Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#398983
Boris heeft al zijn hele leven last van kloven in de kussentjes van de poten en van snel scheurende nagels. Hij heeft ook altijd biotinepoeder gehad, totdat een da zij dat hij helemaal geen gebrek daaraan had (na bloedtest wegens prostaat en blaasproblemen). Ik ben toen gestopt en geef nu dus regelmatig eigeel (het eiwit gooi ik voorzichtshalve weg, gezien de discussies wel niet biotine-afbrekend). Toch weer verstandig om biotine te gaan voeren??? Kan dit trouwens kwaad of is het een onschuldig voedingssuplement (je kunt het op elke hoek van de straat kopen, maar dat zegt niets). Kan tot nu toe nog niets homeopathisch vinden (behalve vitamine b-complex, maar dat is hetzelfde als biotine, alleen dan met nog ander b-vitamines in een potje).
Door Mevroi Kruim
#399037
Een compleet ei met schaal, wit en geel is perfect uitgebalanceerd, er zit voldoende biotine in zodat de afbraak geen probleem is. Dus niks weggooien, gewoon voeren ;)
En over biotine bestaat de theorie dat wanneer je het bijvoert de eigen aanmaakt van het lichaam stopt; paard achter de wagen spannen dus. Bij paarden met slechte hoeven wordt heel vaak biotine gegeven maar het effect is meestal nihil. Net als met vitamine C voor honden eigenlijk.

Maar wat je er wel aan kunt doen, sorry, geen idee.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op vr 07 okt 2005, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Doedels
#399092
Lil schreef: Boris heeft al zijn hele leven last van kloven in de kussentjes van de poten en van snel scheurende nagels. Hij heeft ook altijd biotinepoeder gehad, totdat een da zij dat hij helemaal geen gebrek daaraan had (na bloedtest wegens prostaat en blaasproblemen). Ik ben toen gestopt en geef nu dus regelmatig eigeel (het eiwit gooi ik voorzichtshalve weg, gezien de discussies wel niet biotine-afbrekend). Toch weer verstandig om biotine te gaan voeren??? Kan dit trouwens kwaad of is het een onschuldig voedingssuplement (je kunt het op elke hoek van de straat kopen, maar dat zegt niets). Kan tot nu toe nog niets homeopathisch vinden (behalve vitamine b-complex, maar dat is hetzelfde als biotine, alleen dan met nog ander b-vitamines in een potje).
Behandel jij je hond met standaard anti vloo en teek middel? Bij mijn hond bleek dat de oorzaak te zijn van afbrekende nagels. Hij heeft jaren met stompjes rondgelopen. Heel pijnlijk. Sinds ik er achter ben gekomen, begint hij weer normale nagels te krijgen.
Door Lil
#401309
Nee, ik gebruik al meer dan twee jaar biologisch en heb nu sinds 8 maanden een magneetje waardoor de vlooien en teken de hond niet "herkennen" is niet honderd procent waterdicht (af en toe toch nog eens een teekje), maar wel veel beter als helemaal niets. Gewoon vlo- en teekmiddel is dus taboe. Boris heeft gelukkig ook geen stompjes, ik knip ze zelfs vier keer per jaar een klein stukje bij. Het probleem is dat ze scheuren en rafelen, maar ik weet niet of dat eraan ligt doordat hij vroeger alleen bos en hei liep en nu bijna altijd asfalt.
Door Lil
#401310
Kruimel schreef: En over biotine bestaat de theorie dat wanneer je het bijvoert de eigen aanmaakt van het lichaam stopt; paard achter de wagen spannen dus. Bij paarden met slechte hoeven wordt heel vaak biotine gegeven maar het effect is meestal nihil. Net als met vitamine C voor honden eigenlijk.

Maar wat je er wel aan kunt doen, sorry, geen idee.
Aha, misschien moet ik dus nog even volhouden totdat monsieur zelf beter biontine gaat aanmaken. Bij het paard hielp het namelijk ook al niet, behalve dat zowel hond als paard een super glimmende vacht ervan krijgen, maar wat heb je daar nu aan als beiden geen shows lopen...
Door Doedels
#401534
Lil schreef: Nee, ik gebruik al meer dan twee jaar biologisch en heb nu sinds 8 maanden een magneetje waardoor de vlooien en teken de hond niet "herkennen" is niet honderd procent waterdicht (af en toe toch nog eens een teekje), maar wel veel beter als helemaal niets. Gewoon vlo- en teekmiddel is dus taboe. Boris heeft gelukkig ook geen stompjes, ik knip ze zelfs vier keer per jaar een klein stukje bij. Het probleem is dat ze scheuren en rafelen, maar ik weet niet of dat eraan ligt doordat hij vroeger alleen bos en hei liep en nu bijna altijd asfalt.
Ik heb al een paar keer gehoord dat nagels gaan splijten van knippen. Als je de nagels vijlt met een dremel o.i.d. heb je het probleem niet. Destijds heeft de dermatoloog mij aangeraden om 2x daags een theelepel gelatinepoeder te geven voor de nagels. Het hielp niet, maar het probleem zat ook ergens anders in. Hij kreeg er wel een veel betere vacht van. Ik vraag me alleen af of gelatine wel zin heeft als je hond ook al botten eet.
Door Lil
#401883
Slijpen kan ik wel eens proberen, is niet zo moeilijk als het knippen van zwarte nagels ;)
gelatine wordt naar mijn mening gemaakt van (gemalen) botten, dus dat heeft naar mijn mening weinig zin. Heb nu trouwens veendrenkstof gekocht voor de darmklachten, staat dat het ook helpt voor de vacht, nagels en de pigmentatie, ben benieuwd...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door