Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Daisy75
#400572
Ik ben niet geschrokken hoor , niets ernstigs, maar wilde het toch even vertellen...
Shanden lastige hond met darmen en blaas, al jaren dat wisten jullie/
Blaas is nu toppie, darmpjes werken ook heel goed nu hij op vers voer zit.
Alleen gister hebben ze voor het eerst echt hun best moeten doen met eten, want ik heb ze beide een runderstrot gegeven smorgens, daar hebben ze heerlijk van genoten.
's avonds kregen ze een stuk hart met groentemixje een flinke lepel en een rauw eitje...
Kayleigh nix aan de hand,,,maar voor shanden was het toch wel weer een opgave, want hij heeft vandaag diaree.
Ik denk zelf dat het voor hem gewoon heel erg wennen is en dat die darmpjes van hem gewoon wat meer moeite hebben met zulke bonken voer...want met kvv heeft hij geen last en kleinere stukjes voer ook niet, maar met zon bonk vlees is het lastiger.
Nou ja kwestie van wennen denk ik, toch?
We zien wel weer, vandaag hebben ze weer kvv dus zal morgen wel weer oke zijn.
Door Audrina
#400574
Kan ook van de combinatie hart, groentenmix en ei komen hoor. ;) Dat werkt alle 3 een beetje laxerend, dus als je hond daar gevoelig voor is kan ie er wat diarree van krijgen.
Door Daisy75
#400605
Audrina schreef: Kan ook van de combinatie hart, groentenmix en ei komen hoor. ;) Dat werkt alle 3 een beetje laxerend, dus als je hond daar gevoelig voor is kan ie er wat diarree van krijgen.
oh nou dan zal dat het wel zijn want shanden is heel gevoelig ...
Door Lizzy
#400652
KayleighShanden schreef: 's avonds kregen ze een stuk hart met groentemixje een flinke lepel en een rauw eitje...
Het is niet ongewoon dat een hond diarree krijgt van orgaanvlees + ei. Beide werken laxerend dus dat is zeker voor een wat gevoelige hond niet de beste combinatie. En als je groentemix dan voor het grootste deel bestaat uit bladgroente: dan is dat inderdaad ook nog eens laxerend.
Door Daisy75
#400671
het groentemixje was tomaat, banaan en wortel, en een ei idd met hart...dus geen goed idee haha, nou dat geef ik dan niet meer tesamen...niet wijs geweest.
Door Lizzy
#400673
KayleighShanden schreef: het groentemixje was tomaat, banaan en wortel, en een ei idd met hart...dus geen goed idee haha, nou dat geef ik dan niet meer tesamen...niet wijs geweest.
Ik denk dat je bij een gevoelig hondje inderdaad beter het orgaanvlees en ei apart kunt geven. Orgaanvlees en groentemix (hier zat geen bladgroente in - mag wel hoor, wat bladgroente) gaat meestal wel goed samen. Ei + spiervlees of vleesbot gaat vaak ook heel goed samen.
Door Daisy75
#401062
Oke dank je wel Lizzy, ik zal met hem gewoon wat voorzichtiger moeten zijn dan met kayleigh....komt wel goed uiteindelijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door