Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#386920
Vandaag heb ik de volledige uitslag gekregen van Sanne's urine. Het blijft een raadsel wat er nu eigenlijk inzit. De urine zag er wat donkerder en troebel uit.

Dit is de uitslag:
bl-, ket-, glu-, eiwit+++, pH 6.5, sg 1.090.
Sediment: zeer veel gistachtige dingen in de urine. Lijkt op ery's met een zeer klein zijbolletje. Urine zeer geconcentreerd, gezien hoog eiwit gehalte bij lage pH: eiwit bepaling in lab herhalen.

Uitslag lab:
protein/creatinine ratio 0.4 ( <0.5)
total protein in urine 1.15 (0.06-0.53)
creatinine in urine 25035 umol/l

De uitslag van het bloed was stabiel gebleven(controle ivm verminderde nierfunctie):" ureum 5.1, creatinine 99, TE 59, albumine 29,UA<59, calcium 2.68, an fosfaat 1.16. Alles keurig."

Maandag ga ik weer een monster brengen om te kijken of er dezelfde bevindingen zijn. Zonodig wordt het dan gekleurd en opgestuurd. Eventueel een blaaspunctie om invloeden van buitenaf uit te sluiten.

Herkent iemand hier iets in? Bestaat er zoiets als een gistinfectie van de blaas? (Sanne heeft een lagere weerstand door prednison gebruik en haar lage gehalte aan leuko's (en erythrocyten))
Gebruikersavatar
Door Hitam
#387009
Ik mis een stukje voorgeschiedenis.
In principe kunnen gisten alleen voorkomen bij een verlaagde weerstand, en dat kan door de prednison komen.
Drinkt ze wel genoeg? Je zou verwachten op de prednison dat ze veel zou drinken maar deze geconcentreerde urine past daar niet bij.
Heeft ze klachten?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#387023
Ze heeft auto-immuunpoblemen.
Met prednison blijven de bloedplaatjes op normaal nivo. Leuco's en ery's blijven te laag. En ze heeft een verhoogd creat.
Af en toe steken andere problemen de kop op. Zoals dat ze haar voetzolen een keer heeft afgestoten en een paar keer iris-ontstekingen.
Met brokken en prednison dronk en plaste ze enorme hoeveelheden. Op vers is ze steeds minder gaan drinken/plassen. Er was geen directe aanleiding voor de urine-controle.
Ik had zelf urine meegenomen, waarom weet ik eigenlijk niet. Dat was een gevoel van mijzelf, dat ik dat moest doen ;). Misschien doordat ze de laatse tijd niet zoveel plast?
Ze krijgt overigens 2 x daags een kwart tablet metronidazol 250 mg, niet als anitbiotica, maar als ontstekingsremmer op de darmcellen. Daarmee blijft haar collitis weg. Met 1 x daags een kwart,krijgt ze binnen een paar dagen weer diarree, die met een dag weer overgaat als ik haar de normale doesring geeft (2 x gaads driekwart tablet).
Moet ik haar meer laten drinken, door wat bouillon te geven ofzo? En is er een kuur voor gisten?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door