Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nurhajati
#374942
Omdat ik vandaag voor het eerst op Barfplaats kom, stel ik mij even voor. Mijn naam is Margaretha den Oude, woon in Almelo en heb behalve een kat ook een Jack Russell "Jimmy" en een Spaanse Galgo "Lana". Ik heb Lana nu een jaar en vanaf het begin heeft ze elke 3 weken (ongeveer) erge diarree. Dat duurt 2 dagen, dan eet of drinkt ze ook niet en daarna is ze weer helemaal opgeknapt. Alle mogelijke soorten voer geprobeerd w.o. Eukanuba, rijst met wortelen en gekookte kip, ze lust alles. Maar ja, dan komt toch de diarree weer. Ik kreeg het advies om een groene leemkuur te geven. Gisteren bij Silverlinde besteld en vandaag in huis. Prima dus, maar er zaten diverse foldertjes in de doos, MAAR GEEN GEBRUIKSAANWIJZING!! Lana weegt ongeveer 21 kg. Weet iemand raad? En ook of je dan meteen de hele dosis moet geven of kun je langzaam opbouwen door bv met een theelepeltje te beginnen? Heb het relaas gelezen over de hond die dagenlang vreselijke diarree kreeg en daar zit ik niet op te wachten, heb al zoveel van hetzelfde meegemaakt in het afgelopen jaar. Wie heeft advies voor mij? ???
Door Doedels
#375009
Hallo Margaretha, welkom op barfplaats. Er is hier een speciale rubriek voor het voorstellen van nieuwe leden. Als je je daar ook in voorstelt, kunnen de leden je beter terugvinden en welkom heten. Naast de groene leemkuur zou ik jouw honden (allebei) op rauw voer zetten. Het heeft niet zo veel zin om aan de ene kant een reinigingskuur te geven en aan de andere kant brokken met conserveermiddel, geur en smaakstoffen te geven. De darmen knappen ook erg op van rauwe voeding omdat daar nog werkzame enzymen en gezonde bacteriën in zitten. Er zijn diverse merken rauw kant en klaar voer (kvv), maar na dat je een en ander gelezen hebt kun je ook zelf goede rauwe hondenmaaltijden samenstellen. Met de gebruiksaanwijzing van groene leem moet een van de andere Bp leden je helpen. Ik heb daar geen ervaring mee.
Door Nurhajati
#375049
Hallo Doedels, dank voor je bericht. Ik zit al de hele avond hier te lezen en heb zeker interesse om rauw voer te gaan geven. Weet je misschien waar ik dat kant en klaar kan kopen (om te beginnen)? Op dit moment krijgen mijn honden rijst (helemaal verkeerd heb ik gelezen :o ) met gekookte kip en rauwe (geraspte) worteltjes. Als ik dat kant en klare rauwe voer kan bemachtigen kan ik langzamerhand mijn eigen mix gaan maken.
Door Doedels
#375085
Truus schreef: Hoi, ik ben wel geen Doedels maar heb het even op voor je opgezocht.
Dank je wel Truus. Jij bent veel beter in opzoeken ;)
Door Debora
#387080
Vraagje over de groene leem waarover ik hier lees: Kan ik dat bij de Tuinen kopen (is geloof ik van het merk Chi. Of moet dat persé via huisdierendokter.nl?
Door Femke
#387235
Debora schreef: Vraagje over de groene leem waarover ik hier lees: Kan ik dat bij de Tuinen kopen (is geloof ik van het merk Chi. Of moet dat persé via huisdierendokter.nl?
ik heb het laatst bij de tuinen gekocht en het was van het merk........euhm....vitalis?

ff opgezocht, vertargil dus ;)
Laatst gewijzigd door Femke op za 17 sep 2005, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ster
#387269
Nurhajati schreef:MAAR GEEN GEBRUIKSAANWIJZING!! Lana weegt ongeveer 21 kg.
Misschien ben je er al uit, maar ik heb mijn hond een tijd groene leem gegeven, 2 x daags 1 theelepel door zijn eten. Dit op aanraden van een DA. De leem kwam van de tuinen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#387562
Debora schreef: Vraagje over de groene leem waarover ik hier lees: Kan ik dat bij de Tuinen kopen (is geloof ik van het merk Chi. Of moet dat persé via huisdierendokter.nl?
Femke heeft het merk Vertargil al genoemd ;), verder kom je in drogisterijen en gezondheidswinkels ook wel groene leem van het merk Luvos tegen, zij noemen het heilaarde.
Door meisje uit haarlem
#388302
Als je op google "groene leem" intypt dan krijg je heel veel links voor het gebruik van groene leem voor honden. Heb ik toevallig van de week ook even naar gezocht. Succes.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door