Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#390327
Mijn honden staan sinds maandag volledig op Carnibest en deden het daar prima op, goede ontlastig enzo.
Nu begint de ontlasting iets papperiger te worden en er zit ook wat slijm bij bovendien krijgt 1 hond die net in de rui is geweest een, hoe zal ik het noemen, slorige vacht, laat ook ineens weer dekharen los.
Betekent dit dat nu het ontgiften is begonnen ??

Gr. Jolanda
Door Truus
#390397
Ja, daar moet je niet van schrikken, het is ontgiften en daaraan zie je hoe goed of deze voeding is. Komt goed hoor.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#390437
Dat slijm kan nog wel wat erger worden het is de oude slijmwand van de darmen die eruit komt, en dat is alleen maar goed.

De vacht kunnen ze helemaal laten vallen, maar ze krijgen er een mooiere vacht voor terug.
Door Anneke V
#390438
Onze honden hebben ook hun deel slijmpoep & diarree gehad....En in rare kleuren :-X
Onze nieuwe pup had ook doffe & strugge haren...Maar eens de ontgifting gedaan zijn het mooie worstjes ;D en hun vacht blinkt als een spiegeltje ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#390537
Hoelang duurt het ontgiften gemiddeld? Ik neem aan dat het niet met een week bekeken is err zo'n lichaam helemaal overgeschakelt is.

Gr. Jolanda
Door Marieke
#390557
Bij mijn hond was het vrij snel over met de diaree en slijmerige poep. Toch wel binnen een week. De vacht duurde iets langer, dat verschil zag ik pas na een paar weken.
Geweldig he? Dat ontgiften! Je kan nu met je eigen ogen zien wat voeding met je hond doet!
Door chrisje
#390674
hier was de ontlasting direct zeer stevig maar de kleinste kreeg wel veel prut in haar ogen en dat heeft toch wel enkele weken geduurd. De oudste verloor wel veel haren en kreeg even een doffere vacht.
Door Debora
#392602
Kan het ook zijn dat je hond niet ontgift?? want om eerlijk te zijn heb ik daar niks van gemerkt ??? of moet dat nog komen. Ik geef nu al ongeveer anderhalve maand carnibest
Door Doedels
#392635
[quote="Debora"]
Kan het ook zijn dat je hond niet ontgift?? want om eerlijk te zijn heb ik daar niks van gemerkt ??? of moet dat nog komen. Ik geef nu al ongeveer anderhalve maand carnibest
[/quote]Ha, ha. Nee hoor, je hoeft geen heftige reactie te zien. Bij mij thuis heb ik aan Hafan niets gemerkt. Petr was op dat moment behoorlijk ziek van de brokken. Dus bij hem kan ik niet goed beoordelen of hij ontgiftingsreacties heeft gehad. Achteraf gaat het met beide honden veel beter. Het lichaam is dus wel gezonder geworden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door