Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jojo
#450528
Omdat de carnibest voorraad op was en ik nog 2 dagen moest overbruggen tot de nieuwe voorraad gebracht werd heb ik Joey een dag smuldier pens gevoert en een dag smuldier compleet.
Wat mij opviel waren de perfecte stevige geurloze (hij had uit heeeele hoge nood bij mn schoonouders onder de tafel zo´n bruine jongen gelegd, ze kwamen er pas de volgende dag achter ;D) en donkerbruine drolletjes zoals hij die al in geen maanden meer had met de carnibest ???
Toch, voor mijn gevoel is de carnibest van betere kwaliteit (want hoe kunnen ze voor zo weinig geld bij smuldier de zelfde kwaliteit vlees er in verwerken?!)
Er wordt wel gezegd, het voer waar je hond het goed op doet is het beste voer voor je hond, maar dat ´het er goed op doen´ vind ik zo betrekkelijk (er zijn ook honden die het goed doen op brokken maar met 5 jaar onder de tumoren blijken te zitten bv.). Dat weet je volgens mij niet op het moment maar pas op lange termijn.
Hoe denken jullie hierover? Zal ik maar vaker smuldier gaan voeren?
Laatst gewijzigd door Jojo op vr 23 dec 2005, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#450533
Persoonlijk vind ik ook carnibest er stukken prettiger uitzien en ook beter ruiken (juist omdat het ruikt). De smuldier hart moet mijn hond niet, maar de andere wel en hij doet het overal goed op. Ik zie geen verschil (op korte termijn).
Maar volgens mij is smuldier best heel prima voer en als je hond het er beter op lijkt te doen dan zou ik het hem zeker voeren, of nog andere dingen uitproberen en alles wat goed gaat afwisselen.
Door bowie
#450536
Ik geef al jaren smuldier en ze doen het er heel goed op ik doe het samen met barf .
Ik ga voor ons zelf ook naar de aldi of lidl en niet altijd naar Appie hein omdat ik dan goedkoper uit ben .
Is vaak het idee van de mens dat het altijd maar duur moet wezen maar voor de honden zelf maakt het echt niet uit .
De ene hond doet het goed op bibi de ander op carni en de ander op smuldier .
Door Lizzy
#450547
De ontlasting is natuurlijk een belangrijke graadmeter van de gezondheid. Maar niet de enige. Ik zou wel denken dat je hond op de voeding gewoon een goede ontlasting moet hebben. Heeft hij dat niet, dan past de voeding mogelijk niet bij hem. En ik lees toch echt regelmatig dat honden het erg goed doen op Smuldier. Ik zou zelf Smuldier wel aanvullen met dingen als rauwe vis, lapjes spiervlees, vleesbotten, eitje, tafelrestjes. Maar in feite zou ik dat bij ieder versvlees doen.
Door roefus
#450558
[quote="bowie"]
Ik geef al jaren smuldier en ze doen het er heel goed op ik doe het samen met barf .
Ik ga voor ons zelf ook naar de aldi of lidl en niet altijd naar Appie hein omdat ik dan goedkoper uit ben .
Is vaak het idee van de mens dat het altijd maar duur moet wezen maar voor de honden zelf maakt het echt niet uit .
De ene hond doet het goed op bibi de ander op carni en de ander op smuldier .
[/quote]

Is ook zo, en het is waarschijnlijk ook nog zoals ze het gewend zijn.
Geef je het allemaal 'door elkaar'....en met barf erbij (wat danook weer heel anders is), dan blijken ze het vaakgewoon allemaal lekker te vinden.
En dan wissel je het ook nog 's behoorlijk af (met die barf-aanvullingen erbij).


En het is inderdaad maar de vraag of 'duur' altijd beter is.
De kipfilets van Appie schrompelden behoorlijk in elkaar (volgens een consumentenprogramma), omdat ze blijkbaar van te voren 'in bad gaan'....om wat vlugger aan de kilo te komen.
Nu maar de vraag of dat met kip van de Aldi ook zo is ??? ??? ???
Ik weet het niet, maar kip komt uiteindelijk van kip.
En als hij niet biologisch gevoerd werd, dan lijkt het me hetzelfde beest.

Wat smuldier erin tovert en wat precies carnibest...dat weet ik ook niet.
Maar iedereen moet met zijn budget 'aan de gang'.
En een volledige analyse van de 'juiste en preciese ingrediënten' ben ik nog nergens tegen gekomen.
Door Birgit
#451179
Afgelopen week heeft Tos ook Smuldier gekregen, omdat de Carnibest op was.
Nu had ik ook zoiets van kijken hoe hij het erop doet. En nu na 5 dagen......
Ben ik blij dat mijn buurman ( hij werkt vlakbij een verkooppunt ) dinsdag
100 kg Carnibest haalt. Tos "doet" het niet goed op Smuldier.

Het eerste wat opvalt is dat 'ie ipv 1 of 2 keer per dag nu wel zeker 2 tot 3 keer per dag poept. De drollen zijn minder stevig, en veel groter ( hmmmmm lekker praatje ! ) Dan is Tos erg aan het snaaien, meer dan anders. Terwijl ik hem volgens mij nog teveel geef ook ! Hij is onrustig.
En hij ruikt anders, zeg maar stinkt !
En ik wil helemaal niet afgeven op Smuldier zelf hoor.
Het is dus echt uitzoeken waar je hond, en kat het goed op doet.

Of het moet tussen mijn oren zitten... ???

De kat lust alleen het hart van Smuldier. Die eet van de week weer Carnibest mee.
En ik ga ook verder met Barfen ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#451182
Ook ik heb o.a. Smuldier kompleet voor de Shelties.Ze vinden het lekker en het stinkt bij ons helemaal niet.Ze doen het er prima op.Ik heb de 500 grams verpakking.12 kg. in een doos.dus 24 pakjes van 1 pond.Prima.No problems.En lekkere eters. :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door