Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#360012
Ik heb net uit Joeps bovenlip een teek verwijderd en hij heeft een behoorlijke dikke lip aan die kant. Belletje naar de DA leerde me dat dit niet ongebruikelijk is en dat ik het rustig ff aan kan kijken om te zien of het afzakt. Is er iets dat ik volgens jullie kan doen om de zwelling te verminderen? Of is het het idd een kwestie van afwachten.
Trouwens zijn er onschuldige middeltjes tegen teken?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#360016
Lupa schreef: onschuldige middeles tegen teken???? wist ik het maar ja teetreaoil
Moet ik dat op de hond smeren? (Heb ik zelf in een creme zitten, vind het maar onmeunig stinken!!! :-X)
Door Peet
#360018
Nee, tea tree olie moet je niet in de buurt van de slijmvliezen laten komen!

Soms werkt een oplossing van tea tree olie (druppels) in water tijdelijk tegen de teken...bij de een beter dan bij de ander. In de bieb of onder medisch kan je recepten vinden.
Door Breezer
#360488
De dikke lip zal nu inmiddels alwel een beetje geslonken zijn. Maar voor een eventuele volgende keer zou je direct erna even een ijsklontje in een washandje kunnen doen en dat erop houden. Zo wordt meestal de zwelling iets minder.
Door Eef+Stippels
#361414
Pauline schreef: Trouwens zijn er onschuldige middeltjes tegen teken?
Ik gebruik altijd petvital verminex druppels tegen vlooien en teken (is biologisch). elke maand druppelen en nergens last van, tenzij je zwemmers hebt, want het is niet waterbestendig... Het is ook nog eens goedkoop, een flesje kostte me 10,- en ik doe er al minstens een half jaar mee, het flesje is nog niet half leeg. Ik heb het bij dumuchi besteld, alhoewel ik het daar nu zo gauw niet meer op de site zie staan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door