Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#3460312
De dames zijn de nacht goed doorgekomen. Hup, ook meteen op de bovenste zitstok, zodat ze bij ons de gang in konden kijken door het raam. (Het winterhok zit aan het huis vastgebouwd.) Ik was onder de indruk dat ze de afstand van de tafel onder het zitgedeelte 'vliegend' wisten te overbruggen naar de zitstok. Is toch nog een 1,5 meter. Normaal gesproken loopt er een trapje naartoe, maar dat staat nu in de zomerren.

Vanochtend waren ze nog wat verlegen en zaten ze een tijdje op een kluitje in de hoek, onder een van de legnesten, maar we hebben wat werkzaamheden verricht in het hok vanmiddag en toen kwamen er twee stuks al een kijkje nemen. :D

Houtvezel gebruiken we ook, het stro/hooi is echt bedoeld voor extra warmte in de winter. De vloer van het winterhok is wel geïsoleerd, met daaroverheen een dikke laag aarde zodat ze ook 's winters lekker kunnen scharrelen, maar bij -25 is het toch wel lekker als ze zich kunnen ingraven in wat sprieten.
Door Anne in Zweden
#3460313
Too schreef: vr 02 jun 2023, 16:38 Ach die Mientjes, met hun kale dinges in de Zweedse boter ..
;D

Het is wel erg dat als je zo'n kaal nekje ziet, je onmiddellijk 'barf' denkt... :-X ;D
Door Anne in Zweden
#3460314
Lizzy schreef: vr 02 jun 2023, 07:45 Ik heb er geen verstand van maar wou ff zeggen dat ik het zo lief vind dat je er weer bent gaan redden :-* ! Ik wens ze een mooi lang fijn leven bij jullie! En jullie veel plezier van de meisjes!
:-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3460317
Gossepos! Wat een arme beestjes. Die weten niet wat ze overkomt daar bij jullie in het kippenparadijs :D

Mogen we al namen verzinnen?? :biggrin2: :P
Door Anne in Zweden
#3460318
Kim_S schreef: vr 02 jun 2023, 19:23 Gossepos! Wat een arme beestjes. Die weten niet wat ze overkomt daar bij jullie in het kippenparadijs :D

Mogen we al namen verzinnen?? :biggrin2: :P
Ooow, ja! Daar zijn jullie goed in!

We hebben momenteel een Hadewych en Filomène, een Suze en Louise, en Alma en Selma.

Graag vijf namen met eenzelfde tintje/sfeer. Het zijn arme stakkers, dus ze mogen edele namen krijgen. Momenteel heten ze nr. 1, 2, 3, 4 en 5. :biggrin2:
Door Mandarijn
#3460327
Dat kalige gaat weg. Hier bij de kinderboerderij ook leghennen opgevangen. Die waren bij het laden bij een kippenboer ontsnapt. Wij hebben ze toen gevangen, anders zouden ze de nek omgedraaid worden daar. Die zagen er ook heel slecht uit. Bij ons gingen ze in de rui en zagen er daarna stukken beter uit. Maar goed verzorgen, voer en liefde helpt ze om op te knappen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3460328
Houdt je die eigenlijk wel uit elkaar?
Witte leghorns lijken mij nu echt allemaal hetzelfde... ::)

Kunnen de begijntjes van Jommeke ook afgaan. :P
Eufrasie, Begonia, Prudentia, Petronella...
Of bloemen... Petunia, Lilly, Daisy, Rose, Hyacinth (voor die met de hogere dunk van zichzelf ;D).
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door