Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#386000
Sanne is vandaag wezen bloedprikken ter controle van haar nieren. De da stond nu net op het antwoordapparaat met de eerste uitslagen. De bloedwaardes die ze zelfs kunnen nakijken waren prima, creatinine was zelf wat gedaalt (sinds we van kvv op barf zijn overgestapt).
Nu had ik ook urine meegenomen. Die was wat donkerder geel en wat troebel. Ze deelde op het antwoordapparaat mede dat er eiwitten in de urine zitten. Ze hebben hem nu naar het lab gestuurd voor kwantitatieve metingen. Weet iemand wat het te betekenen heeft als er eiwitten in de urine zitten? Heeft dit met de nieren te maken of met iets van een blaasontsteking of zo?
Ik kan nu de da niet meer bereiken, vrijdag zijn alle uitslagen binnen en hoor ik de totale uitslag.
Door Audrina
#386004
Misschien heb je hier iets aan? http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-urine.html

Eiwit:
In normale urine komt eiwit in niet meetbare hoeveelheden voor. Bij honden mag een spoortje eiwit nog als normaal beschouwd worden. Teveel eiwit in de urine kan duiden op ontstekingen of bloedingen in de urinewegen of op een beschadiging van de nieren. Ook bij heftige koorts en grote lichamelijke inspanning kan tijdelijk(!) eiwit in de urine gevonden worden.
Een positieve uitslag op eiwit met behulp van een urinestrip test is alleen betrouwbaar als de PH 7.0 of kleiner is!

Barfplaats wordt gesponsord door