Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Elf
#478047
Weet niet zeker of dit de juiste rubriek is, zo niet dan verplaats het maar...

Doodles heeft net een rauwe aardappel van de aanrecht gejat en opgegeten (en dat terwijl er een heerlijke groentemix met kippennekken voor hem ook op de aanrecht staat....). Kan dit kwaad? Ik meen me te herinneren dat aardappel giftig is maar hoe erg?

Groetjes,
Elvira
Gebruikersavatar
Door Nitus
#478064
Volgens mij loopt het wel los met 1 aardappel hoor. Maar 100 % zeker ben ik niet. :-\ (nou daar heb je wat aan hè? ;))
Gebruikersavatar
Door Binno
#478072
Voor één aardappel zou ik me geen zorgen maken.
Eén van onze vorige honden kreeg regelmatig een stuk rauwe aardappel omdat hij het zo lekker vond, ja wist ik veel toen. Hij heeft er nooit last van gehad.
Inmiddels geef ik mijn honden geen aardappelen meer, maar ik denk dat vooral de uitlopers (scheuten) en de stukjes groene schil giftig zijn en niet zozeer de geschilde aardappel op zich. ;)
Door 202spots
#478074
Wanneer er geen uitlopers op de aardappel zat, dan zal 't wel meevallen hoor.
Groene piepers is niet goed en de uitlopers kunnen ook schadelijk zijn, sommige aardappels worden behandeld om uitlopen tegen te gaan, dus dat is ook niet zo gezond.
Wanneer het 'n gladde pieper was dan kan het niet zoveel kwaad.

OOps had binno d'r antwoord niet gezien...wanneer het 'n geschilde aarappel was dan hoef je nerges over in te zitten.
Gaat misschien wel stink poepies laten...
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 27 jan 2006, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Elf
#478134
202Spots schreef: Wanneer er geen uitlopers op de aardappel zat, dan zal 't wel meevallen hoor.
Groene piepers is niet goed en de uitlopers kunnen ook schadelijk zijn, sommige aardappels worden behandeld om uitlopen tegen te gaan, dus dat is ook niet zo gezond.
Wanneer het 'n gladde pieper was dan kan het niet zoveel kwaad.

OOps had binno d'r antwoord niet gezien...wanneer het 'n geschilde aarappel was dan hoef je nerges over in te zitten.
Gaat misschien wel stink poepies laten...
t was een ongeschilde, redelijk gladde BIOLOGISCHE aardappel..... dus ik ben gerustgesteld. bedankt allemaal!
Door *Ilse
#478322
Ik heb vaker gehoord dat aardappel erg slecht is voor een homd, maar de huskey van mijn schoonzus is 14 jaar geworden met elke dag een stuk aardappel1
Daar was ze verzot op, en ze is er gezien haar leeftijd niet aan dood gegaan!!! ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door