Hoi iedereen,
Terug wat advies nodig... alvorens wij onze eerste bestelling plaatsen had ik nog wat vraagjes omtrent de praktische manier van werken.
Voor de eerste ‘test’ zou ik nog niet teveel aankopen, en ik dacht dan hetgeen dat toekomt meteen te portioneren per dag, en dus indien nodig bepaalde zaken half te ontdooien zodat ik het kan verdelen, en dan terug in te vriezen.
Is dit hoe jullie te werk gaan of doen jullie dit per week? En laten jullie dan meteen voor een week ontdooien?
Eens ik een vriezer bij heb en ‘bulk’ kan kopen, heb ik al gezien dat het vaak bijv. 10 x 1 kg is, dus dan doe ik hetzelfde maar niet met alles tegelijk.
Om het gemakkelijk te maken qua hoeveelheden zou ik 1 kg per dag geven (zou een goed percentage zijn), verdikt of vermagert hij pas ik het nodige uiteraard aan, maar ik vroeg me af hoe groot de containers zouden moeten zijn voor een dag portie. Want er zitten natuurlijk dingen bij zoals karkassen die meer plaats zullen innemen. Zouden 1,2 of 1,5 liter dozen goed zijn? Wil ze ook niet veel te groot kopen want dan kan ik er uiteraard minder kwijt in mijn vriezer...
Qua bulk kopen vroeg ik me ook nog af wat de uiterste termijn is dat jullie vlees gevogelte en vis in de vriezer bewaren?
Bedankt!