Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door jon
#470648
Hieronder een 14 daags menu van Lhaki (hij weegt rond de 7,5 kilogram).

Dag 1 ochtend: nier 10 gram
lamsvlees 25 gram
kippenek 30 gram
groentemix 1 10 gram
yochurt 1 eetlepel
avond: kvv 75 gram

dag 2 ochtend: kvv (niet gegeten)
avond: kippemaag 15 gram
geitenvlees 30 gram
kippenek 40 gram
groentemix 2 15 gram

dag 3 ochtend: kvv
avond: kippenhart 15 gram
rundvlees 30 gram
kippenek 40 gram
groentemix 1 15 gram

dag 4 ochtend: kippenhart 20 gram
rundvlees 30 gram
kippennek 50 gram
groentemix 2 10 gram
avond: runderhart 10 gram
eende en geitenvlees 30 gram
kippenek 30 gram
groentemix 2 20 gram

dag 5 ochtend: kvv 75 gram
avond: lamsrib met veel vlees 80 gram
Hutenkase 1 eetlepel
groentemix 1 15 gram
kippemaag 10 gram

dag 6 ochtend: kabeljauw/zalmfilet 75 gram
avond: geitenbot met veel vlees 90 gram
runderhart 30 gram
groentemix 2 10 gram

Noot: geitenbot bleek veel te hard heeft hij niet gegeten, wel het vlees. Kreeg eitje met schil (gevijzeld).

dag 7 ochtend: kvv 75 gram
avond: kvv 75 gram

dag 8 ochtend :kvv 75 gram
avond: kvv 75 gram

dag 9 ochtend: kvv 75 gram
avond: runderhart 15 gram
eendevlees 30 gram
kippennek 45 gram
groentemix 2 15 gram

dag 10 ochtend: 120 gram lamsrib
avond: 25 gram kippenmaag
30 gram parelhoenfilet
15 gram groentemix 1
1 ei zonder schil

dag 11 ochtend: wilde niet eten
avond: 10 gram nier
30 gram geit en rundvlees
25 gram kippennek
15 gram groente mix 1

dag 12 ochtend: 50 gram eend/parelhoen
15 gram groentemix 2
avond:15 gram gekookte kalfslever
30 gram geitenvlees
45 gram kippennek
20 gram groentemix 1
1 eetlepel hutenkase

dag 13 ochtend: 15 gram runderhart
30 gram rundvlees
60 gram kippennek
15 gram groentemix 2

avond: 15 gram kippehart
50 gram rundvlees
50 gram kippenek

dag 14 ochtend: kvv 75 gram
avond: kvv 75 gram


Groentemix 1 bestaat uit:veldsla, biet, tomaat, witlof, alfalfa en wortel.
Groentemix 2 bestaat uit: wilde spinazie,spruitjes, bataat, alfalfa. sperciebonen, rode sla, komkommer en peterselie.

Als aanvulling heeft hij deze 14 dagen probiotica (4 maal) ,visolie (1 maal) en knoflook (2 maal) gekregen. Daarnaast vitamine C tegen puspiem.
Ik weet dat Lhaki veel kippenek krijgt maar ben bezig hem andere botten te laten proberen. Met lamsrib is dat nu EINDELIJK gelukt. Duif, kwartel en geit en ook sardienes waren tot nu toe geen succes. Alle commentaar en suggesties zijn zeer welkom.
Laatst gewijzigd door jon op di 17 jan 2006, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#470670
Allereerst heb ik een stuk of 6 verschillende diersoorten kunnen tellen die je gebruikt. Dat is natuurlijk zeer goed! Verder vind ik dat je heel veel afwisseling gebruikt hoor. Dus dat hij vooral nog kippenbot eet: daar zou ik in jou geval niet zo mee zitten! Wel fijn dat hij nu ook de lamsbotten eet! Maar vergeet niet: in kvv zit ook alleen maar gemalen kippenbot dus met de afwisseling die je hem verder biedt: komt het wel goed!

Van het zelf samengestelde stuk heb ik de percentages maar even berekend:

12,42% orgaanvlees
28,24% vlees
43,22% vleesbot
11,58% groentemix
4,5% diversen (yoghurt, ei, huttekase)

Perfect dus.

Ik denk dus dat het zo erg goed gaat. Hoe doet hij het?

Overigens vroeg ik me wel af of het niet gemakkelijker voor je zou zijn als je bijv. 1 a 2 keer per week orgaanvlees voert ipv deze kleine beetjes? Lust hij geen pens?
Door jon
#471049
;D Fijn dat je denkt dat het o.k is. Volgens mij doet Lhaki het prima op de barf. Hij wordt ook steeds enthousiaster. Vanmiddag rukte die de lamsrib bijna uit m'n handen. Maar zonder dollen, hij is speels, z'n vacht glanst en hij eet met enthousiasme. Behalve op hart, is ie niet erg gek op orgaanvlees, vooral niertjes gaan moeilijk. Vandaag heeft ie voor het eerst rauwe kippelever gegeten (Hoezee!!!). Vanavond beetje ontlasting en daarna pogingen tot....zonder resultaat, maar dat kan volgens mij nooit van het bot zijn dat ik om ong. half vijf heb gegeven( Rond 20 uur uitgelaten dus dat zou erg snel zijn) K had een beetje kvv vooraf gegeven (25 gram) en wat lever (15 gram) en groente met h.kase als toe (uurtje later) omdat lever wat laxeert dacht ik. Het wordt trouwens wel moeilijker het laatste stuk bot weg te nemen, hij geniet er echt van en kauwt volgens mij wel aardig goed, maar 140 gram is denk ik echt teveel. Bij de avondwandeling lekker onderzoekend en vrolijk :D de pas erin dus erg last van iets heeft ie niet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door