Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3463923
Bij mijn hondje met atopie is jaren geleden alleen een serumtest gedaan. Hieruit kwam een allergie voor pollen, mijten en malassezia gist.
Wat zou een huidtest nog kunnen uitwijzen?
Omdat de oorontsteking niet weg te krijgen is is er toch nog ergens een probleem.
Door Lizzy
#3463925
Envie schreef: ma 09 okt 2023, 20:09 Bij mijn hondje met atopie is jaren geleden alleen een serumtest gedaan. Hieruit kwam een allergie voor pollen, mijten en malassezia gist.
Wat zou een huidtest nog kunnen uitwijzen?
Omdat de oorontsteking niet weg te krijgen is is er toch nog ergens een probleem.
Tegenwoordig doet een dermatoloog een bloedtest + huidtest samen. Je zou het eens aan de allergie-poli kunnen vragen:

https://mcvoordieren.nl/over-ons/spoed- ... ergiepoli/

Nou vind ik zelf dat ze in de reguliere geneeskunde makkelijk voorbij gaan aan de oorzaak van een allergie. Die bijv. in de darmen kan liggen. Daar is de gemiddelde holistische dierenarts dan weer beter in.
Door Lizzy
#3463928
Envie schreef: ma 09 okt 2023, 20:09 Bij mijn hondje met atopie is jaren geleden alleen een serumtest gedaan. Hieruit kwam een allergie voor pollen, mijten en malassezia gist.
Wat zou een huidtest nog kunnen uitwijzen?
Omdat de oorontsteking niet weg te krijgen is is er toch nog ergens een probleem.
Malassezia gisten zitten op de hele huid, niet alleen op de oren. Het is een normale huidbewoner. Dus als je hond daar allergisch voor is, dan is er natuurlijk meer aan de hand.... En mijn ervaring is dat de reguliere geneeskunde dus niet perse op zoek gaat naar het oplossen van het werkelijke probleem, namelijk dat het immuunsysteem dingen doet die je niet wilt, het is in de war, kan niet goed functioneren. En niet zelden zit het probleem eigenlijk in de darmen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463930
Envie schreef: di 10 okt 2023, 08:33 Van de -tig swabjes kwam dat er 1 keer uit. Twee keer coccen, en verder veel irritatie.
Nu ben ik het met Lizzy eens.
Maar ik wil er toch eens op wijzen dat er bij een allergie ook irritatie kan zijn, overdreven irritatie wanneer de veroorzaker niet meer aanwezig is. Dat is net het punt van allergie.

Daarbij wil ik er ook wel aan toevoegen dat het goed zou kunnen dat ze bij zo'n serumtest enkel kunnen uitmaken of je hond er antistoffen tegen aanmaakt. Of het dan ook over allergie gaat is maar de vraag. Het zou misschien ook een normale gedoseerde reactie op een infectie kunnen zijn.

Maar je zegt dat hij ook atopie heeft. Das toch ook een overdreven huidreactie? Dan kom je weer uit bij wat Lizzy zegt hoor.
Door Envie
#3463936
Lizzy schreef: di 10 okt 2023, 07:48 Tegenwoordig doet een dermatoloog een bloedtest + huidtest samen. Je zou het eens aan de allergie-poli kunnen vragen:

https://mcvoordieren.nl/over-ons/spoed- ... ergiepoli/

Nou vind ik zelf dat ze in de reguliere geneeskunde makkelijk voorbij gaan aan de oorzaak van een allergie. Die bijv. in de darmen kan liggen. Daar is de gemiddelde holistische dierenarts dan weer beter in.
Dat denk ik ook. Den Hoek geprobeerd, vol. Over een maandje nog eens proberen want daar hoor ik mooie resultaten over in een BT-groep. En ik wil even de resultaten bekijken van een aangepast menu zonder lam-rund-paard-kip. Daarbij nu quercetine en golden paste. Oortjes schoon houden met verdunning appelazijn/water en een drup puur Auris.

Morgen Tannetje proberen ..
Door Lizzy
#3463952
Envie schreef: di 10 okt 2023, 11:09 Dat denk ik ook. Den Hoek geprobeerd, vol. Over een maandje nog eens proberen want daar hoor ik mooie resultaten over in een BT-groep. En ik wil even de resultaten bekijken van een aangepast menu zonder lam-rund-paard-kip. Daarbij nu quercetine en golden paste. Oortjes schoon houden met verdunning appelazijn/water en een drup puur Auris.

Morgen Tannetje proberen ..
Volgens mij zit Tannetje ook vol. Maar, zeker proberen! Misschien ook Caspar Broekman proberen?
Door Envie
#3463991
Lizzy schreef: di 10 okt 2023, 08:52 Malassezia gisten zitten op de hele huid, niet alleen op de oren. Het is een normale huidbewoner. Dus als je hond daar allergisch voor is, dan is er natuurlijk meer aan de hand.... En mijn ervaring is dat de reguliere geneeskunde dus niet perse op zoek gaat naar het oplossen van het werkelijke probleem, namelijk dat het immuunsysteem dingen doet die je niet wilt, het is in de war, kan niet goed functioneren. En niet zelden zit het probleem eigenlijk in de darmen.
🙏We kunnen a.s. vrijdag bij Tannetje terecht 🙏
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door