Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Bernadette
#418677
Geweldig! In het kader, Vondel is een VRIEND.... Had ik het idee opgevat om iedereen tegelijk eten te geven.

Vondel eet blik, meneer eet NIET andes. Kan echt heel raar kijken wanneer er een stukje vis of anders een stuk vlees (nog erger) in ligt. Hoe verzinnen ze het.

Vandaag heb ik een grote bak gemaakt met bibi, daar doorheen Vondels blikje (een paar lepeltjes) hieroverheen, rundvleesboulion.... Meurboel...

Had drie heel erg blije katten om me heen, en 1 heel blije hond. Hond dus maar opgesloten in de gang (onder zeer zeer luid protest) En de bak neergezet. Met zijn drieën erop. Vondel at zowaar mee, goed. Dat duurde misschien een halve minuut en toen ging het weer mis. Dus....

Monstertje en Spook in de bench en Vondel uit laten eten. Blitz heeft op wat VOndel liet staan.

Omdat Blitz toch te weinig had gegeten had ik nog een zakje kippennekjes ontdooit voor vandaag. Ik dacht, waarom zou ik het niet proberen en heb in de bench wat kippennekjes gelegd.

Wat een geluid kwam er uit dat beestje Spook! Helemaal fanatiek op zijn rug... Monster heeft een manier gevonden om met kippennek door de spijlen van de bench te komen. Die zat op de paal dus te grommen en te blazen (maar wel te eten!)

En Vondel kreeg een kippennekje op de bank. Hij verblikte of verbloosde niet. Een keertje met zijn pootje, nageltje (pootje zal vies worden!) eraan geprikt. Maar daar bleef het bij.

Het kippennekje was dus eignelijk al een beetje beloofd aan Blitz (die immer te weinig kippennekjes krijgt.... ) Maar toch nog maar even geprobeerd of vondel het wilde als het nekje in stukjes was.... En je raad het wel... Vondel heeft een in stukjes gehakte kippennek op vanavond!

Er is vandaag ook niet gevochten onderling, maar ze worden ook niet zonder toezicht gelaten.
Door Nelly
#420280
Whaha! Ik heb beeld! Hier is Zipper zo een die ik altijd weg moet zetten als de 2 andere katten eten. Ook al heeft Zip zich net helemaal tonnetje rond gegeten, zo gauw hij in de gaten krijgt dat 1 van de andere katten, of allebei eten krijgen, dan is hij er als de kippen bij, duwt iedereen opzij en vreet zich weer vol. Hij kan er gewoon niet tegen dat de anderen eten en hij niet. Zelfs bij de honden begint hij nu dit gedrag te vertonen. Nu krijgt hij dus als 1e eten en gaat vervolgens de ren in, zodat de rest ook rustig kan eten. Volgens mij is Zip gewoon stik-jaloers; hij wil ook altijd op de bank stijf tegen me aanliggen. Aan 1 kant wel lief natuurlijk, maar soms ook lastig en minder leuk voor de beide andere katten, die willen ook graag wat aandacht :-\

Barfplaats wordt gesponsord door