Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Femke
#353206
[fluisterstand]hoe lang is blikvoer houdbaar in de koelkast? 't staat niet op het blik, en dit is voor het eerst in mijn leven dat ik blik voer voer[/fluisterstand]

ik weet dat het hier niet op BP thuishoort maar ik wil het toch graag even weten ;)
Door amber2
#353223
Tussen de 2 en 4 dagen. Hangt ervan af of je blikvoer hebt met conserveermiddelen of een meer natuurlijke variant zonder toevoegingen. Deze laatste bederft sneller als 'ie eenmaal open is. En het scheelt ook enorm hoe koud het is in je koelkast. Als ik een blik voer zet ik hem altijd onderin de koeling want daar is het zeker een paar graden kouder dan bovenin (warme lucht stijgt op) en dan blijft het blik toch een dag langer goed.
Door Femke
#353234
amber2 schreef: Tussen de 2 en 4 dagen. Hangt ervan af of je blikvoer hebt met conserveermiddelen of een meer natuurlijke variant zonder toevoegingen. Deze laatste bederft sneller als 'ie eenmaal open is. En het scheelt ook enorm hoe koud het is in je koelkast. Als ik een blik voer zet ik hem altijd onderin de koeling want daar is het zeker een paar graden kouder dan bovenin (warme lucht stijgt op) en dan blijft het blik toch een dag langer goed.
oh en wat is een "goeie" dan? Ze krijgen hier nu CB gemengd met blik, omdat ze CB puur niet meer moeten :-\

Ik had de keuze uit eigen merk, tom poes en whiskas en van die kuipjes van [weethetmerkniet] Heb maar de tom poes meegenomen, wist het anders ook niet hoor...

Hopelijk kan ik de blikvoer over een poosje gaan afbouwen ;)
Door Femke
#353235
Kruimel schreef: *ookfluister**in geheugen graaf*
totdat het nog erger gaat stinken dan het normaal al doet, of totdat er schimmel op groeit.

Een paar dagen volgens mij.
ja da's de ellende juist, als ik eraan ruik als het blik net open is dan vind ik het al zum kotzen.....dus ik kan niet echt beoordelen of het na 2 dagen stinkt of niet ::)

lekker ruikt het in elk geval niet
Door Mevroi Kruim
#353265
sylvia schreef: Ja een dag of 2 drie kun je het wel bewaren.
Haal het wel uit het blik is mij altijd verteld, ivm oxidatie van het blik waardoor nare stofjes in het voer komen (nog naardere dan :-X)
Een dekseltje op het open blik helpt ook tegen uitdrogen, bederf, en stank in je koelkast.
Door amber2
#353289
Beter blikvoeders (veel vlees/vis en geen conserveermiddelen) zijn: Snoezepoes, Anifit, Nature diet, Gimpet, Almo Nature, Schesir, California Natural, Felidae, Nutro. Meeste zijn alleen via internet te bestellen en niet in veel winkels te koop. Als je alleen maar de mogelijkheid hebt om supermarktblikvoer te kopen maakt het denk ik niet zoveel uit wat je neemt; is allemaal ongeveer even slecht... Ik zou denk ik gewoon het huismerk nemen dan.
Door Anneke V
#354769
SSsshht......Normaalgezien 2 dagen in de frigo...niet langer. En nooit in het blik zelf laten staan, altijd in een potje doen...anders gaat het oxideren :-\
Door Doedels
#356538
Ahum, het valt mij op dat erg veel mensen op dit forum verstand hebben van blik voer ::) ???
;D ;D (fluisterstand) Ik ook, maar al het nuttige is al gezegd (end fluisterstand)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#356565
Doedels schreef: Ahum, het valt mij op dat erg veel mensen op dit forum verstand hebben van blik voer ::) ???
;D ;D (fluisterstand) Ik ook, maar al het nuttige is al gezegd (end fluisterstand)
Dat komt omdat katten , zeker die al jaren blik of brok eten vaak moeilijk of niet over te zetten zijn op vers.
Dus als er dan fabrieksvoer gegeven moet worden dan het liefst de merken waar de minste zooi inzit.
En dit om te mengen of voor de echte weigeraars gewoon om te geven. Je kunt bij katten ook niet te lang zeggen als hiij niet eet dan heeft hij pech, dit vanwege de kans op leververvetting.
Door Nelly
#374216
Ja, ik dacht dus ook dat ik met Mistral altijd aan de blik en brok zou blijven. Wie schetst mijn verbazing toen hij vanmorgen ineens weer bibi zat te eten. Was een weekje gleden ook zo, wilde toen weer blik en brok en nu dus weer bibi... Misschien wordt het toch nog wat met hem. Zipper is helemaal om, die haalt inmiddels z'n koninklijke neus op voor blik en brok, gelukkig :D
Maar katten ::)
Door avalon
#375010
pieteke is juist om nu, hij verkiest de carnibest boven blik en brok, en dat terwijl hij al zijn leven lang niks anders dan blikvoer en brok heeft gehad.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door