Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tarek
#450965
we krijgen een laminaat vloer,en die is natuurlijk glad.
Iemand een idee om teveel uitglijden van de pup te voorkomen.
Meen een keer iets gelezen te hebben over een spray of sokjes voor sledehonden ???
Door Helen
#450968
Tarek schreef: we krijgen een laminaat vloer,en die is natuurlijk glad.
Iemand een idee om teveel uitglijden van de pup te voorkomen.
Meen een keer iets gelezen te hebben over een spray of sokjes voor sledehonden ???
Wij hebben meerdere antislip vetbedden gekocht en die in alle bochten gelegd en we hebben een kleed die ergens anders lag midden in de kamer gezet. Het glijden bleef toen aardig beperkt. Verder scheelt het bij Kuma veel als we regelmatig haar teenhaar ;D ;D knippen. Ze heeft zoveel haar tussen haar zooltjes dat ze erop kan skieen zowat. Ik weet niet of dobers ook veel haar tussen hun tenen hebben trouwens? Zal wel niet he.
Door Lizzy
#450973
Wij hebben ook die vetbedden met rubber eronder. Daar kon Linga in ieder geval lekker op spelen met Pinkel, zonder te glijden. Maar, neemt niet weg dat ze wel eens op haar snuffertje is gegaan hoor.... Je zou tijdelijk ook grote stukken vloerbedekking neer kunnen leggen. Vooral stukken wol-tapijt voldoet goed. Wij hebben dat met dubbelzijdig-tape op de plavuizenvloer geplakt, maar ik weet niet of dat met laminaat ook werkt... (of je daarmee niet je laminaat moert als je het er weer af haalt). Wij moesten dat er weer af halen omdat Linga eraan lag te vreten ::)
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 23 dec 2005, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#451023
er is ook een spulletje Paw-Wax dat uitglijden helpt voorkomen. Althans dat heb ik wel eens gelezen. Heb er zelf geen ervaring mee..................
Door tieneke
#451055
Wij hebben een groot stuk tapijt gekocht toen de nollebakmonsters nog heel klein waren,ging perfekt!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#451288
tja dat wordt dus tapijt over je nieuwe laminaat!
We hebben zelf een houten vloer die wat stoever is dan laminaat en dachten eerst dat het wel mee ging vallen. Toen Kaio hier een dag was zijn we naar de winkel geraced en hebben vloerbedekking gehaald. Onlangs hebben we die eruitgehaald maar toch weer een groot tapijt erbij gekocht omdat we het toch handig vinden ook al is ie nu al bijna 2. (kun je nog wat stoeien op een plek)
Denk dat tapijt,kleden of vetbedden toch veel handiger in gebruik zijn dan paw-wax. Hebben trouwens ooit wel paw-wax gebruikt bij een show maar zo goed werkt dat niet. En kan me nu niet indenken dat dat thuis handig is om een paar keer per dag te moeten aanbrengen ed. Tapijt of zo is dan trouwens ook goedkoper. En sokjes? geen ervaring mee, maar zou daar ook niet voor kiezen, hond moet gewoon kunnen lopen op zijn blote voeten (vind ik)
Door Bianca_Cailin
#451308
Ook wij hebben laminaat en toen Cailin kwam heb ik een stuk loper bij de Leen Bakker gekocht, door de hele lengte van de kamer heen. Ideaal, ze weet het gewoon, als ze speelt doet ze het daar op! En er zit rubber onder dus het glijdt niet!!!!
Door Borke
#451375
Bianca_Cailin schreef: Ook wij hebben laminaat en toen Cailin kwam heb ik een stuk loper bij de Leen Bakker gekocht, door de hele lengte van de kamer heen. Ideaal, ze weet het gewoon, als ze speelt doet ze het daar op! En er zit rubber onder dus het glijdt niet!!!!
Dat hebben wij ook gedaan toen Borke kwam en laten liggen totdat hij 10 maanden oud was.
Als we met hem speelden dan deden we het altijd op die loper en daar kon hij lekker rennen. In de rest van de kamer ligt parket en dat is glad. Er schijnt een stroeve lak te bestaan voor parket, maar die heb ik nog nooit kunnen vinden en met laminaat heb je daar toch niets aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door