Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Donald
#481063
Hallo allemaal,
Donald eet CB. Elke dag ongeveer 650 gram. Nu is mijn vraag, of ik (als leek :-X) het op de goede manier ontdooi en bewaar.
Ik ontdooi een CB worst van 1 kg in de koelkast, snijd hem in 3 stukken, doe elk stuk in een stevig plastic zakje en maak dit dicht met een plastic seal (van de blokker-nep-groentenboer/supermarkt-dichtbindautomaat ;D). Deze drie zakjes bewaar ik dan in een plastic doos in de koelkast. Voordat ik het voer laat ik het even op temperatuur komen buiten de koelkast. Nu vraag ik mij af of de worst op kamertemperatuur zou moeten zijn voordat ik die zakjes maak??? Wat een mutserij als ik het zo lees maar ben toch erg benieuwd of dit kopt zo! Alvast bedankt voor eventuele tips. :)
Door Jolly
#481099
jeetje wat een werk zeg, hier ook een hond die normaal 2/3 deel van een kilo per dag at.
Ik heb een platte bak van ongeveer 6-7 cm hoog en daar kunnen 2 kilo's naast elkaar in liggen.
's avonds/'s middags gaan daar 2 kilo's in en dan op de koelkast om te ontdooien, de volgende ochtend, maakte ik dan een zak open en verdeelde de kilo denbeeldig in 3-en en nam daar dan 1 deel van uit, de rest ging in de koelkast tot 's avonds en de ochtend erop.

( nu krijgen beide honden allebei per dag een kilo, i.v.m kou en hele dagen buiten zijn, als het dalijk weer minder koud wordt en ze gaan aanzetten dan gaan ze allebei weer op 2/3 deel van kilo perdag.)
Door "inge"
#481521
Ik doe ook een kilo rol in een tupper doos op de vriezer om te ontdooien en de volgende dag deel ik hem door midden. Allebei de helften in aparte kleinere doosjes in de koelkast, daar eten ze twee dagen van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door