Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Rineke
#352853
Whisky (mijn westie) heeft bij een paar tandjes tandsteen, hij eet meestal bibi en vers, botten etc.

Nu las ik ergens dat Lizzy een tandkrabber gebruikt, mijn vraag is hoe kom ik aan zo'n tandkrabber ?
Door Doedels
#354638
Tandenkrabbers zijn te koop bij bedrijven die ook timmersbenodigdheden verkopen.
Door Femke
#354728
Doedels schreef: Tandenkrabbers zijn te koop bij bedrijven die ook timmersbenodigdheden verkopen.
dan kun je het tandsteen er zo af timmeren ;)

Ik vind het wel eng, zo'n haakje. Is er geen kans dat je uitschiet? :-\
Door Helen
#355394
Ik gebruik het een keer of 3 per jaar voor Balou om in de hoekjes wat weg te krabben. Zij blijft doodstil liggen en het is idd preciziewerk, maar hier gaat het goed. Laatst weer gedaan. Balou had een poosje Carnibest gegeten (vriezers te vol voor barf attributen ::)) en zij kreeg echt binnen een paar weken tandsteen. Dit had zij nog nooit gehad.....Ik heb het eraf gekrabt en nu barft ze weer en geen tandsteen te zien!!
Door jeanne
#355396
ik had laatst een klant in de salon, met een middenslagschnauzer die praktisch geen tandsteen had. Mevrouw deed af en toe wat appelazijn door het drinkwater! schijnt goed te helpen zegt ze.
Door Femke
#355414
ja tandsteen schijnt slechter te gedijen in een zure omgeving.
Door Mevroi Kruim
#355416
Maar het kan ook een idnividueel verschil zijn. Tandsteenvorming heeft ook met de samenstelling van het speeksel te maken, en dat is per individu verschillend.
Ik heb bv nooit tandsteen, en hubbie hopen.
Door Femke
#355593
Kruimel schreef: Maar het kan ook een idnividueel verschil zijn. Tandsteenvorming heeft ook met de samenstelling van het speeksel te maken, en dat is per individu verschillend.
Ik heb bv nooit tandsteen, en hubbie hopen.
ja dat klopt ook nog, Sunday heeft 5 jaar brokken gegeten en die had (en heeft) nergens last van en Loebas heeft anderhalf jaar brokken gegeten, en die heeft bergen
Door Lizzy
#355616
Kruimel schreef: Maar het kan ook een idnividueel verschil zijn. Tandsteenvorming heeft ook met de samenstelling van het speeksel te maken, en dat is per individu verschillend.
Ik heb bv nooit tandsteen, en hubbie hopen.
Yep!! Mensen hebben overigens wel de pech dat als ze totaaaaal geen last van tandsteen hebben, ze vaak wel vaker last hebben van gaatjes (vanwege de inwerking van zuren op het glazuur).
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 21 jul 2005, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#355627
Lizzy schreef: Yep!! Mensen hebben overigens wel de pech dat als ze totaaaaal geen last van tandsteen hebben, ze vaak wel vaker last hebben van gaatjes (vanwege de inwerking van zuren op het glazuur).
Klopt :'( :'( :'( naar ik snoep ook graag en mannie niet.
En verder gooi ik het gewoon op de genetica, ik heb erfelijk een slecht gebit 8) Helaas werkt dat niet zo best bij een geneticus als echtgenoot ;D ;D
Door Doedels
#355990
Femke schreef: dan kun je het tandsteen er zo af timmeren ;)

Ik vind het wel eng, zo'n haakje. Is er geen kans dat je uitschiet? :-\
Ok tRimmersbenodigdheden ;) Ik gebruik er zelf eentje met een recht vlak. Alleen op andermans honden, want die van mij hebben af en toe wat aanslag op de hoektand en dat krab ik met m'n nagel weg. Laatst nog hopen dik tandsteen weggehaald bij de hond van een vriendin. Het was zo gepiept en zonder ongelukken. Het is een jonge hond, maar die had voor dat hij een jaar was al behoorlijk veel tandsteen. Kwestie van aanleg idd. Durf het geen genetica te noemen voor het geval meneer Kruimel meeleest 8)
Door Sofie
#356510
Oh dat zou ik zelf nooit durven...met zo'n tandkrabber.
Maar kan het natuurlijk altijd aan m'n da of trimmer vragen... ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door