Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#348780
Weer zo'n vreselijke K*T-dierenarts ..............
1 van mijn puppen is naar het noorden verhuisd ......
Ik heb ze op 8 weken laten enten en de koper op het hart gedrukt ze niet eerder te laten enten dan 12 weken en dan nog eens met 16 weken.
Puppen waren in perfecte conditie qua dikte, lekker los in het vel, beetje schraal maar NIET te mager.

Eigenaars zijn voor de 12 weken enting gegaan en het kommentaar van de dierenarts, die zegt het ras NIET te kennen:
Hij is veel te mager ............ (pup is de 1e week 1,5 kg aangekomen, 2e week 1 kg aangekomen, staat op Banditvoeding)
Hij heeft oorontsteking en daar moet hij een anti-biotica kuur voor hebben. Daar is ze gelukkig niet ingetrapt, want volgens haar mankeert hij niets aan de oren, HELEMAAL GEEN klachten. Die AB-kuur krijgt hij dus niet ...
Verder vond ze het niet nodig, dat hij rabies kreeg, wat ik dus WEL geadviseerd heb, omdat het bij hun STIKT van de vossen ................

Ze gaat een andere dierenarts opzoeken ..........
Weet iemand een goede in de buurt van Groningen - den Andel - Pieterburen ??
Door danielle1980
#348790
leuk zo'n dierenarts ::)
tja bij onze eigenaren was t zelfde helaas, dierenartsen geven heeel ander advies en heeft 1 teef daardoor dus veel te vroeg de enting gehad :(
Gebruikersavatar
Door Angelique
#348798
Karin & Pyrs schreef: Weer zo'n vreselijke K*T-dierenarts ..............
1 van mijn puppen is naar het noorden verhuisd ......
Ik heb ze op 8 weken laten enten en de koper op het hart gedrukt ze niet eerder te laten enten dan 12 weken en dan nog eens met 16 weken.
Puppen waren in perfecte conditie qua dikte, lekker los in het vel, beetje schraal maar NIET te mager.

Eigenaars zijn voor de 12 weken enting gegaan en het kommentaar van de dierenarts, die zegt het ras NIET te kennen:
Hij is veel te mager ............ (pup is de 1e week 1,5 kg aangekomen, 2e week 1 kg aangekomen, staat op Banditvoeding)
Hij heeft oorontsteking en daar moet hij een anti-biotica kuur voor hebben. Daar is ze gelukkig niet ingetrapt, want volgens haar mankeert hij niets aan de oren, HELEMAAL GEEN klachten. Die AB-kuur krijgt hij dus niet ...
Verder vond ze het niet nodig, dat hij rabies kreeg, wat ik dus WEL geadviseerd heb, omdat het bij hun STIKT van de vossen ................

Ze gaat een andere dierenarts opzoeken ..........
Weet iemand een goede in de buurt van Groningen - den Andel - Pieterburen ??
In Roden schijnt een goede te zitten, is mij vandeweek verteld, moet het zelf nog gaan uitproberen, maar wat ik er zo even van gehoord heb klonk goed.
Door K@rin
#348804
Angelique schreef: In Roden schijnt een goede te zitten, is mij vandeweek verteld, moet het zelf nog gaan uitproberen, maar wat ik er zo even van gehoord heb klonk goed.
Weet je hoe die heet ?
anders ff via PB ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348805
Hier lopen ook vossen en de wandelgebieden waar ik wel eens heen ga ook, hier in Nederland worden in de gebieden waar vossen voorkomen gevacineerd vlees gegooid vandaar dat er hier geen verplichting is voor de rabies enting.
Als er in Groningen rabies vossen lopen dan was dat al wel lang bekend.
Maar het is inderdaad een ruk DA zeg
Door K@rin
#348809
sylvia schreef: Hier lopen ook vossen en de wandelgebieden waar ik wel eens heen ga ook, hier in Nederland worden in de gebieden waar vossen voorkomen gevacineerd vlees gegooid vandaar dat er hier geen verplichting is voor de rabies enting.
Als er in Groningen rabies vossen lopen dan was dat al wel lang bekend.
Maar het is inderdaad een ruk DA zeg
Zij is echt helemaal tegen al het chemische en leeft zelf helemaal natuurlijk/biologisch, maar ............
Ze zuiveren zelfs hun eigen water weer ...
Heeft voor haar eigen kinderen ook precies uitgezocht waar ze wel en waar ze niet tegen geent moesten worden (niet dat enge volgens een geloofsovertuiging hoor !!!)
zij vindt het wel heel belangrijk, dat er tegen rabies geent wordt. De vossen lopen bij hen over het terrein (2 Ha en Moos kan daar overal komen. Aangezien zij het zelf wel belangrijk vindt, heb ik haar geadviseerd het dan ook wel te doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#348812
Karin & Pyrs schreef: Zij is echt helemaal tegen al het chemische en leeft zelf helemaal natuurlijk/biologisch, maar ............
Ze zuiveren zelfs hun eigen water weer ...
Heeft voor haar eigen kinderen ook precies uitgezocht waar ze wel en waar ze niet tegen geent moesten worden (niet dat enge volgens een geloofsovertuiging hoor !!!)
zij vindt het wel heel belangrijk, dat er tegen rabies geent wordt. De vossen lopen bij hen over het terrein (2 Ha en Moos kan daar overal komen. Aangezien zij het zelf wel belangrijk vindt, heb ik haar geadviseerd het dan ook wel te doen.
Oke , ze moet inderdaad enten hoe zij zich er gemakkelijk bijvoelt.
En ik ken hier ook mensen die met hun kinderen niet enten volgens het consultatie bureau en dit ook niet om geloofsredenen.

Maar belachelijk dat sommige DA's niet gewoon respecteren wat je vraagt
Door Helen
#348827
Bij welke dierenarts was dit eerste voorval. Ik ken wel een DA daar in de buurt, maar misschien hebben we het over dezelfde.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door