Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Nellie
#376981
Afgelopen week is bij mijn hond demodex gevonden bij de dierenarts. Mijn hond vertoonde koorts van 39.9. Dit was schrikken geblazen. Had nog nooit van demorex gehoord, tot de dierenarts er over ging vertellen. De weerstand neemt dan ook af. Dit vind ik eigenlijk maar niets. Moet hem wassen met schampoo, maar dan moet ik hem een snuitbandje omdoen anders krijg ik hem niet in bad en ik wil dat hij opknapt en weer hersteld. Hij heeft een erge vorm. Is er iets op alternatieve manier om hem hiervan goed te laten hertstellen? En hoe kan ik het beste zijn weerstand weer laten herstellen?
Door Nellie
#377579
Hij krijgt normaal lams rijst brokken, met energiqeu vlees er door. Moet het vlees zijn gericht op huidproblemen of maakt dat niet uit. De medicijnen die ik nu nog van de dierenarts gebruik kan dat samen. Ben vanmiddag in een reformhuis geweest en heb bij de producten gekeken die het afweersysteem verhogen en het inmuumsysteem. Ik kwam uit op Cats Claw en echinacea met plantago. Is dit voldoende of moet er zink bij met vit. C en E. Heb al op de pagina gekeken.
Er zit gelukkig nu wel weer meer leven in dan afgelopen woensdag en donderdag. Wil er alles aan doen om het te voorkomen. Hij is er afgelopen Januari meebegonnen. Na het vuurwerk waar hij ontzettend bang voor is.
Door Truus
#377685
De brokken zo snel mogelijk de deur uit doen en alleen de energique gaan geven.
Laatst gewijzigd door Truus op ma 29 aug 2005, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door fester
#377805
Nellie schreef: Afgelopen week is bij mijn hond demodex gevonden bij de dierenarts. Mijn hond vertoonde koorts van 39.9. Dit was schrikken geblazen. Had nog nooit van demorex gehoord, tot de dierenarts er over ging vertellen. De weerstand neemt dan ook af. Dit vind ik eigenlijk maar niets. Moet hem wassen met schampoo, maar dan moet ik hem een snuitbandje omdoen anders krijg ik hem niet in bad en ik wil dat hij opknapt en weer hersteld. Hij heeft een erge vorm. Is er iets op alternatieve manier om hem hiervan goed te laten hertstellen? En hoe kan ik het beste zijn weerstand weer laten herstellen?
[/quote

Mijn flatcaoted heeft pas geleden ook demodex gehad. Dit kwam omdat hij geen weerstand meer had. (chemokuur) Bij de dierenarts ectodex gehad om mee te wassen. En het is helemaal over gegaan. Heeft hij of zij het mee gekregen uit het nest? Als het een erge vorm is dan kun je beter doen wat de d.a zegt. Maar misschien kun je het ondersteunen voor meer weerstand met cats claw of echinacea forte vitamine c een hoge dosering. En veder goed eten geven. Lekker versvlees (brokken de deur uit) rauwe groenteprut ens.
Genoeg te lezen hier. Als het goed is staat er in de bib een heel artikel over demodex dat heeft mij toen ook een stuk wijzer gemaakt
Suc 6
Door Nellie
#378246
Heb hem vanmorgen Cats Claw gegeven, wist vandaag niet wat ik zag. Wat een vrolijke hond en wat een energie heeft hij weer geweldig. Zal zeker nog om vitamine C kijken en dan hoop ik dat hij het nooit weer terug krijgt. De dierenarts heeft mij niets gezegd om te veranderen van voer daarom vind ik het gek. Want waarom zegt de dierenarts dit niet tegen mj dan kan ik er tocht gelijk mee beginnen en dat is toch beter voor de hond. Koop morgen gelijk maar meer pakken energiqeu. Maar wat moet de hond dan hebben om zijn tanden te poetsen. Normaal krijgt hij van mij een rask of een andere lekere bot. Moet ik hem dan nu van die vlees botten geven? voorheen moest hij van deze botten overgeven. Ik wil jullie wel bedanken voor de tips deze gebruik ik zeker weten wat waar kun je beter naar luisteren dan naar mensen die het zelfde met de hond hebben. Deze spreken uit ervaring. Mijn hond is 9 1/2 jaar oud, een echte Jack Russel terrier, ik hoop dat hij nog wel een aantal jaren er zal zijn.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#380889
Hi,

Door alleen KVV (kompleet vers vlees) te geven
hebben ze veel minder tandsteen en krijgen ze
veel meer natuurlijk vocht binnen.
(Toen ik pas op de site was zei iemand:
droge brokken is als liga eten, het plakt als een gek.)

Je kan na zijn portie energique een kluifje geven,
maar is niet noodzakelijk.
Eerst moet de brokkenrommel uit zijn systeem.
(Zie bieb / botten / KVV ect, lees alles eerst goed door!)
Ook zal zijn maagzuur hierdoor sterker worden en dan
kan hij makkelijker botten en rauw vlees verteren.
(Dan zal hij waarschijnlijk ook niet meer overgeven.)

De dierenarts zal niet snel zeggen dat je om moet
schakelen omdat de hele wereld (dierenartsen / dieren
speciaalzaken / diervoederfabrieken) aan elkaar hangt
met commercie, verkoop en belangenverstrengeling.
Jammer maar waar. ::)

PS: Uit voorzorg zal ik hem toch wassen (ook zijn mand / kleed ect.) anders blijft ie zichzelf besmetten
en wellicht ook andere dieren.
Heb begrepen dat het moeilijk uit te roeien is.

Succes! En blijf gerust vragen stellen. ;)
Laatst gewijzigd door Poedelpret op ma 05 sep 2005, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#381121
Claudia, demodex is niet besmettelijk ;)
Demodexmijten leven op iedere hondenhuid.
Alleen als de weerstand laag is, of de hond/ pup in kwestie een erfelijke afweer mist, kan de mijt zich zo vermenigvuldigen dat de hond hier ook daadwerkelijk last van krijgt en kale plekken krijgt of in het ergste geval ook open wonden en etterende puisten.
Maar in princiepe zitten deze mijten ook op jouw hond dus, hij hefet er alleen geen last van ;)
Maar kans op besmettingsgevaar is er absoluut niet.
Mand en kleden en dergelijke hoef je dus ook niet te onsmetten.

Nellie, naast het wassen van je hond kun je op de kale plekken ook nog teetrea creme smeren.
Heeft bij Qyan in zijn ergste demodextijden uitstekend geholpen ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381178
Demodex is zeer besmettelijk bij katten, maar niet bij honden.

Bij katten is het ook niet iets wat terug blijft komen, als het gedood is , dan is het weg, mits je een plekje in je huis vergeet schoon te maken .
Laatst gewijzigd door sylvia op ma 05 sep 2005, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#381186
Zie je wel, ik wist dat ik had gelezen / gehoord
had dat het zeer besmettelijk is. ???
Alleen niet voor honden maar voor katten! :-\
Sorry voor de stress. ;)
Door Truus
#381187
Claudia N schreef:
Zie je wel, ik wist dat ik had gelezen / gehoord
had dat het zeer besmettelijk is. ???
Alleen niet voor honden maar voor katten! :-\
Sorry voor de stress. ;)
Nou ja ;D. Nellie heeft alles grondig uitgewassen maar dat kan geen kwaad ;D
Door qyan
#381231
sylvia schreef: Demodex is zeer besmettelijk bij katten, maar niet bij honden.

Bij katten is het ook niet iets wat terug blijft komen, als het gedood is , dan is het weg, mits je een plekje in je huis vergeet schoon te maken .
Vreemd dat het bij katten wel besmettelijk is en bij honden niet eigenlijk.
Van katten wist ik dus niet.
Door qyan
#381232
Claudia N schreef:
Zie je wel, ik wist dat ik had gelezen / gehoord
had dat het zeer besmettelijk is. ???
Alleen niet voor honden maar voor katten! :-\
Sorry voor de stress. ;)
Welke stress ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#381270
qyan schreef: Vreemd dat het bij katten wel besmettelijk is en bij honden niet eigenlijk.
Van katten wist ik dus niet.
Bij honden betreft het iets aangeborens, als de weerstand van de hond laag is dan kunnen deze huideigenmijten zich razendsnel gaan vermenigvuldigen en maken de hond ziek.

Bij de kat is het een mijt die helemaal niet op de kat thuishoort maar een beestje waarmee ze besmet kunnen raken net als met vlooien , het is een soort luis.
Als je de luis dood met een giftigmiddel dan is het over, maar demodex is werkelijk de schrik van iedere catterie eigenaar, er kunnen bv haartjes met een demodexmijt eraan achter een kast liggen en een jaar later ga je je kamer verbouwen, haalt de kast weg de haartjes worden opgepakt en je hebt het weer. Het is dus zeer besmettelijk ...maar alleen bij katten.
Laatst gewijzigd door sylvia op di 06 sep 2005, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Poedelpret
#381271
Nou ja ;D. Nellie heeft alles grondig uitgewassen maar dat kan geen kwaad ;D
[quote][/quote]

Lekker fris weer! ;D

Hoe ziet demodex er bij een hond met lage weerstand
uit? Als hotspot of schilfers? Geen idee. ???
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door