Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
#3465712
Gefeliciteerd met de lieve dame! Respectabele leeftijd hoor!

Shadje gaat momenteel niet zo lekker, hij heeft last van zijn rug. Dat merk je niet zo als we aan de wandel gaan (dan is hij nog de dolle sneeuwhond) maar hij mankt bij vlagen, stijfjes bij het opstaan en heeft moeite zich uit te schudden, dus zijn we weer bij de peut, iets wat meneer maar matig vindt, hij heeft er niet helemaal het geduld voor…..

Ik ben wel een beetje bang dat het terrein hier pittig is voor hem, zeker met ijs en de steile rotsen. Hij wil zich niet laten kennen, maar ik denk dat het makkelijker zou zijn met wat vlakkere wandelingen. Helaas doen ze daar niet aan hier. Wel fijn dat er nu een pak sneeuw ligt, hij is bespiering kwijt aan het raken op zijn achterhand en die wordt nu wel getraind. Bij hem en mij trouwens ;)

IMG_4225.jpeg
IMG_4225.jpeg (1.74 MiB) 358 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#3465714
Siberienne schreef: ma 11 dec 2023, 22:16 Gefeliciteerd met de lieve dame! Respectabele leeftijd hoor!

Shadje gaat momenteel niet zo lekker, hij heeft last van zijn rug. Dat merk je niet zo als we aan de wandel gaan (dan is hij nog de dolle sneeuwhond) maar hij mankt bij vlagen, stijfjes bij het opstaan en heeft moeite zich uit te schudden, dus zijn we weer bij de peut, iets wat meneer maar matig vindt, hij heeft er niet helemaal het geduld voor…..

Ik ben wel een beetje bang dat het terrein hier pittig is voor hem, zeker met ijs en de steile rotsen. Hij wil zich niet laten kennen, maar ik denk dat het makkelijker zou zijn met wat vlakkere wandelingen. Helaas doen ze daar niet aan hier. Wel fijn dat er nu een pak sneeuw ligt, hij is bespiering kwijt aan het raken op zijn achterhand en die wordt nu wel getraind. Bij hem en mij trouwens ;)


IMG_4225.jpeg
Krijgt hij supplementen ter ondersteuning?
Of zoals B echte drugs ;D
B krijgt na een dosis supplementen ook elke 4 weken anabolen en Librela
Door hannabelgje
#3465719
Wat gaat ze nog lekker zo te zien. Gefeliciteerd.
Zoë van 14,5 krijgt ook 1x per 4 wkn librela en daar doet ze het echt goed op. Bespiering is nog prima dus anabolen heeft ze gelukkig niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Siberienne
#3465720
MarijeEnBoomer schreef: di 12 dec 2023, 08:51 Krijgt hij supplementen ter ondersteuning?
Of zoals B echte drugs ;D
B krijgt na een dosis supplementen ook elke 4 weken anabolen en Librela
Alleen bone broth. Verder nog niks. Dus er zijn nog wel opties. Heb alleen wat ervaring van onze eerste husky dat ‘rustig aan doen’ niet in het woordenboek voorkomt. Ben bang dat Shadow dat zelfde woordenboek gebruikt.
Door frodo quin
#3465727
Hangt natuurlijk af van wat hij mankeert, maar ik heb heel goede ervaringen met de combi groenlipmossel, algenolie en kurkuma met een ratje met artrose in de knie.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3465728
frodo quin schreef: di 12 dec 2023, 17:40 Hangt natuurlijk af van wat hij mankeert, maar ik heb heel goede ervaringen met de combi groenlipmossel, algenolie en kurkuma met een ratje met artrose in de knie.
Welke groenlipmossel gebruikte jij?
Door Siberienne
#3465729
frodo quin schreef: di 12 dec 2023, 17:40 Hangt natuurlijk af van wat hij mankeert, maar ik heb heel goede ervaringen met de combi groenlipmossel, algenolie en kurkuma met een ratje met artrose in de knie.
Zijn rug zit vast en is pijnlijk, ik gok op slijtage daar. Het is de bekende plek waar veel huskies last krijgen. Daardoor gebruikt hij zijn achterhand minder en overbelast hij zijn voorhand.

Ik ga met hem naar een lokale peut in het dorp, die zelf rottweilers fokt, ik zal haar eens vragen of ze suggesties heeft voor supplementen.
Door frodo quin
#3465739
doranto schreef: di 12 dec 2023, 18:22 Welke groenlipmossel gebruikte jij?
Ik heb de pot intussen niet meer, maar ik ben 99% zeker dat het deze was.
Bijlagen
Screenshot_20231212-215052.png
Screenshot_20231212-215052.png (298.22 KiB) 269 keer bekeken
Door frodo quin
#3465740
Siberienne schreef: di 12 dec 2023, 18:39 Zijn rug zit vast en is pijnlijk, ik gok op slijtage daar. Het is de bekende plek waar veel huskies last krijgen. Daardoor gebruikt hij zijn achterhand minder en overbelast hij zijn voorhand.

Ik ga met hem naar een lokale peut in het dorp, die zelf rottweilers fokt, ik zal haar eens vragen of ze suggesties heeft voor supplementen.
Lijkt mij iets gelijkaardig, maar ik ben geen dierenarts. Misschien eens voorleggen aan de therapeut waar jullie gaan?

Ik vond het gezien ze ook niet meer piepjong was belangrijk dat het niet belastend voor de nieren was en volgens mijn Da was dat niet zo. Ze is van heel erg manken naar lopen alsof er niets aan de hand was gegaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door