Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hobbes
#444650
Hobbes heeft volgens de dierenarts een virus gehad (dat in 't hele land voorkomt?). Hij heeft van de dierenarts 1-malige antibiotica-injectie gehad, en voor een paar dagen Primperid-pillen (anti-braak) en Finidiar-pillen (anti-diarree). Hij eet nu 3 dagen gekookte kip met rijst.
De paardenmiddel-aanpak dus. Ik durfde er niet vanaf te wijken omdat we beginnend BARFer zijn en ik niet genoeg weet van natuurlijke of mildere middelen.

Het lijkt gelukkig goed met hem te gaan: al zijn oude streken zijn terug ;D Wel soms diarree, soms wat verstopping, maar ook gewone poep.

Hoe zal ik weer gaan BARFen? Kip-rijst mengen met pens, of met KVV Rodi pens-lamshart (=complete maaltijd)? Of 'cold-turkey' met kippennekken?

Het BARFen ging al maandenlang heel goed. De Rodi kreeg hij net voor hij ziek werd voor het eerst, ging 2 dagen goed, maar toen braakte hij dus alles uit. Normaal stel ik zelf samen, met alles vers en soms Smuldier-pens.
Door Mevroi Kruim
#444666
Vraagje: waarom geeft jouw da een antibioticum tegen een virsuinfectie? AB werkt alleen tegen bacterien.

Ik kook nooit eten voor de honden, ook niet als ze kotsen of diarree hebben. Volgens mij is rauw nl veel beter te verteren dan gekookt. Als ze na een paar dagen ziekte weer gaan eten geef ik gewoon rauwe kip, om te beginnen zonder bot. Rijst geeft ik ook niet, ik kijk alleen ff uit met laxerende voeding zoals groente en lever.
Door Femke
#444678
doe je echt barfen of geef je KVV? In je berichtje lees ik namelijk alleen over KVV.

In dat geval zou ik gewoon weer over naar het merk dat je voerde, eventueel de eerste paar dagen even overgieten met heet water
Door Hobbes
#444792
Kruimel schreef: Vraagje: waarom geeft jouw da een antibioticum tegen een virsuinfectie? AB werkt alleen tegen bacterien.

Ik kook nooit eten voor de honden, ook niet als ze kotsen of diarree hebben. Volgens mij is rauw nl veel beter te verteren dan gekookt. Als ze na een paar dagen ziekte weer gaan eten geef ik gewoon rauwe kip, om te beginnen zonder bot. Rijst geeft ik ook niet, ik kijk alleen ff uit met laxerende voeding zoals groente en lever.
Ja, ik hoor net van m'n vriend - verpleger hetzelfde. Misschien wilde de dierenarts t zekere voor t onzekere en is hij een echte pillendokter of een geldwolf, hij heeft het woord virus in elk geval wel genoemd.
Ik heb ook verteld dat ik BARF, vond hij prima, maar de eerste dagen raadde hij gekookte kip en rijst aan.
Door Hobbes
#444797
Femke schreef: doe je echt barfen of geef je KVV? In je berichtje lees ik namelijk alleen over KVV.

In dat geval zou ik gewoon weer over naar het merk dat je voerde, eventueel de eerste paar dagen even overgieten met heet water
Nee, de Rodi was toevallig, voor het eerst. Normaal doe ik barfen: tot nu toe vooral kippennek, lamsrib, lamshart, lamsgehakt, kippelever, runderhart, rauwe eitjes met gewreven schaal, groentenmix en 'enkelvoudige' pens van Smuldier (ook BARF dus) en nog wat ander vlees/ vis
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door