als de DA echt mij kan overtuigen.... maar ik stap af van het idee dat alle DA's weten hoe met voer om te gaan....

aan mij heb je dus niet veel :-X
Door Truus
#481301
Bij Timo is een keer een kies getrokken en ik heb toen gewoon kvv gegeven. Juist bij het geven van brokken blijven er veel resten achter lijkt mij.
Mijn advies....gewoon kvv geven. ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#481351
lin-da schreef: Ja dat was mijn gedachte eigenlijk ook een beetje, maar hij vertelde dat mensen juist geneigd zijn om zacht voer te voeren en dat dat juist tegengesteld werkt en juist voor onstekingen zorgt doordat het in de wonden zich gaat opstapelen. Ik vind het eigenlijk een beetje moeilijk en sta in twee strijd vandaar de vraag hier ook. (er zijn 14 kiezen/tanden getrokken)

Bobbie kauwt ook niet echt op z'n voer, dus voor mijn gevoel kan ik net zo goed carnibest geven.
Maar ben ook bang dat het gaat onsteken en heb dus (schaam schaam) vanmiddag een klein zakje royal canin gehaald.
Wat zouden jullie doen?

Gr linda
Lastig Afbeelding

ALS ze al iets wil eten, want een maltezerbekkie waar 14 tanden en kiezen uit getrokken zijn lijkt me een waar klein slagveldje. Maar goed, ALS ze iets wil eten dan zou IK geen brok geven, ook geen kvv, maar eerder iets van biogarde met groentetje, fruitje dat soort dingen. Kans is best groot dat door de bacteriën in het kvv de wonden gaan onsteken. Wij kunnen na het eten even spoelen, bij een hond gaat dat wat moeilijker. Brokjes zijn natuurlijk steriel, maar als die harde dingen over die wonden schuren of als daar kruimels van achter blijven lijkt me ook niet fris.
Ik ging voor de biogarde en zodra je ziet dat alles een beetje dicht zit weer gewoon naar het kvv.
Door Audrina
#481519
Bij mijn reu van 13 zijn ongeveer een jaar geleden al zijn voortanden getrokken en de DA kwam toen ook met een brokje speciaal voor het gebit. Heb ik mooi niet aangenomen en ik ben m'n hond gewoon vlees blijven geven.
Met kluiven heeft ie wel meer moeite, vooral botten waar ie het vlees echt vanaf moet scheuren maar voor de rest gaat het prima.
Niet in dat brokkenpraatje trappen dus. ;)
Door Fido
#481533
Beste Audrina,

De eerste drie dagen moet je de bek gewoon spoelen met een spuitje en water. Reinigen dus. Vers vlees(prooi) mag rustig. Enkel de extracties moeten wel zo zijn gebeurd dat er geen wortel resten achter zijn gebleven. Als alles goed is zitten de tandgaten in vier dagen dicht en is er geen vuiltje meer aan de lucht

Erwin van Gijtenbeek dierenarts.
Door lin-da
#483791
Nou het gaat weer harstikke goed met Bobbie (ik kon niet eerder reageren dus doe ik het nu even)

Ik heb hem gewoon z'n Carnibest gegeven en het gespoeld met kamille thee.
Hij kauwt er rustig op los en heeft vandaag z'n eerste pensstaaf alweer gehad.

Gr linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door