Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jomy
#24335
hoi,
Mijn hond begon te krabben ,na een bezoek aan de dierenarts kreeg ik het advies om ghaar vers vlees te geven ,wel lamshart met rijst.
Nu heb ik lams hart gehaald bij een turkse slager maar weet eigenlijk niet goed wat ik moet doen.
Ik moet haar 6 weken lang dit geven om uit te sluiten of ze een voedsel allergie heeft.
Maar kook ik dat hart gewoon en hoe zit het met dat vet wat eraan zit mag dat wel of mag dat niet.
Ik heb geen ervaring met vers voer ,ik volg alleen het advies van de dierenarst op,
Wie heeft er tips voor mij?
bedankt
Door ine
#24340
Zelf heb ik 12 jaar geleden ook dat diëet aan mijn lab moeten geven!
Het hart gewoon koken en de rijst ook.
Idd. 6 weken blijven geven. Daarna voorzichtig elke week 1 ding toevoegen en opletten, of de jeuk terugkeert!
Hoe oud is jouw hond en van welk ras?
Is er ook een allergietest gedaan?
Door Ink
#24341
Hoi Jomy,
Wat voor hond heb je? Gewoon uit nieuwsgierigheid. Merk, leeftijd, dat soort dingen.
En over het advies van je DA ... tja ... Heb je al eens compleet vers vlees gegeven? Laat dat hart nog maar even in de vriezer liggen. Ik denk dat je eerst even iets anders moet proberen.
http://www.carnibest.nl/verkooppunten.htm
Kijk eens hier of er een verkooppunt bij je in de buurt is.
Laat even weten!
Door ine
#24342
Ik zat even te denken, maar ben het met Ink eens!
Bij carnibest kun je eend rijst kopen, dit kun je als eliminatiediëet gebruiken. Daar zitten alle voedingsstoffen in!
Probeer eerst een klein beetje, of je hond het lust!
Als er geen verkooppunten in de buurt zijn, bel dan even met Corine van Carnibest! Zij zal je zeker helpen met adviezen en eventuele adressen van mensen bij jou uit de buurt, die het voor je mee kunnen nemen!
Door Ink
#24343
Ik denk dat het niet eens eend hoeft te zijn ... Ik doe een wilde gok en roep dat de hond tot nu toe brokken heeft gekregen. Doe ik nog een wilde gok ... geef hem een paar weken/maanden een vers vlees voeding en volgens mij kom je dan een heel eind. Zo niet, dan is het altijd nog mogelijk om te testen en het voer aan te passen.
Door Jomy
#24346
hoi,

IK zal ff wat over mijn hond vertellen het is een Shih tzu X Malthezer van anderhalf jaar oud,
En inderdaad heeft ze sinds dat ik haar heb altijd brokken gehad en af toe een keer iets uit blik,ik gaf haar altijd royal canin .
Ze heeft sinds kort een plek op haar borst bij haar voorpoten een plek waar ze altijd aan krabt en als ik haar dan zeg van foei dan trekt ze met haar bek het haar er weg alsof het irriteert.
Van daag ben ik maar naar de dierenarts gegaan die mij voorstelde om haar dat dieet te geven ,hij wou kijkken als dit hielp en om anders na 6 weken een allergie test te doen.
Ik ben dus direct naar een slager gegaan en heb lams hart gekocht ,maar daar stond ik met het hart en wist eigenlijk niet goed wat ermee te doen,vandaar mijn berichtje.
Ik zal zeker een kijkje bij die andere site`s gaan kijkken
bedankt
Door Paul_Barte
#24349
Jomy..ben het helemaal met Ink en Ine eens!!!

De kans dat je hond allergisch is voor granen schat ik 90%, voor bepaalde eiwitten 10%.
Door Jomy
#24352
hoi,

Ik heb gekeken op de site van carnibest en ja er is een verkoop punt bij mij in de buurt ,dus kan ik er wel aan komen.
Ik heb begrepen dat de eend/rijst het zelfde werkt als lams/rijst.
Kan ik zonder problemen wisselen van voer of kan ik het beter bij de lams/rijst houden waar daar ben ik ondertussen al mee begonnen

groetjes..
Door Ink
#24356
Ik zou gewoon alle soorten gaan geven. Het kan zijn dat hond even aan de poeperie gaat. Meestal niet, maar als het zo is niet in paniek raken, met een dag of 2 is het weer over.
De lamshartjes even in de vriezer laten liggen. Die komen later wel weer van pas.
Laat je weten hoe het gaat?
Door ine
#24357
Je kunt gewoon lam/rijst nemen, want eend vinden niet alle honden lekker!
Gewoon direct overschakelen op carnibest! Het kan zijn, dat de klachten even verergeren, maar daar moet je even doorheen! Je hond heeft al die tijd zoveel troep in z'n lijf gehad, dat moet er eerst uit!
Laat anders degene van het verkooppunt, of Corine je even goed voorlichten!!
Succes, en.... als het straks goed gaat, geen brokken meer!! ;)
Door Eidos
#24527
Ik sluit me aan bij de rest ... gewoon overzetten... Ik zou zelf eerst beginnen met de light versie van carnibest om de overschakeling wat makkelijker te maken, aangezien je hond al last heeft van jeuk. Mijn hond had precies hetzelfde en was van ongeveer dezelfde leeftijd als jou hond toen de klachten begonnen. Ik heb op aanraden van corine van carnibest eerst de light gegeven ( 2 weken ) en toen de overschakeling gemaakt naar de natuurmix. In eerste instantie werd de jeuk even iets erger, schrik daar niet van en laat je niet ontmoedigen daardoor... dit is maar een korte periode ( ontgiften: alle rotzooi moet dat lijfje uit )... mijn hond is nu een stuk mooier, zijn jeuk is weg, de kale bijt en krabplekken zijn verdwenen, zijn vacht glanst en is superzacht, en hij zit mooier in de bespiering dan ooit..

Veel succes !! en vooral veel plezier, en voor vragen kan je altijd hier terecht natuurlijk... en voor de ontspanning kom je toch gewoon gezellig eens kijken en meekletsen in de bar ;) ;D.

Liefs barbara
Door Femke
#25516
[quote="Ink"]

De lamshartjes even in de vriezer laten liggen. Die komen later wel weer van pas.
Laat je weten hoe het gaat?

[/quote]

Ink je hebt drommels goed in de gaten hoe het van-brok-naar-rauw proces loopt!
In welke fase zit Jomy nu?

-ontkennings fase
-interesse fase
-nadenk fase
-probeer fase
(PAS OP op dit punt terugvalgevaar)
-enthousiaste fase
-verder experimenteer fase
-ik wil nooit meer anders fase
-iedereen moet dit weten fase


Bij de fase waar Jomy verder gaat experimenteren (over een week of 6) komen die hartjes weer van pas...

Voor Jomy, nu zonder gekheid:

Ik vond het in he begin super eng om te proberen allemaal, temeer omdat ik 3 soorten brokken in huis had, ieder merk om een klacht te verhelpen....

In juni ben ik begonnen met een compleet versvoer en na een week wilde ik al niet anders meer!
Af en toe stel ik zelf wat samen, omdat ik het leuk vind en omdat de honden het lekker vinden.

Ik hoop dat je het gaat proberen en dat je net zo enthousiast wordt als ik ben!

Succes met de huid van je hondje.

Femke
Laatst gewijzigd door Femke op zo 23 nov 2003, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jomy
#43303
Hallo allemaal

Ik wou jullie even laten weten hoe het ondetussen met jomy gaat.
Nou het kan niet beter ,het heeft even geduurdt en ik ben een paar keer onderuit gegaan door haar toch brokken te geven ,de dieren winkel waar ik kwam heeft me min of meer weer een ander soort brokjes aangesmeerd voor haar huid zalm/rijst.
maar die staan nu al 3 weken in de kast en ze is nu helemaal over op versvoer van Carnibest en ze doet het geweldig. sinds een paar dagen valt het me op dat ze al wel minder krabt de kale plek op haar borstkast is weg,maar heeft zich verplaatst naar haar nek dus dat is nog even aan zien.
Ook is ze iets afgevallen ,maar ik las ergens anders dat dat wel vaker gebeurd.

nou ik wou toch iedereen even bedanken voor alle tips
bedankt ;D
Door Lizzy
#43307
Kijk! Dit is nou wat we noemen GOED NIEUWS!!
Groetjes, Lizzy
Door Truus
#43546
[quote="Jomy"]
Hallo allemaal

Ik wou jullie even laten weten hoe het ondetussen met jomy gaat.
Nou het kan niet beter ,het heeft even geduurdt en ik ben een paar keer onderuit gegaan door haar toch brokken te geven ,de dieren winkel waar ik kwam heeft me min of meer weer een ander soort brokjes aangesmeerd voor haar huid zalm/rijst.
maar die staan nu al 3 weken in de kast en ze is nu helemaal over op versvoer van Carnibest en ze doet het geweldig. sinds een paar dagen valt het me op dat ze al wel minder krabt de kale plek op haar borstkast is weg,maar heeft zich verplaatst naar haar nek dus dat is nog even aan zien.
Ook is ze iets afgevallen ,maar ik las ergens anders dat dat wel vaker gebeurd.

nou ik wou toch iedereen even bedanken voor alle tips
bedankt ;D
[/quote]

Fijn dat het al beter gaat hoor, even volhouden en ze knappen er echt van op ;)
Leuk dat je het nog even laat weten en heel veel succes verder met alles.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door