Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3466435
Siberienne schreef: za 30 dec 2023, 09:25 Chinese naakthond dan 😉😜

En een Duitse pinscher?
De eerste heeft nou echt te weinig haar Siberienne ;D ;D

En de 2de vind ik leuk om te zien maar te fel.
Door Siberienne
#3466438
Ik vind het wel een heel leuke topic, heerlijk excuus om hondenrassen te googelen en na te denken over een eventueel volgende hond.

Ik zag ooit foto’s van een Shikoku en werd helemaal fliefd, dromen mag hè? Ik vind sowieso Japanse hondenrassen mooi, zoals de Shiba Inu en de Akita. Hoewel ik nooit een Akita zou willen hebben, te groot en karakter past niet. Zweedse Lundhund vind ik ook mooi, maar heeft heel apart karakter schijnt, terughoudend en heel moeilijk zindelijk te krijgen.

Ach ja, we zien het wel.
Door hannabelgje
#3466443
Dan zal een pembroke corgi ook geen optie zijn. Teefjes zijn rond de 12 kilo. Maar corgi's blaffen meer dan de gemiddelde hond. Dat is wel goed af te leren tot op zekere hoogte want het zijn wel hele slimme hondjes.
Wat is er mis met de vacht van een poedel dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3466446
hannabelgje schreef: za 30 dec 2023, 10:18 Dan zal een pembroke corgi ook geen optie zijn. Teefjes zijn rond de 12 kilo. Maar corgi's blaffen meer dan de gemiddelde hond. Dat is wel goed af te leren tot op zekere hoogte want het zijn wel hele slimme hondjes.
Wat is er mis met de vacht van een poedel dan?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Nee, ik vind een Corgi ook niet geschikt. Denk ook niet dat ik een herder mens ben. Maar ik vind ook de vacht veel te overvloedig. Ik heb een kennis die fokt ze. Echt, de haren daar in huis :-X . En ik vind dat blaffen ook een ding.

Poedelvacht? Teveel. Ik houd van kortharige honden he. Een Dalmaat is bijna kaal. Voor mij is de Dalmaat gewoon de perfecte hond. Energiek, eigenwijs, toch makkelijk genoeg om lekker los te kunnen lopen, mooi, korte vacht, etc. Maar ze zijn me te sterk. Aan de riem lopen is met die gasten serieus geen doen..... Was het daar niet voor, kwam er hierna weer een Dalmaat. En daarna weer een Dalmaat.
Door hannabelgje
#3466449
Yep corgi's hebben wel veel haar ja. Vooral in je huis. Maar poedels kun je kort houden qua vacht natuurlijk. En die verharen helemaal niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3466460
Kim_S schreef: za 30 dec 2023, 10:32 Een Spaniël? Of een Basset? (Een van de vele soorten)
Een Spaniël heeft me teveel haar en een Basset vind ik ge-wel-dig (zou dan een Bleu de Gasgogne willen, iedere andere valt af) maar die hebben en een te lange rug en kunnen hier gewoon niet los in dit land. Teveel jacht instinct.
Door Lizzy
#3466461
Kim_S schreef: za 30 dec 2023, 11:46 Of een Franse Bulldog met neus?
Ja, daar zit ik ook stiekem wel eens naar te kijken. Met neus en met staart moet het dan zijn. Maar Leo is niet erg gecharmeerd van de Franse Bull (ook niet met neus en staart dus). Maar ik vind het niet gek hoor :g:
Door frodo quin
#3466462
Echt niet makkelijk he. Ik ga ad redelijk gelijkende wensen (meer gewicht 15 tot 20 kilo) muv de vacht. Dat maakte niet echt uit, maar als het sterk verjaart wel graag zwart.

De border kwam nog het dichtst in de buurt, maar die hebben voor mij vaak net wat teveel will to please, al ken ik er meerdere met wie het karakter wel matcht.

Nuja, uiteindelijk heb ik dat kleiner maar opgegeven, want er was altijd iets wat niet paste en ik toch erg belangrijk vind. Veel rassen vielen voor mij af omwille van hun slechte gezondheid.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3466463
Lizzy schreef: za 30 dec 2023, 13:05 Ja, daar zit ik ook stiekem wel eens naar te kijken. Met neus en met staart moet het dan zijn. Maar Leo is niet erg gecharmeerd van de Franse Bull (ook niet met neus en staart dus). Maar ik vind het niet gek hoor :g:
Met neus en staart inderdaad :)
Ik vind ze ontzettend grappig, staat voor “later” zeker op mijn lijstje. Net als de Border Terriër, die vind ik ook echt heel leuk.
Door zurca
#3466466
pluk schreef: za 30 dec 2023, 15:40 jazeker https://hawbucks.nl/
Die site kwam ik inderdaad tegen. Volgens mij is zij lid of lid geweest hier op BP.
Wat een ander hondje zeg, met snuit en staart! Leuk hondje om te zien zo...
Door Lizzy
#3466467
Ja, Chantal heeft hier op barfplaats.nl gezeten. Er zijn gelukkig nog wel meer Franse Bull fokkers zoals Chantal. Leo vindt het nog steeds geen hond voor ons en heeft liever een Whippet....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door