Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gabrielle
#405230
Hallo,
Ik ben nieuw hier, dus ik zal in het kort 'mijn' verhaal vertellen. Ik heb twee honden, een jonge hond van twee en een oude hond van 13 (Jack Russells).Zo´n twee jaar geleden toen de jongste hond hier in huis kwam ben ik me voor het eerst wat gaan verdiepen in vers vlees voeding. Ik zag hier duidelijk de voordelen/het nut van in, maar wegens privé-problemen ben ik er toen niet mee doorgegaan, helaas. Nu heb ik spijt: de oudste hond ging in de zomer zo erg achteruit dat hij bijna dood was :( Halsoverkop naar de da: z´n nieren dreigden het te begeven, hij had een zware blaasontsteking en z´n prostaat was vergroot. Ik kreeg speciale dieetbrokjes (droog) mee en medicijnen, maar eigenlijk was er niet veel hoop. Maar die ouwe taaie gaf het niet op! Hij is er nog steeds, maar ik vond hem er niet goed uitzien (dunne vacht,kale plekken etc.), ondanks de speciale brokjes, ging op Internet op zoek en kwam toch weer uit bij versvlees. Nu heb ik de volgende vraag: Ik was al begonnen met energique nr.4 voor de hond met darm/huidklachten en nu heb ik duck dieet therapie gekocht. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, voor (oude) honden met nierproblemen? en zo ja, wat voor ervaringen?
Overigens heb ik nu ook de jongste hond én de kat overgezet op versvoer. De jongste hond was erg nerveus en plaste geregeld kleine beetjes in huis, maar dat lijkt nu ook beter te gaan. Alvast bedankt voor jullie reacties, Gabriëlle
Door Lizzy
#405236
Hoi Gabrielle, allereerst: welkom op Barfplaats! Jeetje, wat een ellende joh, met je oudste JR.... :(.

Ik moet je zeggen dat ik Duck Therapie niet ken. Ik weet niet wat er Therapeutisch aan is in vergelijk met andere versvleessoorten. Wat hebben ze er extra ingelaten of juist uitgehaald dat het speciaal is voor honden met lever/nier problemen?

Geef je hem trouwens ook Solidago?
Door Audrina
#405237
Er zijn hier meerdere mensen met een hond waarvan de nieren niet meer goed werken. Als je via zoeken naar nierinsufficiëntie of nierfalen zoekt, kom je best wel veel tegen.
Ik heb zelf geen ervaring met honden met nierproblemen, maar ik weet wel dat ze heel veel baat kunnen hebben bij Solidago / Guldenroede. Dat bevordert de doorspoeling van de nieren, blaas en urinewegen.
Door Gabrielle
#405241
Ik was hier inderdaad al even aan het zoeken geweest. Ik heb al flink wat gelezen, ik vond het wel en beetje 'eng' om het advies/eten van de da naast me neer te leggen, maar nu ( hij krijgt nu ongeveer een week versvoer) krijg ik er meer vertrouwen in dat mijn gevoel of idee juist was. Hij is in elk geval vrolijker, lijkt wat jonger. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar als alleen de lol die hij in z´n leven heeft groter wordt, is het deze keus wat mij betreft al waard.

In Duck dieet therapie is het eiwit, vet en fosforgehalte lager en zijn de eiwitten afkomstig van kip (vanwege de lichte verteerbaarheid denk ik).

Van Solidago had ik nog niet gehoord, wel voeg ik verse peterselie toe zo nu en dan. (had ik ook ergens gelezen)
Ik ga ook op zoek naar Solidago, waarsvchijnlijk fytotherapie, bij natuurvoedingswinkel oid?
Door Lizzy
#405248
Gabrielle schreef: Ik was hier inderdaad al even aan het zoeken geweest. Ik heb al flink wat gelezen, ik vond het wel en beetje 'eng' om het advies/eten van de da naast me neer te leggen, maar nu ( hij krijgt nu ongeveer een week versvoer) krijg ik er meer vertrouwen in dat mijn gevoel of idee juist was. Hij is in elk geval vrolijker, lijkt wat jonger. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, maar als alleen de lol die hij in z´n leven heeft groter wordt, is het deze keus wat mij betreft al waard.

In Duck dieet therapie is het eiwit, vet en fosforgehalte lager en zijn de eiwitten afkomstig van kip (vanwege de lichte verteerbaarheid denk ik).

Van Solidago had ik nog niet gehoord, wel voeg ik verse peterselie toe zo nu en dan. (had ik ook ergens gelezen)
Ik ga ook op zoek naar Solidago, waarsvchijnlijk fytotherapie, bij natuurvoedingswinkel oid?
Verlaagd eiwitgehalte: ehhh, ja, daar heb ik eigenlijk niks mee.... Nieuwe onderzoeken hebben aangetoond dat dat vrijwel altijd zinloos is en eigenlijk helemaal niet zo goed, in de meeste gevallen. Fosforgehalte verlagen: kan zeker geen kwaad. Minder vet lijkt mij juist helemaal geen goed idee, bij nierproblemen. Dus als ik jou was: dan bleef ik lekker Energique voeren! Je kunt ook Duck en Energique afwisselen, maar ik geloof niet at ik die therapie zou gaan voeren.

Dr Vogel maakt ook Solidago dus waarschijnlijk kun je het bij iedere drogist kopen! Het werkt echt fantastisch! Onlangs kreeg mijn kat nierproblemen. Met verse voeding, solidago en Fortekor (deze medicijnen worden voorgeschreven bij hartproblemen, maar de 'bijwerkingen' hebben een gunstige uitwerking op de nieren) doet zij het nog steeds heel aardig!
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#405313
Sanne had toen ze de nierdieetbrokken kreeg ook een dunne, dorre vacht met kale plekken.
Sinds ze op vers staat is de vacht helemaal aan het herstellen. Ze heeft weer ondervacht, geen kale plekken meer, wordt weer dieper van kleur en glanst. Verder heeft ze beduidend meer energie gekregen.
Op barf doet ze het nog beter als op kvv.

Overigens zit, dacht ik, in peterselie vrij veel fosfor, dus Solidago is beter om te geven.

De bloeduitslagen zijn trouwens niet veranderd, niet beter, maar ook niet slechter, sinds ze op vers zit.
Maar ze voelt zich echt stukken beter! :)
Door Gabrielle
#405474
nog even de samenstelling van Duck dieet therapie: ruw eiwit 9,5 %, ruw vet 9,8 % (waarvan 3/4 essentiële vetzuren), ruwe as 3,1 %, calcium 0,68 %, fosfor 0,63 %, koolhydraten 21,2%.
Energique bevat 22 % vet...Duck 9,8%, wat is wijs?

ik denk erover om in elk geval gedeeltelijk zelf samengesteld eten te gaan geven, maar tot ik daar voldoende vanaf weet, hou ik het op vriesvers:)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door