Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Ronald
#3463275
Sonja schreef: vr 22 sep 2023, 17:19 Wat een lieve herinnering!

Ik kreeg vorige week toevallig via Facebook een video-opname in handen van het WK Bouviers in 2007. Ik wist niet van het bestaan van deze beelden. Maar er stond minutenlang beeldmateriaal op van Nena en mij tijdens appèl en manwerk, gefilmd door iemand uit het publiek. Pfoeh, dat was even wat traantjes wegpinken! Maar wel heel mooi om te zien.
Prachtige herinnering! :-* :'(
Door Siberienne
#3463283
zurca schreef: do 21 sep 2023, 22:05 Voor mensen die een ander huis gaan kopen/huren, hier een tip....

Heeft het "nieuwe" huis muren met granol?
Dan zijn er meerdere opties.
De beste optie, zorg dat je genoeg budget hebt om de muren glad te laten maken.
Is dat budget er niet? Zorg dan voor genoeg budget om het sauzen uit te besteden.
Is dat budget er niet? Dan hangt het af van de kleur die de muren hebben... Spreekt de kleur je aan? Is het nog netjes? Top! Niks aan doen dan...
Is het niet meer zo netjes maar vind je de kleur wel goed? Oké, nog niets verloren....zoek een zelfde kleur en saus de muren netjes...niks aan de hand.
Wil je een totaal andere kleur? Dan hangt het van jezelf af, ben je een perfectionist of vind je dingen al snel wel oké?
Vind je dingen al snel oké? Prima, leuke kleur uitzoeken en lekker gaan sauzen..
Ben je perfectionist? Zoek een ander huis, zonder granol :P :-X :biggrin2:

(Ons hele huis heeft granol muren, beige van kleur. Veel muren krijgen een redelijk dezelfde kleur. Dit gaat prima... Echter, een aantal muren krijgen een totaal andere kleur. Gevolg? Donkere muur met witte stipjes ertussen door :-X >:( Met een kwast, zelfs tot penseel toe sta ik alle stipjes aan te stippen en daarna de muur weer helemaal met een roller. Nog witte stipjes. Eerste laag verdunnen met water, nog witte stipjes...
Pfffff >:( :-X ::) Wij hadden dus geen budget om de muren glad te laten maken, geen budget om het uit te besteden en, zo blijkt, ik ben op dat vlak, een perfectionist ::) :P )

Praktijk ervaring: dek alles goed af, verdun de nieuwe verf voor de eerst laag, gebruik een erg fluffy roller en ga wekenlang door het leven met kleine verfspatten achter je oren, in je haar en op je bril :P

Succes!
Door eelke
#3463284
zurca schreef: do 21 sep 2023, 22:05 Voor mensen die een ander huis gaan kopen/huren, hier een tip....

Heeft het "nieuwe" huis muren met granol?
Dan zijn er meerdere opties.
De beste optie, zorg dat je genoeg budget hebt om de muren glad te laten maken.
Is dat budget er niet? Zorg dan voor genoeg budget om het sauzen uit te besteden.
Is dat budget er niet? Dan hangt het af van de kleur die de muren hebben... Spreekt de kleur je aan? Is het nog netjes? Top! Niks aan doen dan...
Is het niet meer zo netjes maar vind je de kleur wel goed? Oké, nog niets verloren....zoek een zelfde kleur en saus de muren netjes...niks aan de hand.
Wil je een totaal andere kleur? Dan hangt het van jezelf af, ben je een perfectionist of vind je dingen al snel wel oké?
Vind je dingen al snel oké? Prima, leuke kleur uitzoeken en lekker gaan sauzen..
Ben je perfectionist? Zoek een ander huis, zonder granol :P :-X :biggrin2:

(Ons hele huis heeft granol muren, beige van kleur. Veel muren krijgen een redelijk dezelfde kleur. Dit gaat prima... Echter, een aantal muren krijgen een totaal andere kleur. Gevolg? Donkere muur met witte stipjes ertussen door :-X >:( Met een kwast, zelfs tot penseel toe sta ik alle stipjes aan te stippen en daarna de muur weer helemaal met een roller. Nog witte stipjes. Eerste laag verdunnen met water, nog witte stipjes...
Pfffff >:( :-X ::) Wij hadden dus geen budget om de muren glad te laten maken, geen budget om het uit te besteden en, zo blijkt, ik ben op dat vlak, een perfectionist ::) :P )
Ahhh ik begrijp je. Dat is de reden dat ik hier niet verf. Er zit lelijk grijs op, maar een andere kleur met lelijk grijs stipjes erdoorheen, dat lijkt me nog erger. Het is de muur waar de bank staat dus meestal zit ik er met mijn rug naartoe.
De muur waar ik wel naar kijk is witmetgranol. Wilde ik eigenlijk in een kleur verven maar tja dat dilemma... gedoe.
Dus ik heb een gordijnroede opgehangen aan de plafondbalken, en nu hangen daar hangplanten 'tegen' de muur. Ze moeten nog een beetje groeien, maar zo wordt ie vanzelf groen. :biggrin2:
Door zurca
#3463317
pluk schreef: vr 22 sep 2023, 12:38 Granol is echt verschrikkelijk!
Oplossing:
Verzin een kleur en maak iedereen die iets over de witte stipjes zegt wijs dat t zo hoort!

Mijn eerste eigen woning was een zolderetage. Alles was cremekleur. Ik heb het wit gesaust, maar door goedkope verf, slecht licht en beperkte klusvaardigheden was t niet overal even goed gedekt. Iedereen die er iets van zei vertelde ik dat mn muren 'tropisch wit' waren en dat het zo hoorde :cool:
;D ;D :cool:
Wat een idee!
Siberienne schreef: vr 22 sep 2023, 21:17 Praktijk ervaring: dek alles goed af, verdun de nieuwe verf voor de eerst laag, gebruik een erg fluffy roller en ga wekenlang door het leven met kleine verfspatten achter je oren, in je haar en op je bril :P

Succes!
Euhhhmmm ja dat is precies hoe ik momenteel door het leven ga, gespikkeld :biggrin2: :P
eelke schreef: vr 22 sep 2023, 21:45 Ahhh ik begrijp je. Dat is de reden dat ik hier niet verf. Er zit lelijk grijs op, maar een andere kleur met lelijk grijs stipjes erdoorheen, dat lijkt me nog erger. Het is de muur waar de bank staat dus meestal zit ik er met mijn rug naartoe.
De muur waar ik wel naar kijk is witmetgranol. Wilde ik eigenlijk in een kleur verven maar tja dat dilemma... gedoe.
Dus ik heb een gordijnroede opgehangen aan de plafondbalken, en nu hangen daar hangplanten 'tegen' de muur. Ze moeten nog een beetje groeien, maar zo wordt ie vanzelf groen. :biggrin2:
Ohh maar dat vind ik een origineel idee, ook als je geen minder mooie muur hoeft te verbloemen ;)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3463318
zurca schreef: za 23 sep 2023, 22:15 Ohh maar dat vind ik een origineel idee, ook als je geen minder mooie muur hoeft te verbloemen ;)
Ik snap ook ineens wat de herkomst is van het woord 'verbloemen'. Mits je natuurlijk planten gebruikt met bloemen erin. ::)
Door zurca
#3463319
Sonja schreef: za 23 sep 2023, 22:43 Ik snap ook ineens wat de herkomst is van het woord 'verbloemen'. Mits je natuurlijk planten gebruikt met bloemen erin. ::)
Haha inderdaad ;D
Door Too
#3463321
Zou zo'n verfspuit granol er onder krijgen?
Niet dat ik er ervaring mee heb hoor maar het lijkt me zo handig zeker voor grotere oppervlakken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3463326
Misschien voor een eerste laag maar zo'n verfspuit geeft ook allesbehalve een gelijkmatig resultaat. Ale, bij ons toch.
Als je dat niet erg vind, is dat natuurlijk wel een optie. En anders nadat het goed gedroogd is, nog eens met de roller erover?
Door eelke
#3463327
Sonja schreef: za 23 sep 2023, 22:43 Ik snap ook ineens wat de herkomst is van het woord 'verbloemen'. Mits je natuurlijk planten gebruikt met bloemen erin. ::)
;D ;D ;D
Too schreef:Zou zo'n verfspuit granol er onder krijgen?
Niet dat ik er ervaring mee heb hoor maar het lijkt me zo handig zeker voor grotere oppervlakken
Mijn ervaring is dat witte puntjes vooral ontstaan doordat er belletjes opdrogen en knappen. En waar lucht zat, zit dan geen verf. Ik denk niet dat dat bij een spuit minder is.
Door zurca
#3463333
Ik denk inderdaad ook dat een verfspuit niet de oplossing gaat zijn.
Op wat onze slaapkamer gaat worden heb ik wat proefstukken opgezet. Eerst verdunde latex en dan een dag later een onverdunde laag eroverheen. Hoe dunner de eerste laag, hoe beter de gaatjes vullen maar....hoe dunner de latex, hoe minder kleur en dus krijg ik dan geen witte stipjes maar (in ons geval) licht groene stipjes ::) Hoe minder verdund, hoe minder kleurverschil maar ook minder dekking :P
Dusssss....eerste laag redelijk verdund erop, volgende dag met penseel stipjes aanstippen, dag erna heel de wand onverdund nog een keer en daarna alleen nog van een afstand naar kijken ::) :P :biggrin2:
Door zurca
#3463334
Collage_2023-09-24_14_14_16.jpg
Collage_2023-09-24_14_14_16.jpg (1.31 MiB) 3908 keer bekeken
Het verven en sauzen is klaar op de bovenverdieping. Onze slaapkamer is compleet in dezelfde kleur inclusief het plafond...(erg lastig om op een foto over te brengen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door