Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danou2004
#413594
Vanaf puppy al heeft danou vaak last van diaree,het gaat dagen goed maar het gaat ook heel vaak mis.nu is het al weer 2 dagen mis ze eet gewoon en drinkt ook gewoon ze speelt ook dus je ziet niks raars aan haar maar vind het nu echt genoeg worden.ik geef haar iedere dag 1 probiotica capsule en had de hoop dat het daardoor beter werd.Kan het zo zijn dat het aan het ras ligt misschien dat die gewoon zo gevoelig zijn?En is er nog meer dan alleen probiotica en vasten?Ik zou even niet meer weten hoe ik dit goed krijg.help??
Door Ine
#413611
danou2004 schreef: Vanaf puppy al heeft danou vaak last van diaree,het gaat dagen goed maar het gaat ook heel vaak mis.nu is het al weer 2 dagen mis ze eet gewoon en drinkt ook gewoon ze speelt ook dus je ziet niks raars aan haar maar vind het nu echt genoeg worden.ik geef haar iedere dag 1 probiotica capsule en had de hoop dat het daardoor beter werd.Kan het zo zijn dat het aan het ras ligt misschien dat die gewoon zo gevoelig zijn?En is er nog meer dan alleen probiotica en vasten?Ik zou even niet meer weten hoe ik dit goed krijg.help??
Welk voer eet ze en hoeveel?
En hoe oud is ze nu?
Laatst gewijzigd door Ine op ma 31 okt 2005, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danou2004
#413646
ine schreef: Welk voer eet ze en hoeveel?
En hoe oud is ze nu?
Ze eet carnibest en krijgt een kilo per dag omdat ze anders echt niet genoeg heeft heb het al eens geprobeerd.Verder krijgt ze kopvlees en kippenekken als aanvulling
Door Ine
#413655
danou2004 schreef: Ze eet carnibest en krijgt een kilo per dag omdat ze anders echt niet genoeg heeft heb het al eens geprobeerd.Verder krijgt ze kopvlees en kippenekken als aanvulling
Hoeveel weegt ze en hoe oud is ze?
Hoeveel krijgt ze aan kopvlees en kippenekken erbij?
Waaraan heb je gemerkt, dat ze met minder niet genoeg had?
Door danou2004
#413667
ine schreef: Hoeveel weegt ze en hoe oud is ze?
Hoeveel krijgt ze aan kopvlees en kippenekken erbij?
Waaraan heb je gemerkt, dat ze met minder niet genoeg had?
De laatste keer dat ze gewogen is woog ze 21 kilo en ze is nu een jaar.ze krijgt een klein beetje kopvlees dat gok ik gewoon en 2 kippenekken.Als ik minder geef word ze heel snel dunner en over aktief heb ik het net gehad en denk dat dat ook wel een optie is.
Door Ine
#413703
danou2004 schreef: De laatste keer dat ze gewogen is woog ze 21 kilo en ze is nu een jaar.ze krijgt een klein beetje kopvlees dat gok ik gewoon en 2 kippenekken.Als ik minder geef word ze heel snel dunner en over aktief heb ik het net gehad en denk dat dat ook wel een optie is.
Ze is nu een jaar en krijgt 1 kilo + wat extra?
Wat is het normale volwassen gewicht dan?
Ik krijg toch de indruk, dat ze teveel krijgt!
Hoe lang geleden heb je het met minder geprobeerd?
Voel je haar ribben, als je haar rustig aait?
Nu ben ik niet thuis in het ras, maar zoveel??
Ik neem mijn eigen hond even als voorbeeld, die is nu 8mnd. Heeft straks als ze volwassen is een hoger of een gelijk gewicht als een Setter volgens mij. Kaatje krijgt nu 600 gram en weegt ongeveer 22 kilo. Ze zal met een jaar ongeveer 500 gram krijgen en daar ook op blijven. Jij geeft 2x zoveel!
Door danou2004
#413714
ine schreef: Ze is nu een jaar en krijgt 1 kilo + wat extra?
Wat is het normale volwassen gewicht dan?
Ik krijg toch de indruk, dat ze teveel krijgt!
Hoe lang geleden heb je het met minder geprobeerd?
Voel je haar ribben, als je haar rustig aait?
Nu ben ik niet thuis in het ras, maar zoveel??
Ik neem mijn eigen hond even als voorbeeld, die is nu 8mnd. Heeft straks als ze volwassen is een hoger of een gelijk gewicht als een Setter volgens mij. Kaatje krijgt nu 600 gram en weegt ongeveer 22 kilo. Ze zal met een jaar ongeveer 500 gram krijgen en daar ook op blijven. Jij geeft 2x zoveel!
Een teefje moet rond de 26 kilo wegen dus er mag wel wat bij.Als ik haar aai voel ik haar ribben vandaar ook zoveel eten maar het lijkt mij ook niet echt lekker zoveel maar als ze minder krijgt zie je de ribben er al snel weer doorkomen.Als het goed is gaat ze binnenkort over op aktief en hoop dat ze dan een normaal hoeveelheid eten krijgt.Ze behoort nu 420 gram per dag te krijgen maar daar red ze het niet mee.De grote hoeveelheid eten zou natuurlijk ook een rol in de diaree kunnen spelen
Laatst gewijzigd door danou2004 op ma 31 okt 2005, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#413764
bo bij mij bleef ook zo mager en de onlasting was ook niet altijd even goed.
hij krijgt nu aktief en hij is nu mooi op gewicht en zn ontlasting is perfect.
Door danou2004
#413787
danielle1980 schreef: bo bij mij bleef ook zo mager en de onlasting was ook niet altijd even goed.
hij krijgt nu aktief en hij is nu mooi op gewicht en zn ontlasting is perfect.
een goeie reden om aktief te gaan proberen vind het gewoon zielig voor haar.
Door Lizzy
#413804
Ik geloof dat ik je dat al eerder heb geadviseerd maar waarom ga je geen vlees in grote brokken bijvoeren? En lamsribben en vette vis enzo? Misschien dat haar vlees in grote stukken beter bekomt en ze daar meer voedingsstoffen uit kan halen als uit dat gemalen voer....

Overigens weet ik niet of je wel eens tussendoortjes geeft waar graan in zit? Ik kreeg laatst te horen dat Ierse Setters genetisch aangelegd zijn met een allergie voor gluten.
Door danou2004
#413822
Lizzy schreef: Ik geloof dat ik je dat al eerder heb geadviseerd maar waarom ga je geen vlees in grote brokken bijvoeren? En lamsribben en vette vis enzo? Misschien dat haar vlees in grote stukken beter bekomt en ze daar meer voedingsstoffen uit kan halen als uit dat gemalen voer....

Overigens weet ik niet of je wel eens tussendoortjes geeft waar graan in zit? Ik kreeg laatst te horen dat Ierse Setters genetisch aangelegd zijn met een allergie voor gluten.
Klopt je had me al eerder geadviseerd maar dat ging meer over dat ze dikker moest worden en daar heb ik de oplossing al voor, cb aktief maar voor de diaree nog niet echt.Ik hoop dat het beter word met aktief en dan probiotica geven en ik ga eens kijken naar idd stukken vlees.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#413916
Joep heeft het vanaf dag 1 niet goed gedaan op CB. Altijd slappe of dunne ontlasting. Op Duck ging het beter ??? en waar dat aan ligt weet ik ook niet. Aktief zou je moeten proberen, maar mijn ervaring is dat de ontlasting er nog dunner van werd omdat het vetter is (denk ik).
Het gaat gewoon het beste als ik zelf samenstel (zoals Lizzy je ook adviseert). Dan heeft hij bij tijd en wijle bijna echte barfkeutels, helaas ook maar al te vaak niet! :-\
Laatst gewijzigd door Pauline op di 01 nov 2005, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#413919
danou2004 schreef: Klopt je had me al eerder geadviseerd maar dat ging meer over dat ze dikker moest worden en daar heb ik de oplossing al voor, cb aktief maar voor de diaree nog niet echt.Ik hoop dat het beter word met aktief en dan probiotica geven en ik ga eens kijken naar idd stukken vlees.
Yep inderdaad, ik haal 2 dingen door elkaar.... Sorry!

Hoe was haar ontlasting voordat ze op de CB ging? En wat at zij toen?

Ergens lijkt het wel alsof ze het gewoon niet goed verteerd... Ze heeft diarree en is in feite ook te mager. Ik weet niet of het op Actief zetten nou echt een goed plan is. Dat is ook vetter en dat veroorzaakt juist weer vaak diarree. Is de werking van haar schildklier en alvleesklier wel eens nagekeken? Is er wel eens een verteringsonderzoek gedaan? En een mestonderzoek?
Door danou2004
#413943
Lizzy schreef: Yep inderdaad, ik haal 2 dingen door elkaar.... Sorry!

Hoe was haar ontlasting voordat ze op de CB ging? En wat at zij toen?

Ergens lijkt het wel alsof ze het gewoon niet goed verteerd... Ze heeft diarree en is in feite ook te mager. Ik weet niet of het op Actief zetten nou echt een goed plan is. Dat is ook vetter en dat veroorzaakt juist weer vaak diarree. Is de werking van haar schildklier en alvleesklier wel eens nagekeken? Is er wel eens een verteringsonderzoek gedaan? En een mestonderzoek?
voordat ze op cb ging was het nog erger vandaar ook de stap naar vers.ik heb een mail gestuurd naar cb met advies van hun kant wat zij denken.al die onderzoeken de je net schreef heeft ze nog niet gehad en zou inderdaad een idee zijn en wie weet dat daar de oplossing zit.Ik weet van haar zusje dat die ook flinke hopen neerlegt en ook dun is maar die zit op brok dus of je dat nou kunt vergelijken....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door