Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#381960
Er staat als dosering op 1 á 2 per dag, kinderdosering staat er niet op. Vanmorgen heeft Max 1 capsule gehad, dus dan denk ik dat we het daar maar bij moeten laten voor vandaag, sinds vanmorgen (6.30) geen ontlasting meer gehad, wel heb ik hem vanmorgen gewoon eten gegeven, de helft van z'n normale portie met haverzemelen en probiotica, dus hopelijk helpt dat genoeg, lijkt er nu wel op tenminste. Misschien was het gewoon eenmalig en is het nu over..... :)
#381976
amber13 schreef: Er staat als dosering op 1 á 2 per dag, kinderdosering staat er niet op. Vanmorgen heeft Max 1 capsule gehad, dus dan denk ik dat we het daar maar bij moeten laten voor vandaag, sinds vanmorgen (6.30) geen ontlasting meer gehad, wel heb ik hem vanmorgen gewoon eten gegeven, de helft van z'n normale portie met haverzemelen en probiotica, dus hopelijk helpt dat genoeg, lijkt er nu wel op tenminste. Misschien was het gewoon eenmalig en is het nu over..... :)
Ik zou dan inderdaad 1 capsule per dag geven. Mag ik vragen waarom je haverzemelen geeft?
#381989
Lizzy schreef: Mag ik vragen waarom je haverzemelen geeft?
Dat mag! ... ;D....

Toen Max een maand geleden ongeveer steeds zo aan de diarree was, en niks leek te helpen, ook kuurtjes van de da niet, toen werd me haverzemelen aangeraden, om de ontlasting wat in te dikken zeg maar. Na een paar dagen werd de ontlasting idd eindelijk wat vaster, en uiteindelijk weer helemaal stevig. Elke dag krijgt hij nou een lepel hiervan door z'n eten, en bij diarree twee keer per dag, en dan is het meestal al snel weer beter.
Of het goed is weet ik niet, het zijn natuurlijk een vorm van granen (toch?) en dat hoort een hond niet te hebben, maar bij Max werkt het en hij heeft er geen "bijwerkingen" van, dus daarom gebruik ik het. Ik weet niet wat ik anders moet, heb voor m'n gevoel alle andere alternatieve dingen geprobeerd. Probiotica krijgt hij ook al regelmatig en dit werkt ook wel, maar niet genoeg. Okugest heb ik ook wel geprobeerd, maar dat helpt helemaal niks, ik heb zelfs het idee dat het er eerder erger door word, dan beter.
Tsj, het blijft natuurlijk Misterieuze Max, en die is helaas niet doorsnee en reageert net overal anders op als andere honden. ::)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door