Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Annieke
#433472
Ik heb hier al een paar keer vragen gesteld mbt mijn hond Luna, maar we hebben er nog een... En eigenlijk wil ik toch proberen om ook hem op iig kvv te krijgen. Zal nog een moeilijke taak worden... :o

Over deze hond; het is een westie reutje van 10 jaar, en hij heeft eigenlijk al zolang wij hem hebben (met 1 jaar overgekocht van andere mensen) last van zijn oren (veel oorsmeer, jeuk) en pootjes (jeuk, knaagt 'ie ook vaak aan). Daarnaast gaat hij van de kleinste verandering in voer spugen of aan de dunne. Hij ruikt ook erg naar 'hond', zeg maar.

Zou het wat zijn om ook hem op kvv over te zetten (als ik m'n ouders kan overhalen), en zo ja, hoe kunnen we dat dan het beste doen en wat kunnen we het beste geven?

(voor degenen die m'n vorige topic 'nee hé' hebben gevolgd; misschien komt er dan toch een extra vriezertje! ;))
Door Peet
#434060
Misschien is het verstandig om eerst even een (homeopatische) DA naar hem te laten kijken. Kijken of er een oorzaak voor die jeuk en darmklachten te vinden is.

En je zou hem heel voorzichtig kunnen overzetten naar bijvoorbeeld Carnibest-Light, en dan de eerste paar dagen er wat gekookt water over heen doen, Voor de darmpjes zou je wat probiotica kunnen toevoegen.
Door Annieke
#434197
Is misschien een idee, ja. Hij heeft al vaak zalfjes voor z'n oren en pootjes gehad, maar hij blijft het gewoon doen. Hij heeft op een dag vaak een keer of drie een 'krabmoment' en dan, als je 'm laat gaan, is 'ie ong. een kwartier lang bezig met oortjes krabben, pootjes knagen enz. 't Lijkt wel een gewoonte ofzo... ???

Ik zal 's heel voorzichtig proberen of m'n ouders nog een keer een grondige check-up willen laten doen... :o

Die Carnibest kan ik wel aan komen hier geloof ik, bij Domenica Dogstyling.

Alvast bedankt! ;)
Laatst gewijzigd door Annieke op wo 30 nov 2005, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#434207
Domenica kan je vast heel goed adviseren. En als trimster, kan zij misschien ook even naar de huid van je westie kijken, misschien weet zij daar ook iets voor... :)
Door Annieke
#434324
Jammer dat ze hier niet zo'n smiley hebben met zo'n lampje boven z'n hoofd, als je snapt wat ik bedoel... Eureka! ;D

Naja, ik heb net eens voorzichtig met m'n moeder proberen te praten, ging niet echt van harte:
'ja, maar hij heeft al eens vlees gehad (ceasar ofzo heette dat, met die westie op de verpakking) en daar ging die van spugen en aan de dunne'
'Hij doet het nu goed op de brokken (pedigree en rc)'
'ik weet niet of het wel goed is om een oude hond zoiets te geven' enzovoort.

Moeilijk allemaal...

Ik zal eens kijken op routeplanner waar Domenica precies zit.
Door Annieke
#435796
Nee, klopt. Tenminste, na alles wat ik hier gelezen heb, vind IK dat hij het er niet goed op doet! M'n moeder wel, die is bang dat 't helemaal fout gaat als 'ie vlees krijgt.

Maarrr... als ik (hopelijk zsm) weer een vast inkomen heb, dan mag ik wel proberen, om ook Cedric op vers te zetten! ;D

Hopen maar dat 'ie dan niet al te erge 'afkick verschijnselen' gaat vertonen, want dan moet ik er vast weer mee stoppen! :o ;D
Laatst gewijzigd door Annieke op vr 02 dec 2005, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Annieke
#436484
Daarom, dus ik zei al tegen haar; kvv is iets heeeel anders! En veeeel beter! Maar ja, het helpt niet echt. >:(

Ze heeft nu iig al wel twee keer Smuldier voor Luna meegenomen, en Cedric krijgt daar ook een eetlepel(tje) van. Meer mag niet, 'want dan wordt 'ie vast ziek...' ::)

Hij hoeft vervolgens anderhalve dag z'n brokken niet meer, haalt 'ie z'n neus voor op. ;D
Door Mevroi Kruim
#436531
[quote="Annieke"]
Jammer dat ze hier niet zo'n smiley hebben met zo'n lampje boven z'n hoofd, als je snapt wat ik bedoel... Eureka! ;D


[/quote]

Zoiets? Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op za 03 dec 2005, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door