Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door webster
#416503
ik geef mijn hond van 33 kg en zeer energiek Bibi afgewisseld met Ahv een keer per week een lap pens van ongeveer 1 kg .Als tussendoortje krijgt hij weleens een ei of wat yoghurt een appeltje of mandarijntje en af en toe wat sardines.Volgens de tabel zou ik een hond van dit gewicht ongeveer 800 gr moeten geven maar hij eet 1 kilo per dag en dan de tussendoortjes Hij blijft hierbij erg hongerig
Wat kan ik hem nog meer geven???????????
Door Mevroi Kruim
#416522
Is hij goed op gewicht of te mager?
Die aanbevelingen op de verpakking zijn richtlijnen, als je hond erg energiek is en veel beweging krijgt kan hij veel meer nodig hebben.
Mijn honden eten ook bijna 2x zoveel (maar dan barf) als aanbevolen, daar doen ze het goed op.
Door Joke H
#418756
is rauw vlees lichter verteerbaar dan brokken.
Brokken is compleet, maar bij vlees moet je groenten fruit etc. toevoegen en maakt dat het dan zwaarder verteerbaar?Als het lichtverteerbaar is en de hond beweegt veel dan is het logisch dat ie altijd honger heeft.
En een manderijntje wat zit daar nou in,in fruit zitten zoiezo suikers die snel opgenomen worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#418889
[quote="Joke H"]
is rauw vlees lichter verteerbaar dan brokken.
Brokken is compleet, maar bij vlees moet je groenten fruit etc. toevoegen en maakt dat het dan zwaarder verteerbaar?Als het lichtverteerbaar is en de hond beweegt veel dan is het logisch dat ie altijd honger heeft.
En een manderijntje wat zit daar nou in,in fruit zitten zoiezo suikers die snel opgenomen worden.
[/quote]

Brokken bevatten vulmiddelen die ervoor zorgen dat het prakje niet meteen wegspoeld. Dit zorgt ervoor dat de hond een "vol" gevoel houd.
Of deze hond echt honger heeft is maar de vraag. Doordat de hond ineens veel meer smakies proeft en veel meer dingen als eten gaan herkennen willen ze nog wel eens wat schooieriger worden. Als deze hond verder goed op gewicht is, dan is het niet nodig om hem perse meer te geven.
Het kan ook zijn dat als je deze hond grotere stukken zou voeren dat hij ook een verzadigder gevoel houd omdat deze langer in de maag blijven.
Door Truus
#419108
Soms zijn er honden die eeuwig kunnen eten, ik heb er ook zo'n eentje.
Gewoon een beetje streng zijn en volhouden wil wel helpen. Hier schooien ze niet meer omdat ze weten dat er toch niets te halen valt.
Tenzij de hond te mager is, dan zou ik meer geven of inderdaad grote stukken waar ze moeite voor moeten doen.
Door Mevroi Kruim
#419170
Tja, dan roeptie dattie honger heeft. Nou en? Als je weet dat hij genoeg krijgt dan is dat toch geen probleem? Vind ik dan hoor. Hier willen ze ook wel door blijven eten maar ze krijgen gewoon wat ze nodig hebben en niet meer. Overigens is dat bij mijn honden ook bijna 2x zoveel als gemiddeld, omdat ze nu eenmaal veel beweging krijgen. Hierbij doen ze het goed, blijven netjes op gewicht en zijn nooit ziek.
Wat ik trouwens wel doe is grote maatlijden geven afgewisseld met vastendagen. Maar dat heb ik langzaam getraind, in de loop van maanden. Dan kunnen ze zich een keer echt volvreten, zijn echt voldaan, en daarna rustig verteren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door