Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helen
#397834
Nou vandaag zijn wij met Kuma naar de kliniek in Eersel gereden voor heupfoto's van Kuma. Ik denk dat wij chronische dierenartspech hebben, want wij hadden expliciet een afspraak met Maarten zelf gemaakt. Jullie raden het al, er was wat misgelopen en hij was er niet. En daar hebben we dus 120 km voor gereden....
Maar goed er zijn door een andere DA(Uiteraard zonder roesje) foto's genomen. De eerste was scheef en toen moest ze nog een keer (Kuma werd niet blij van die bak) en die zijn wel gelukt volgens de DA. Ik vond ze ook niet helemaal recht en volgens mij was 1 poot verder ingedraaid dan de andere.....Dus ik hoop dat de commissie ze goed vind. Maar ja de DA zei dat ze goed waren...Haar heupen zij vrijwel hetzelfde als 4 maanden geleden, toen ze is voorgerontgend. Alleen is ze nu in de hoogte volgroeid en kon je de randen van de botten beter onderscheiden. Allebei de kommen zijn mooi diep en ze heeft geen botafwijking. Op 8 maanden leek het erop dat ze zelfs voldoende aansluiting had. Nu zag je dat ze rechts net geen volledige aansluiting had en links nog ietsje minder aansluiting. De DA die ze maakte zei dat ze iig een hoge norbergwaarde had en Maarten zou hem morgen ongeveer voor me uitrekenen alvast en doorbellen. Rechts is net aan onvoldoende aansluiting en links is duidelijk onvoldoende aansluiting. Zij dacht dat rechts zeker weten een A-heup was en links wist ze niet, dat lag er aan in hoeverre de heup onvoldoende aansloot.
Dus kortom super goede heupen om een leven lang te rennen en te dollen en te sporten.
Haar ouders zijn trouwens op brokken opgegroeid zonder supplementen en haar vader heeft hd A norberg 38, geen botafw. en onv. aansluiting en haar moeder hd B norberg 36, geen botafw. en onv. aansluiting.
Dus het effect van rauw, vit C en gluco en chondro??? Jullie mogen het zeggen.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 05 okt 2005, 22:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tvs
#397839
of een andere manier van fotograferen, maakt niet uit als het maar goed is
Door Erna
#397843
Tsja...niet veel van te zeggen he.

Moeder was een B met norbergwaarde 36, geen botafwjking en onvoldoende uitslag. Ik ga er vanwege geen botafwijking vanuit dat die nog getest is middels de oude normering dus zou nu met de nieuwe normering een A geweest zijn.

Vader is ook een A met norbergwaarde 38.

Volgens de verwachting zou Kuma dan ook een A moeten hebben en als het goed is krijg je die ook.
Door Helen
#397846
Erna schreef: Tsja...niet veel van te zeggen he.

Moeder was een B met norbergwaarde 36, geen botafwjking en onvoldoende uitslag. Ik ga er vanwege geen botafwijking vanuit dat die nog getest is middels de oude normering dus zou nu met de nieuwe normering een A geweest zijn.

Vader is ook een A met norbergwaarde 38.

Volgens de verwachting zou Kuma dan ook een A moeten hebben en als het goed is krijg je die ook.
In hoeverre speelt de aansluiting mee met de toekenning van een A of een B?
Door Helen
#397849
tvs schreef: of een andere manier van fotograferen, maakt niet uit als het maar goed is
Sorry, maar ik snap even niet naar welk gedeelte van mijn verhaal jij verwijst :-[
Door Erna
#397850
Helen schreef: In hoeverre speelt de aansluiting mee met de toekenning van een A of een B?
niet. Onvoldoende zonder botafwijking is een A en geen opmerking zonder botafwijking is een A.

Zodra er een botafwijking te zien is, hoe klein ook heb je een B te pakken.

Zelfs Norbergwaarde heeft geen invloed op de uitslag. Ik kreeg vorige week weer uitslagen binnen en er zat een hond tussen met Norbergwaarde 13 en onvoldoende aansluiting. De hond had een A te pakken.
Door Helen
#397854
Ik hoop echt dat de foto's goed zijn, want ik heb net wat foto's op i-net bekeken en bij alle foto's die ik gezien heb zijn iets anders genomen. De dijbenen liggen verder naar buiten toe dan de foto van Kuma (ik heb een scheve mee gekregen). Nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, maar de stand is ietsje anders.
Door Erna
#397855
Helen schreef: Ik hoop echt dat de foto's goed zijn, want ik heb net wat foto's op i-net bekeken en bij alle foto's die ik gezien heb zijn iets anders genomen. De dijbenen liggen verder naar buiten toe dan de foto van Kuma (ik heb een scheve mee gekregen). Nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, maar de stand is ietsje anders.
Ik vond de foto's van Donna (van Syl) die bij en door Kappen gemaakt zijn ook niet super. Donna heeft overduidelijk scheef gelegen. Nu heeft ze een prima uitslag gekregen maar perfect waren de foto's echt niet.

De foto's die ik bij Dijkshoorn gezien heb waren altijd mooi recht dus ik weet wel waar ik al mijn HD foto's laat maken.
Door Robert Koncarevic
#397858
Helen schreef: Ik hoop echt dat de foto's goed zijn, want ik heb net wat foto's op i-net bekeken en bij alle foto's die ik gezien heb zijn iets anders genomen. De dijbenen liggen verder naar buiten toe dan de foto van Kuma (ik heb een scheve mee gekregen). Nou ja, ik kan het niet goed uitleggen, maar de stand is ietsje anders.
Ik hoop met je mee. :)
Door Helen
#397864
Erna schreef: Ik vond de foto's van Donna (van Syl) die bij en door Kappen gemaakt zijn ook niet super. Donna heeft overduidelijk scheef gelegen. Nu heeft ze een prima uitslag gekregen maar perfect waren de foto's echt niet.

De foto's die ik bij Dijkshoorn gezien heb waren altijd mooi recht dus ik weet wel waar ik al mijn HD foto's laat maken.
Diegene die ze nu hebben is redelijk recht, maar ik vind hem ook niet super mooi. Ik heb alleen echt het idee dat de poten niet naar behoren liggen....De foto die genomen is op 8 maanden was mooier. Ook had ik het idee dat de heupen er beter uitzien op de foto die ik heb, dan op de foto die ze opsturen, maar dat is waarschijnlijk onzin, want er wordt gefotografeerd wat er zit natuurlijk.... ::)

Oef als ze niet goed zijn en we moeten terug naar Eersel, wordt ik gek....
Laatst gewijzigd door Helen op wo 05 okt 2005, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397886
Helen schreef: Haar ouders zijn trouwens op brokken opgegroeid zonder supplementen en haar vader heeft hd A norberg 38, geen botafw. en onv. aansluiting en haar moeder hd B norberg 36, geen botafw. en onv. aansluiting.
Dus het effect van rauw, vit C en gluco en chondro??? Jullie mogen het zeggen.
Wat mij betreft niet veel. Vroeger op de brok hadden we dezelfde uitslagen als later op het vers, TC/A, hoge nbw en altijd een onv. aansluiting, 2 x botafw. Uit het laatste nest die geheel op vers opgegroeid is 1 hele slechte, maar omdat het zo'n leipe afwijking is weet ik voor mezelf dat dit uit de lijn komt en niet uit de voerbak.

En ze fotograferen wel wat er zit, maar een slecht genomen foto kan toch een ander beeld geven dan een goede.
Door Ine
#397898
Na dit gelezen te hebben, ga ik dus toch in maart weer naar Zeist. Ik gok het er niet op en heb altijd goede ervaringen bij Nico gehad.
Door Helen
#397899
Angelique schreef:
En ze fotograferen wel wat er zit, maar een slecht genomen foto kan toch een ander beeld geven dan een goede.
Het is te hopen dat als het echt een slechte foto is, de commissie hem afwijst...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#397901
Helen schreef: Het is te hopen dat als het echt een slechte foto is, de commissie hem afwijst...
Ja tuurlijk, alleen denk ik wel dat ze in Eersel weten wat ze wel of niet in kunnen sturen. Belangrijkste is dacht ik dat de graat recht ligt en dat je recht op de knieën kijkt.
Gewoon afwachten, zo ernstig zal het allemaal niet uitpakken :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door