Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Yari
#367928
Wat is eigenlijk het verschil tussen visolie en schapenvet?
Naar mijn weten bevat het in ieder geval beiden omega 3 vetzuren, maar wat is kwalitatief beter?
Ik geef zelf altijd visolie en eigenlijk nooit schapenvet, maar kan iemand mij er meer over vertellen?
Ik geef het in eerste instantie voor Yari d'r gewrichten (diverse orthopedische operaties ondergaan) en ook omdat het verder vele andere goede eigenschappen bezit.
Ben eigenlijk wel benieuwd. ;)
Door Lizzy
#367951
[quote="Yari"]
Wat is eigenlijk het verschil tussen visolie en schapenvet?
Naar mijn weten bevat het in ieder geval beiden omega 3 vetzuren, maar wat is kwalitatief beter?
Ik geef zelf altijd visolie en eigenlijk nooit schapenvet, maar kan iemand mij er meer over vertellen?
Ik geef het in eerste instantie voor Yari d'r gewrichten (diverse orthopedische operaties ondergaan) en ook omdat het verder vele andere goede eigenschappen bezit.
Ben eigenlijk wel benieuwd. ;)
[/quote]

Bij mijn weten bevat schapenvet weinig (of zelfs helemaal geen) omega 3 vetzuren. Schapen die gevoerd zijn met louter gras en die altijd alleen buiten hebben gestaan: die bevatten iets meer omega 3 als schapen die gevoed zijn met onnatuurlijke voeding en die binnen hebben gestaan. Zo bevat wild vlees ook meer omega 3 vetzuren als hun bio-industrie 'collega's'.

Maar goed, 1 ding weet ik echt 100% zeker: vette vis en dus ook visolie bevat echt vele malen meer omega 3 vetzuren als wat dan ook! Zij zijn echt de topleverancier van omega 3!

Zie over schapenvet ook dit topic : http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 47;start=0

Ik vond 'm wel interessant.
Door Yari
#368461
[quote="Lizzy"]
Bij mijn weten bevat schapenvet weinig (of zelfs helemaal geen) omega 3 vetzuren. Schapen die gevoerd zijn met louter gras en die altijd alleen buiten hebben gestaan: die bevatten iets meer omega 3 als schapen die gevoed zijn met onnatuurlijke voeding en die binnen hebben gestaan. Zo bevat wild vlees ook meer omega 3 vetzuren als hun bio-industrie 'collega's'.

Maar goed, 1 ding weet ik echt 100% zeker: vette vis en dus ook visolie bevat echt vele malen meer omega 3 vetzuren als wat dan ook! Zij zijn echt de topleverancier van omega 3!

Zie over schapenvet ook dit topic : http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 47;start=0

Ik vond 'm wel interessant.


[/quote]

Hé Lizzy, hartstikke bedankt voor je antwoord en die link.
Ben blij dat ik altijd dus al voor visolie heb gekozen (plus dat ze 1x per week lekker een rauw makreeltje krijgt!). Blijf ik dus ook gewoon doen zo!! ;)
Door irmaa
#375938
[quote="Lizzy"]
Bij mijn weten bevat schapenvet weinig (of zelfs helemaal geen) omega 3 vetzuren. Schapen die gevoerd zijn met louter gras en die altijd alleen buiten hebben gestaan: die bevatten iets meer omega 3 als schapen die gevoed zijn met onnatuurlijke voeding en die binnen hebben gestaan. Zo bevat wild vlees ook meer omega 3 vetzuren als hun bio-industrie 'collega's'.

[/quote]

Moest even na denken; schapen die binnen staan.. in de bioindustrie of zo.. heb je dat? Schapen bioindustrie, dus die binnen altijd staan? Bij mijn weten - maar kan het helemaal fout hebben- staan schapen meestal buiten, teminste ik zie ze altijd buiten staan, ook in de winter.
Maar ik kan me vergissen...
Natuurlijk is visolie wat dat betreft beter.. maar de vervuiling is ook groot... dus wat je aan de ene kant verbeterd.. omega vetzuren.. bouw je aan de andere kant weer af..
Toevoegingen aan brokken.. wat denk je dan wat er voor vuiligheid zit in vis..
Wel eens gezeevist?? moet je de tumoren zien bij vissen.. ::)
moest even denken.. maar dacht; zal eens googlen.. want ik wist iets van PCB's en vette vis: (de omega's)
Voor het eerst hebben wetenschappers aangetoond dat mensen met hoge gehaltes PCB's (ten gevolge van de consumptie van vette vis die de PCB's opslaan in hun vetweefsel) in hun bloed meer leer- en geheugenproblemen hebben dan mensen met lage PCB-gehaltes. PCB's werden in het verleden op grote schaal gebruikt in isolatiemateriaal, fluorescentielampen, batterijen, enz.
De studie onderwierp 101 volwassenen tussen 49 en 86 jaar die geregeld met PCB's besmette vis aten aan een aantal kennis- en geheugentests en vergeleek hun resultaten met die van 76 mensen die weinig dergelijke vis aten. Bij de mannelijke viseters werd gemiddeld 15,2 ppb en bij de vrouwen 9.2 ppb PCB's in het bloed gevonden. De niet viseters hadden veel lagere PCB's gehaltes. De gemiddelde PCB-gehaltes bij volwassenen in de Verenigde Staten bedraagt 2 ppb.
Bron: Environmental Health Perspectives 2001, 605-611.
Laatst gewijzigd door irmaa op vr 26 aug 2005, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#375981
irmavgog schreef: Moest even na denken; schapen die binnen staan.. in de bioindustrie of zo.. heb je dat? Schapen bioindustrie, dus die binnen altijd staan? Bij mijn weten - maar kan het helemaal fout hebben- staan schapen meestal buiten, teminste ik zie ze altijd buiten staan, ook in de winter.
Maar ik kan me vergissen...
Ja, er staan schapen buiten. Net zoals er ook koeien buiten staan.
Natuurlijk is visolie wat dat betreft beter.. maar de vervuiling is ook groot... dus wat je aan de ene kant verbeterd.. omega vetzuren.. bouw je aan de andere kant weer af..
Toevoegingen aan brokken.. wat denk je dan wat er voor vuiligheid zit in vis..
Wel eens gezeevist?? moet je de tumoren zien bij vissen.. ::)
moest even denken.. maar dacht; zal eens googlen.. want ik wist iets van PCB's en vette vis: (de omega's)
Voor het eerst hebben wetenschappers aangetoond dat mensen met hoge gehaltes PCB's (ten gevolge van de consumptie van vette vis die de PCB's opslaan in hun vetweefsel) in hun bloed meer leer- en geheugenproblemen hebben dan mensen met lage PCB-gehaltes. PCB's werden in het verleden op grote schaal gebruikt in isolatiemateriaal, fluorescentielampen, batterijen, enz.
De studie onderwierp 101 volwassenen tussen 49 en 86 jaar die geregeld met PCB's besmette vis aten aan een aantal kennis- en geheugentests en vergeleek hun resultaten met die van 76 mensen die weinig dergelijke vis aten. Bij de mannelijke viseters werd gemiddeld 15,2 ppb en bij de vrouwen 9.2 ppb PCB's in het bloed gevonden. De niet viseters hadden veel lagere PCB's gehaltes. De gemiddelde PCB-gehaltes bij volwassenen in de Verenigde Staten bedraagt 2 ppb.
Bron: Environmental Health Perspectives 2001, 605-611.
Er zijn gelukkig visolieen die niet vervuild zijn. Nul PCB's.
Door judith1967
#428053
[quote author=Lizzy .Er zijn gelukkig visolieen die niet vervuild zijn. Nul PCB's.
[quote][/quote]

Welke visolie is dat? Zal ik dat ook mogen geven aan mijn honden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door