Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#458844
Tasco (de hond van mijn ouders) heeft blijkbaar in zijn poep een lange witte wormachtig iets zitten. Deze keer een 10cm, enkele dagen geleden maar een kort stukje.
Hij staat al meer als een jaar op Duck compleet.
Hij is de laatste keer ontwormd een 8 maand geleden. Ik heb eind aug nog een mestonderzoek (eenvoudig onder microscoop) laten doen om niet zomaar te ontwormen als het niet nodig was. Toen niks gevonden. Dus niet ontwormd.
Het is wel een hond die niet dik te krijgen is. Maar voor de rest, hij glanst en mankeert niks.
Ik heb de drol niet gezien (beetje gek om hem naar oostenrijk op te sturen ;D) maar mijn ouders gaan vrijdag naar de dierenarts (ze zijn hier nu op bezoek)

Ik dacht dat met kvv de kans op wormen zo goed als onbestaand was.
Of kan dit wat anders zijn??
Door Peet
#458859
Hij kan ook wat geschooierd hebben, wat met wormen of larven besmet was...
Door *Axel*
#458884
Hij komt niet in contact met andere honden en pikt nooit iets van straat. Nou ja, nooit ???
Maar zou kunnen idd.
Door Lizzy
#458887
Een hond die rauw/vers eet heeft minder kans op wormen. Is het niet door het zure maagzuur, is het wel omdat de darmflora veelal beter is (als van brok-etende-maatjes). Maar 'minder kans' is niet gelijk aan onmogelijk.....
Door Tineke *
#458912
Voorzover ik weet is een lintworm aan begin en uiteinde roze,kan het niet een spiertje ofzo zijn van het vlees?
Wil nog wel eens gebeuren dat het net door de molen glijd.

Tineke
Door conleeuw
#458936
nou klinkt inderdaad verdacht veel op lintworm, het is niet onmogelijk dat een hond het oploopt ongeacht wat hij eet. Ik denk dan ook niet dat je het moet koppelen aan wat ze eten. Ik ken brokken honden die ook lintwormen hebben opgelopen, als ze ergens iets op straat of in de bosjes hebben ontdekt en een proefje hebben genomen kunnen ze het al oplopen.... dus niet onmogelijk dat het gewoon door de dagelijkse leven is opgelopen.
Door jeanne
#458940
een lintworm bestaat toch uit segmentjes???
is het geen spoelworm, want die ziet eruit als een stuk spaghetti, glad dus.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#458960
jeanne schreef: een lintworm bestaat toch uit segmentjes???
is het geen spoelworm, want die ziet eruit als een stuk spaghetti, glad dus.
Ja, lintwormen herken je aan die 'rijstkorrels'. Zou ook eerder aan een spoelworm o.i.d. denken.
Door conleeuw
#458963
jeanne schreef: een lintworm bestaat toch uit segmentjes???
is het geen spoelworm, want die ziet eruit als een stuk spaghetti, glad dus.
ja maar de segmentjes breken in stukken af, dus zie je slierten van verschillende lengte in de ontlasting terug.
Voor diegene die het wil zien.... de kringloop van een lintworm. Gepikt van http://www.s-h-l.com.

Afbeelding

en dit is een Dipylidium caninum, er komen vaak stukken van de lintworm naar buiten... dus lang niet altijd een lange stuk, maar wisselende lengten

Afbeelding
Door conleeuw
#459031
judith1967 schreef: Iemand nog trek in spagetti?? :-\
;D ;D mmmmm vanavond niet, maar ik laat me niet zo snel van mijn stuk brengen hoor ;D ;D deze plaatjes maar niet kijken vlak voor etenstijd ;D
Door *Axel*
#459099
judith1967 schreef: Iemand nog trek in spagetti?? :-\
Euh, nee :-\ `t wordt lekkere wiener schnitzel of cordon bleu ;D

Heb dit eens doorgestuurd naar mijn broer, ben nu wel benieuwd of het lintworm is.
Heb broerlief Tasco laten ontwormen met Drontal. Ma gaat dan vrijdag naar de dierenarts voor controle van ontlasting.

Bedankt, weer wat bijgeleerd.
Door jeanne
#460878
op de foto is het duidelijk een lintworm.
een lintworm is plat, en bestaat uit segmentjes.
en een spoelworm is rond en is een lange sliert

ik heb beide wormen ooit al levend uit een hond zien komen (in de trimsalon) ik kan veel hebben, maar toen ging ik bijna over mijn nek :-X :-X :-X
Door jeanne
#460883
jeanne schreef: op de foto is het duidelijk een lintworm.
een lintworm is plat, en bestaat uit segmentjes.
en een spoelworm is rond en is een lange sliert

ik heb beide wormen ooit al levend uit een hond zien komen (in de trimsalon) ik kan veel hebben, maar toen ging ik bijna over mijn nek :-X :-X :-X
hier nog een foto van een lintworm en een spoelworm
Afbeelding

eet u verder smakelijk :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door