Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marijke80
#472130
Hallo,

Ik heb mij net aangemeld op het forum en heb gelijk een vraag.
Na al aardig wat gelezen en gehoord te hebben wil ik mijn pup(kruising Vastgotaspets x Corgi) van 13 weken overzetten op KVV.

Ze eet nu Royal Canin, maar niet van harte.

Bij de fokker kreeg ze eerst KVV van Prins, daarna KVV en Royal Canin en toen ik haar ophaalde alleen nog Royal Canin.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de overstap wel eng vind.
Kan ik problemen verwachten mbt diaree en dergelijke?
Kan ik haar gelijk overzetten of moet ik het eerst nog overgieten met kokend water?
Welk merk KVV is het beste?
En moet ze nu wel of geen puppyvariant. Ik meen namelijk hier gelezen te hebben dat je pups ook beter gewoon volwassen KVV kan geven, alleen dan een grotere hoeveelheid.

Kortom ik hoor graag meer info van jullie!

Groetjes, Marijke
Door crutz
#472179
in principe kan je een gezonde pup gewoon in een keer over zetten op kvv......en geloof dat de meeste merken geen aparte pup voeding hebben hoor (alleen energique dacht ik) is ook nergens voor nodig......

de laatste 2 honden die we hier als pup bij een fokker hebben gehaald zijn gelijk over gegaan op vers, onderweg in de auto al,
zonder problemen

succes er mee....
Door Lizzy
#472181
Hoi Marijke, allereerst welkom op Barfplaats en gefeliciteerd met je puppy! Ik denk dat je je puppy direct, van de 1 op de andere dag, over kunt zetten op versvlees. En ik zou zelf gaan voor een merk dat en goed te verkrijgen is in jouw omgeving en waar jouw hond het goed op doet. Ik zou (als ik jou was) beginnen met een gewone variant (niet speciaal voor pups). De meeste merken doen aan die onzin gelukkig ook niet mee.... (alsof een wolvenpupje speciaal welpjes-voer krijgt... Nee dus). Pups eten inderdaad meer. Waar een volwassen hond met 20 gram per kilo lichaamsgewicht rond komen, moet een pup vaak het dubbele hebben. Ik zou wel blijven voeren met je ogen. Dus als je pup te mager wordt: meer voedsel. Als hij te dik wordt: minder.

Je hebt qua merken tegenwoordig een hoop te kiezen:

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=16939

En je hoeft het niet eng te vinden hoor! Je pup zal je dankbaar zijn!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door