Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door derjean
#392076
hoi iedereen,

ik heb zonet een gezwel gevonden bij mijn hond, net aan de borstkas(zijkant)...Maar woensdag zijn we nog bij de dierenarts geweest voor een injectie tegen een of andere hondenziekte. Kan het zijn dat op de plaats van de injectie zich nu een serieuse bol komt? Ik denk alvast dat de injectie op die plaats gegeven werd...

groetjes jan
Door Doedels
#392080
Het komt i.d.d. voor dat er op de plek van de enting een bobbel ontstaat. Is de bobbel hard of zacht? En is het gevoelig?
Door derjean
#392081
hond heeft alleszins geen pijn, hij is vreet actief. en de bobbel is nogal hard denk ik.
Door derjean
#392087
ondertussen hebben zijn mijn moeder en ik al zeker dat het op die plek was dat hij de injectie heeft gekregen...wat moeten we nu doen?gaat dit vanzelf weg of moeten we nog eens naar de dierenarts?
Door Doedels
#392100
derjean schreef: ondertussen hebben zijn mijn moeder en ik al zeker dat het op die plek was dat hij de injectie heeft gekregen...wat moeten we nu doen?gaat dit vanzelf weg of moeten we nog eens naar de dierenarts?
Het gaat van zelf over. Je hoeft dus niet terug naar de da. Als de bult is ontstaan door een ongelukkig gezette prik dan hoef je je geen zorgen te maken. Dit ontstaat wel eens als de hond wegtrekt. Als de bult is ontstaan door een reactie op de entstof, dan kun je overwegen of je de hond volgend jaar weer wilt laten enten. Het is alleen niet met zekerheid vast te stellen of dat zo is. Misschien weten andere BP leden wat je evt.kunt geven om de hond te ontgiften. De voors en tegens van entingen zijn hier op het forum veel bediscussieerd. Via de zoekfunctie vind je er meer over.
Door Debora
#392643
eigenlijk niets anders dan dat de anderen ook zeggen. Wacht het even af. Mijn hond heeft dit ook gehad nadat ik haar had laten inenten voor kennelhoest, een flinke entreactie. Deze is na een week weer weggetrokken
Door Lizzy
#392765
Ik houd helemaal niet van bobbeltjes. En ik vraag me ook wel af of er uberhaubt aan de borstkas geinjecteerd wordt. Persoonlijk zou ik er even door een DA naar laten kijken.
Door Peet
#392849
Ik heb nog nooit gehoord van een enting in de borstkas? ::)

Wat gebeurd kan zijn, is dat de DA een beetje ongeduldig was en de vloeistof er nogal 'hard' heeft ingespoten. Je kan dan een bindweefsel prop krijgen, door de kracht waarmee de stof in zijn lijf is gejaagd, zeg maar. Dit moet na enkele weken vanzelf over gaan.

Maar als het gevoelig wordt, gaat groeien, verkleuren of jeuken zou ik meteen terug gaan naar je DA.
Door Bianca_Cailin
#392878
Cailin heeft het ook gehad, de da had de wand van het bloedvat of ader geraakt en daardoor ontstond de bobbel, het is na een paar weken weer weg getrokken.
Door Ine
#392986
Lizzy schreef: Ik houd helemaal niet van bobbeltjes. En ik vraag me ook wel af of er uberhaubt aan de borstkas geinjecteerd wordt. Persoonlijk zou ik er even door een DA naar laten kijken.
Het staat er wat onduidelijk, maar ik denk toch, dat hier de ribbenkast bedoeld wordt.
ik heb zonet een gezwel gevonden bij mijn hond, net aan de borstkas(zijkant)...
Maar ik weet niet beter, dat als er geënt wordt, dat meestal achterop de rug wordt gedaan.
Het blijft dus nog steeds de vraag, of dit van de enting kan zijn. :-\
Ik zou die bult even heel goed in de gaten houden.
Door fester
#393481
Debora schreef: eigenlijk niets anders dan dat de anderen ook zeggen. Wacht het even af. Mijn hond heeft dit ook gehad nadat ik haar had laten inenten voor kennelhoest, een flinke entreactie. Deze is na een week weer weggetrokken
Mijn hond heeft dat ook een keer gehad. Een hele grote bult. Helemaal geen idee gehad dat het van de enting kwam. Dus gelijk naar de da gerend. Bleek het van de kennelhoest enting te zijn! Daar kunnen ze ook zo op reageren. Fijn dat ze dat er niet even bij vermelden als dit doen! Je zou je hond kunnen ontgiftigen met groene klei. Dit kun je evt bestellen bij de paardendrogist. Althans dat doe ik altijd. Het werkt zo 2x per dag een theelepeltje groeneklei mengen met bronwater/ spa blauw en een beetje honing en daar doe je 1x per dag 1 druppel jeneverbesolie door. Gewoon door het voer roeren en dit 14 dagen lang doen. Dit is heel goed voor je hond. Ik doe ook wel eens zo''n klein flesje spa blauw mengen met wat honing dit maak ik dan in een keer klaar. Honing kun je evt ook wat verwarmen (magnetron) om het vloeibaar te maken. Dop er op en goed schudden.
Door Doedels
#393487
ine schreef: Het staat er wat onduidelijk, maar ik denk toch, dat hier de ribbenkast bedoeld wordt.
ik heb zonet een gezwel gevonden bij mijn hond, net aan de borstkas(zijkant)...
Maar ik weet niet beter, dat als er geënt wordt, dat meestal achterop de rug wordt gedaan.
Het blijft dus nog steeds de vraag, of dit van de enting kan zijn. :-\
Ik zou die bult even heel goed in de gaten houden.
Vroeger, ca 15 jaar en langer geleden, werden mijn honden altijd aan de zijkant van de ribbenkas geënt. Misschien doet deze da dat nog steeds.
Door Koori
#1177728
Peet schreef: Wat gebeurd kan zijn, is dat de DA een beetje ongeduldig was en de vloeistof er nogal 'hard' heeft ingespoten. Je kan dan een bindweefsel prop krijgen, door de kracht waarmee de stof in zijn lijf is gejaagd, zeg maar. Dit moet na enkele weken vanzelf over gaan.
Zoeken op entreactie en bult, leverde deze topic op.
Onze lady heeft laatst (22 jan.) dus ook een enting gehad, de Rabies,
nu ontdek ik net een "ei" tussen haar schouders, begin van de hals, bovenop dus . Door de hoeveelheid vacht,
is het me nog niet eerder opgevallen  :-[ , het ligt los, ze heeft er volgens mij geen last van, en is wel ter grote
van een redelijk duiven ei. 
Zou dit inderdaad door de entvloeistof kunnen komen, en zo ja, begin mei staat Weil en eventueel parvo op het program,
kan ze dan ook weer zo'n reactie krijgen.
probeer morgen nog naar de da te gaan.

gr Maria
Door Lizzy
#1177818
Ze kan in mei ook weer een reactie krijgen ja. Die kan zelfs nog heftiger zijn dan deze reactie. Het kan ook dat iedere vorm van reactie uit blijft en alleen op rabies zo heftig wordt gereageerd. De pest is: je weet het van te voren niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door