Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#469119
Wat mij (nog) niet helemaal duidelijk is, is hoeveel een hond mag/moet eten als je hem laat barfen. Ik weet dat het bij KVV zo een 2% van het lichaamsgewicht is. In mijn geval met honden rond de 28 tot 30 kilo zal dat dus ongeveer 550 gram per dag zijn. Hoe moet ik dat zien met barf? Ze krijgen bij mij Carnibest en met 3 honden van rond de 28 kilo en 1 van 20 gaat er per dag 1750 gram CB doorheen.

Groetjes,
Cindy
Door tieneke
#469138
Ik zou deze gewichten aanhouden in het begin,worden ze te dik of te mager dan pas je dit gewoon aan.
Door Truus
#469181
Lees maar eens in de bieb over barf.
Een hond heeft een ideaal gewicht als je zijn ribben net niet kan zien maar wel duidelijk kan voelen. Ervaren BARFers voeren daarom op het gezicht. Als je echter begint met BARFen ga je uit van de volgende percentages van lichaamgewicht/per dag: volwassen honden 2 – 5 %, pups 5 -10 %.
Door Cindy de Wolf
#469207
Ik heb de bieb al een aardig eind doorgespit maar zag hier zulke enorme hoeveelheden voorbij komen dat ik dacht dat ze meer moesten eten. Ik voer ook op zicht maar het is handig om een richtlijn te hebben. Die 2% dus in mijn geval zo een 550g per hond die moet ik dan opdelen in de percentages rmb's, orgaanvlees en groente/fruitmixen? Vind dit zoooo leuk maar wel moeilijk als beginner zijnde ;)

Groetjes,
Cindy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door