Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3463387
Envie schreef: ma 25 sep 2023, 21:19 Daar lijkt het wel op. Ik heb het idee dat haar oortjes heel erg gevoelig zijn. Alles wat ik heb geprobeerd werkt in het begin even, en dan gaat het weer mis. Gevoelig geworden door de recicort..?? Het ging 9 jaar goed. Af en toe wat last, paar daagjes druppelen en dan was het over. Wat zou er toch loos zijn :-[
Het zijn niet haar oren die gevoelig worden voor medicatie he. Het zijn de kiemen die ONgevoelig worden. Resistent.
Door Envie
#3463397
Siberienne schreef: ma 25 sep 2023, 22:27 Is er gekweekt? Vooral ook op gisten of schimmels? Dat kan veel ellende geven en reageren op nattigheid / vocht
Jazeker! Eerst werd er een bacterie gevonden (streptokok). Behandeld met osurnia. Ging goed..
Daarna gisten in haar oor. Met zure druppels behandeld. Ging goed.
Daarna waren haar oren ontstoken zònder dat er wat gevonden werd.
Behandeld met Triamcinolon. Ging goed. Daarna weer rood, dik, (ze hoorde bijna niks meer) maar niets in te vinden behalve een flinke irritatie.
Twee weken CortOtic, ging goed..

En nu is het weer mis. Vanmiddag naar DA :-[
Door Envie
#3463398
pearlsofpassion schreef: ma 25 sep 2023, 23:42 Het zijn niet haar oren die gevoelig worden voor medicatie he. Het zijn de kiemen die ONgevoelig worden. Resistent.
Daar heb je gelijk in ;)
Maar ze heeft ook atopie. Huid van haar oren is snel ontstoken. De rest van haar huid ziet er goed uit.
Vanmiddag weer naar DA..
Door Envie
#3463401
Lizzy schreef: vr 11 aug 2023, 11:08 In jouw geval he, zou ik dan eens naar het topic van Vagebond gaan kijken. Misschien dat die propolis oordruppels ook wat voor jouw hond zijn.

Ik zit ook even te kijken bij dogs naturally en wat ik al wist en jij vast ook is dat dit soort oorproblemen vaak samen gaan met allergieën.

En worden behoorlijk wat middelen genoemd die je kunt proberen.

https://www.dogsnaturallymagazine.com/5 ... nfections/

Hoe is je Engels? Anders even door google translate halen. En kom je er niet uit, kan ik je wel helpen.

Maar ik denk dat je dus moet gaan kijken wat voor jouw hond werkt. Oregano olie lijkt mij bijv. een goede optie. Maar ook die Mullein Drops klinken interessant en ze verkopen dat bij I herb: https://nl.iherb.com/pr/nature-s-answer ... 30-ml/7970. Dat is ook vrij van alcohol. Olijfolie heeft ook een licht antiseptische werking (en dat zit er ook in dus).
https://www.superfoodsonline.nl/natures ... gIUH_D_BwE
Is dit hetzelfde?
Door Lizzy
#3463486
Envie schreef: wo 27 sep 2023, 09:46 Wéér bacterie in haar oren…. en pus 😢 nu aan de prednicortone en easotic
Potverdorie :'( . Ik vind het echt zooo zielig voor haar en ook voor jou :'( . Veel sterkte. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat!
Door Envie
#3463854
Lizzy schreef: di 26 sep 2023, 11:16 Ja, dat is hetzelfde!
Verdorie.. het is niet op olijfolie basis😔 zie ingrediënten.
En is al onderweg omdat het bij I-Herbs niet leverbaar is.

Kan ik er zelf nog iets mee doen? Mengen met olijfolie?
Door Lizzy
#3463857
Aggrr, ik zie het nu ook! Mijn schuld :-[ . Ik denk dat je deze niet kunt gebruiken voor het oor. Ook niet met zelf een toevoeging. Ik vrees dat je hem terug moet sturen en je geld terug moet vragen. Lukt het niet, krijg je van mij 17 euro. Het is tenslotte mijn schuld.
Door Envie
#3463858
Lizzy schreef: za 07 okt 2023, 14:39 Aggrr, ik zie het nu ook! Mijn schuld :-[ . Ik denk dat je deze niet kunt gebruiken voor het oor. Ook niet met zelf een toevoeging. Ik vrees dat je hem terug moet sturen en je geld terug moet vragen. Lukt het niet, krijg je van mij 17 euro. Het is tenslotte mijn schuld.
Ach wat lief!! Nee hoor, geen sprake van. Het is ook mijn eigen verantwoordelijkheid!
Niet goed gezien. Ik bel maandag ff met de klantenservice. Moet lukken.

Dank voor je hulp !!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door