Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door melanie
#474629
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer, ik ben een weekje in Nederland geweest bij mijn zus en de vacht van Tonnie knapte zienderogen op. toen we weer thuis waren begon de ellende weer en ik heb met mijn zus zitten beredeneren wat nou anders was hier.
En we konden maar twee dingen bedenken, ten eerste de zeelucht en ten tweede mijn zus heeft geen planten. Maar wij hebben er zoveel en ook wel 10 orchideeen.
Nou hebben we alle planten uit de kamer verbannen en haar vacht is niet slechter geworden!
Maar ze heeft wel nu overal jeuk maar wat me een beetje gerust stelt is dat Tosca ook jeukt heeft. Persoonlijk denk ik dat dat komt door het ontgigtigen.
Wel heb ik sinds kort Teunisbloemolie erbij en Levertraan.
Kan dat ook een evt. oortzaak zijn van jeuK?

Groetjes Melanie en een poot van Tonnie en Tosca
Door Lizzy
#474635
Wat voer je je sinds kort, dat je aan ontgiften denkt? Tonnie had dus al huidproblemen? En Tosca heeft nu ook jeuk? Op zich zijn teunisbloemolie en levertraanolie nou niet direct olieen waarvan ik denk "die kunnen jeuk veroorzaken". Maar ja, zeker weten doe je het nooit! Ik denk dat je, om het zeker te weten, toch beter ook een paar weken met deze olieen kunt stoppen. Ik weet niet waarom je levertraan/teunisbloemolie geeft?
Door Truus
#474637
Wel vreemd dat ze het bij je zus niet hadden . Heb jij een wasmiddel of verzachter waar ze misschien niet tegen kunnen? Waar liggen ze op?
Door melanie
#474677
Ik ben vergeten te melden dat ze bij mijn zus het laatste beetje brokken hebben gehad, maar nu weer terug zijn op barf.
Ik wist even niet anders hoe ik het anders moest doen.

Teunisbloemolie krijgt Tonnie voornamelijk op aanraden van mijn dierenartse, ze is n.l. (niet door mij maar haar vorige baasjes) heel jong gecastreerd (waardoor ze hormoonaanmaak mist en ze heeft een onderwaarde met haar schildklier maar het is geen te trage schildklier) en ze heeft huidproblemen van allergische aard.

Levertraanolie is ook goed voor haar huis en allergie, vandaar dat ik het gebruik.
Door Lizzy
#474734
Mogelijk zit er iets in je barf voeding waar je hond niet tegen kan. Maar dan vraag ik me af, waarom heeft je andere hond OOK ineens jeuk? Twee honden die niet tegen iets in je voeding kunnen...? Dat lijkt me weer behoorlijk onwaarschijnlijk.

Ik zou zelf stoppen met het toevoegen van deze olieen. En als je zelf vermoed dat het aan de voeding ligt, dan zou je eventueel een eliminatie-dieeet kunnen doen. Oftewel: helemaal terug naar de basis en 1 vleessoort geven. Een vleessoort die je nog niet eerder gegeven hebt. En dan bij voorkeur alles, dus botten, vlees en orgaanvlees. Dit zou ik 6 tot 9 weken volhouden. En niets erbij geven. Geen tussendoortjes, geen ei, geen zuivel, geen fruit, helemaal niks. Ook zeker niet stiekem van straat laten snaaien ;D. Als de huidproblemen niet minder zijn, dan denk ik dat je er gevoegelijk vanuit moet gaan dat je het in een andere hoek moet gaan zoeken. Ik zou na deze 6 a 9 weken weer langzaam op gaan bouwen. Mochten de huidproblemen in deze weken wel zijn verdwenen: dan zou ik 1 keer per 2 weken iets nieuws toevoegen en goed bijhouden wanneer je wat geeft. Als ze ineens slecht op iets reageert: dan is het voor jou 'bingo'!
Door Jaymeg
#474855
Heb je ook aan stof gedacht? Onze pup had ook veel last van jeuk. In eerste instantie dacht ik ook aan voer, hoewel ze hier nooit brokken gehad hebben.
Toch een allergietest laten doen en nu bleek dat ze allergie heeft voor huisstofmijt.

Ik heb direct losse kleden en de stoffenbank weggedaan en stofzuig en stof elke dag en lucht heel veel. Het is verbluffend wat een verbetering.

Ria
Door melanie
#475122
Ik heb nog zitten denken en alhoewel het -10° vriest buiten zijn ze allebei bezig met verharen en dat kan ook jeuken.....

Ik heb het vermoeden dat het daardoor komt, gelukkig is het wel zo dat de nieuwe vacht heel zacht is en ze beginnen lekker te ruiken.

Groetjes Melanie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door