Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door geer
#345501
Ons Dappie is een beetje sneu de laatste tijd en ik begin me nu toch wel af te vragen wat het zou kunnen zijn. Ze lijkt dunner dan normaal, om niet te zeggen magertjes, maar dat zou ook kunnen komen door haar zomervachtje. Wat meer opvalt, is dat ze kale plekken op haar zijkanten heeft. Net alsof het haar er daar is afgebeten ('t is niet helemaal kaal, er zit nog een heeeel klein beetje dun, kort haar op). Ze heeft meerdere plekken op een zijkant; ik dacht eerst dat ze flink in de rui was, maar nadere inspectie leerde dat het echt kale plekken zijn. Ze komt niet buiten en vecht niet zo veel met Doris, dus daar kan het niet door komen. Hoe ik haar ook kam; vlooien vind ik niet. Ook vroeger, toen ze wel eens vlooien had, had ze daar nooit echt last van. Ik heb de afgelopen dagen 's ochtends regelmatig kots gevonden, maar ik weet niet van wie van de twee dat is, dat zou ook best van Doris kunnen zijn want dat is de schrokop van de twee... Ze eet wel goed (CB)... Laatst kwam ze ook een beetje duffig over, wat wankeltjes, maar dat ging snel weer over...

Wat zou dit nou kunnen zijn?
Door geer
#345530
Sja, daar dacht ik ook al aan...maar zouden daar die plekken vandaan kunnen komen??
Door geer
#345618
Ik vind toch dat ze wel op een beetje een gekke plek kaal is...precies op haar zijkanten, niet op haar kont, haar poten of waar-dan-ook, alleen op haar zijkanten. Ik voel wel korstjes, maar zie nergens vlooien...
Door geer
#345622
Zou het niet iets schildklierderigs kunnen zijn? :-\ Magertjes, ze braakt regelmatig (denk ik althans) er wordt redelijk veel gedronken en ze wordt haast symmetrisch kalig en oogt af en toe een beetje sloompjes... Ze is pas 4...

Of maak ik me weer helemaal druk om niets en heeft ze last van vlooien, wormen en/of hitte?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345630
Geer , ze is toch geholpen? dit zie je vaker bij gecastreerde poezen zeker in de zomer, een hormonen kuurtje geeft dan vaak de oplossing.
WEeet je ook zeker dat ze geen vlooien heeft?
1 vlooien beet is al voldoende als ze er allergisch voor is.
Door geer
#345632
Ze is inderdaad al een tijd geleden geholpen... En dat van die vlooien, dat zou kunnen...Sophie heeft er immers ook last van...alleen heeft ze wel vaker vlooien gehad, maar daar had ze nooit echt last van. Nu lijkt het wel een kat van 20...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345634
geer schreef: Ze is inderdaad al een tijd geleden geholpen... En dat van die vlooien, dat zou kunnen...Sophie heeft er immers ook last van...alleen heeft ze wel vaker vlooien gehad, maar daar had ze nooit echt last van. Nu lijkt het wel een kat van 20...
Als ze normaal geen last had van vlooienbeten dan zall dat niet ineens veranderd zijn neem ik aan.
Door geer
#345635
sylvia schreef: Als ze normaal geen last had van vlooienbeten dan zall dat niet ineens veranderd zijn neem ik aan.
Nee, dat leek mij dus ook al... Aan de korstjes meen ik wel te merken dat ze vlooien moet hebben, maar echt, ik vind er geen eentje... Ik zal eens kijken of we haar hormonen een oppepper kunnen geven, wie weet helpt het!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345703
AstridStraver schreef: Ik zou er maar even mee naar de dierenarts gaan...
Ja als ze die hormonen een oppepper wil geven zal dat zowiezo moeten, of zou ze soms die hormonen een schop willen geven ......hmmmm ??? ;D ;D ;D ;D ;D
Door Doedels
#345745
Zeg Geer, jij hebt onlangs toch fanatiek ontvlooid? Katten zijn nogal gevoelig voor dat soort middellen. Zou het geen reactie op het vlooienmiddel kunnen zijn? Ook het schildklier verhaal klinkt aannemelijk. Maar ik ben geen dierenarts.
Door geer
#345762
Over dat ontvlooien heb ik ook al nagedacht... 'Gelukkig' moet ik morgen werken ;D, dus ik zal het even met Tannetje overleggen...
Heel gek, maar zo 'panisch' ik met de honden ben, zo 'laks' ben ik met de katten. Kotsen de honden een paar keer: paniek! Kotsen de katten een tijdje: ah, zal wel loslopen. Ik acht het zelfoplossend vermogen van katten toch iets hoger dan dat van honden ;) Maar toen ik Dap vanmiddag eens goed onderzocht schrok ik toch een beetje...ze ziet er echt uit als een uitgemergelde zwerfkat van 15...terwijl ze een paar weken geleden nog gewoon een lekkere gezonde kat van 4 was...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#345763
geer schreef: Over dat ontvlooien heb ik ook al nagedacht... 'Gelukkig' moet ik morgen werken ;D, dus ik zal het even met Tannetje overleggen...
Heel gek, maar zo 'panisch' ik met de honden ben, zo 'laks' ben ik met de katten. Kotsen de honden een paar keer: paniek! Kotsen de katten een tijdje: ah, zal wel loslopen. Ik acht het zelfoplossend vermogen van katten toch iets hoger dan dat van honden ;) Maar toen ik Dap vanmiddag eens goed onderzocht schrok ik toch een beetje...ze ziet er echt uit als een uitgemergelde zwerfkat van 15...terwijl ze een paar weken geleden nog gewoon een lekkere gezonde kat van 4 was...
Vangt ze vliegen?
Door geer
#345766
sylvia schreef: Vangt ze vliegen?
Hmmm...dat zou ook nog kunnen, ze gaan allevier achter die sporadische vlieg aan die hier rondvliegt ;D Zal ik haar vanavond voor de zekerheid ontwormen, of juist even wachten met troep?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door