Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#353785
Lothar heeft 1 heel rood geirriteerd vies oor en zijn andere oor is gewoon normaal.
Een poosje geleden had hij oormijt; maar toen had hij alleen viezigheid in zijn oren dat is behandeld en het was over, nu is het dus 1 heel knalrood oor.
Zou het weer oormijt zijn? Of kan het ook iets anders zijn?
In het echt lijkt het net of hij bloed in zijn oor heeft en ziet het er veel vuriger uit.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lind@ op di 19 jul 2005, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#353789
Brutus had dit een aantal weken geleden precies zo. Volgens mij was het bij hem van het zwemmen. Of een combinatie van zwemmen en pollen. In ieder geval was het ook heel rood en irriteerde zijn oor hem ook heel erg.

Voelt Lothar z'n oor ook warm? Het kan best geirriteerd zijn door water, door een steek van en beest, pollen, ontsteking. Etc. Jeukt het? Ziet het er van binnen vies uit?
Door Lind@
#353799
Het voelt niet echt heel warm, hij wappert er wel mee, maar heb hem nog niet zien krabben, maar het ziet er wel een beetje viezig uit. Hij heeft de afgelopen avonden wel gezwommen. Dus dan zal dat het misschien zijn. Had Brutus het ook maar aan 1 oor?
Door Lizzy
#353805
Lind@ schreef: Het voelt niet echt heel warm, hij wappert er wel mee, maar heb hem nog niet zien krabben, maar het ziet er wel een beetje viezig uit. Hij heeft de afgelopen avonden wel gezwommen. Dus dan zal dat het misschien zijn. Had Brutus het ook maar aan 1 oor?
Ja, Brutus had het ook aan 1 oor. Het jeukte ook (hij flapperde ook met z'n oren) en op een gegeven moment zag ik zelfs wondjes in zijn oor. Ik heb het een aantal dagen achter elkaar met Leo Specicare oorreiniger schoongemaak. En daarna smeerde ik zijn oorschelpje in met Aloe-gel. Op dit moment gaat het weer goed, hoewel ik hem in de gaten moet blijven houden. Het lijkt erop of ie telkens weer last krijgt als hij gezwommen heeft, dus hij mag nu ook even het water niet meer in.
Door Lind@
#353827
He verdorie, dat is jammer zeg, het is nu juist zo lekker voor ze om te zwemmen.......
Door Ine
#353870
Lind@ schreef: He verdorie, dat is jammer zeg, het is nu juist zo lekker voor ze om te zwemmen.......
Als het over is, kun je de oren iets insmeren met aloë vera of een andere vettige zalf en kun je het nog eens proberen. Rustig te water gaan kan ook wel helpen. ;)
Door Lind@
#353905
Hmm rustig te water gaan........ ::) Dan mag ik er zelf ook wel ingaan om hem rusig te laten gaan.... ;) Maar ik zal erop letten.
Door Ine
#353921
Lind@ schreef: Hmm rustig te water gaan........ ::) Dan mag ik er zelf ook wel ingaan om hem rusig te laten gaan.... ;) Maar ik zal erop letten.
Hoe minder hij schept, hoe beter! ;)
Mijn Kaatje, maar vooral Isa, springen dus ook al met spreidsprong :-X
Maar goed, de ene hond heeft gevoeliger oren dan de ander!
Sterkte met die onbehouwen vlerk dus maar! ;)
Door Mevroi Kruim
#353952
Mijn ouwe enge heddur had ook vaak oorontsteking van het zwemmen, hij lag nogal laag in het water (neus net boven) en schepte dus wel eens wat met die flaporen van em. Ik dee er na verloop van tijd voor het zwemmen een pluk vette watten en en opgelost.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door